w@bxtl Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Met OpenPLi 1.0 kan ik zowel zenders van Astra 19.2 als 23.5 ontvangen. Ik heb al een paar keer een OpenPLi 2.0 beta image geladen maar kan dan met geen mogelijkheid zenders van Astra 23.5 ontvangen. De LNB is een WNC (Wistron NeWeb Corp) FN8-Q Duo LNB Quad. (DiSEqC 1.0) Er is maar één coax kabel tussen de LNB en de ontvanger. Ontvanger is een Dreambox DM8000HD. (BCM4501 tuners) CCcam 2.2.1 Settings: henksat-19e-23e (20110105-r0) Mijn tuner instellingen bij OpenPLi 1.0-2010-09-05 (Frontprocessor versie 7) zijn: Tuner A: Configuratie modus:eenvoudig; Modus: Toneburst A/B; Poort A: 19.2E Astra; Poort B: 23.5E Astra Tuner B: niet geconfigureerd Ontvangst van HD zenders (Ned1, 2 en 3) en regionale omroepen gaat met deze tuner instellingen goed. Wanneer ik i.p.v. Toneburst A/B, DiSEqC A/B instel kan ik meestal wel Ned1 HD, 2 HD en 3 HD ontvangen maar geen regionale omroepen. Krijg wel een melding "Afstemmen mislukt" maar na een halve minuut heb ik de HD zender toch in beeld. Ook het al dan niet software-matig doorlussen van tuner A naar tuner B geeft geen verschil. Als ik bovenstaande instellingen echter bij OpenPLi-2.0-beta-dm8000-20110618 gebruik kan ik vervolgens niets ontvangen van Astra 23.5. Ook wanneer ik de instellingen van de tuner wijzig loopt de DM8000HD regelmatig vast en kan hieruit alleen via het opnieuw flashen herstellen. Ontvangst van de Astra 19.2 zenders gaat dan wel goed. Is er iemand die weet wat ik over het hoofd zie? Waarom kan ik met OpenPLi-2.0-beta geen Astra 23.5 zenders ontvangen terwijl dit met OpenPLi-1.0 wel mogelijk is? Dus als ik OpenPLi-1.0 terug zet kan ik de zenders van Astra 19.1 en Astra 23.5 gewoon goed ontvangen.
satencom Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Wat van merk type Diseqc switch gebruik je Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
DeBeek Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Origineel bericht van: satencom Wat van merk type Diseqc switch gebruik je De LNB is een WNC (Wistron NeWeb Corp) FN8-Q Duo LNB Quad. (DiSEqC 1.0)
w@bxtl Geplaatst: 19 juni 2011 Auteur Geplaatst: 19 juni 2011 Geen aparte Diseqc switch gebruikt. Werkt zonder problemen met OpenPLi 1.0 alleen niet met 2.0. Ik neem aan dat de switch in de LNB zit.
satencom Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Ja de Diseqc switch zit in de lnb ,ik had even niet gezien dat je een duo lnb gebruikte maar daar kan het probleem wel zitten Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
w@bxtl Geplaatst: 20 juni 2011 Auteur Geplaatst: 20 juni 2011 Omdat ik maar 1 coax kabel naar de DM8000 heb moet de tuner op een of andere manier zowel Astra 19.2 als Astra 23.5 gaan zien. Kennelijk lukt dit wel standaard met OpenPLi 1.0 en niet meer met OpenPLi 2.0. Ik heb al tal van tuner instellingen geprobeerd voor tuner A maar het lukt me niet om beide satellieten daarna te ontvangen. Heeft een van juillie nog een suggestie hoe ik tuner A kan instellen waarbij ik de LNB instellingen handmatig opgeef en dat deze daarna zowel Astra 19.2 en Astra 23.5 ziet? Moet ik tuner B dan wellicht ook softwarematig doorlussen naar tuner A?
Jean-Claude Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 maar nee - tuner A moet dacht ik op "eenvoudig" ingesteld worden, met astra1 als A en astra3 als B kanaal voor de disecq schakelaar. 2 tuners en maar één kabel ? Dan moet je tuner B inderdaad intern doorlussen naar tuner A, maar bedenk dat je hiermee de mogelijkheden van tuner B fel beperkt. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 Origineel bericht van: Jean-Claude 2 tuners en maar één kabel ? Dan moet je tuner B inderdaad intern doorlussen naar tuner A, maar bedenk dat je hiermee de mogelijkheden van tuner B fel beperkt. Dat is zo, maar als je hem niet aansluit heb je helemaal niks aan tuner B. Het beste is natuurlijk nog een kabel trekken, maar dat moet dan natuurlijk wel mogelijk zijn.
w@bxtl Geplaatst: 20 juni 2011 Auteur Geplaatst: 20 juni 2011 Helaas is het lastig om een tweede coax kabel aan te leggen. Zou ook niet nodig moeten zijn omdat het met OpenPLi 1.0 wel mogelijk is om zowel Astra 19.2 als Astra 23.5 te ontvangen. Ik heb net nog eens een automatische zender scan gedaan. OpenPLi 2.0-beta is geladen. Het valt me daarbij op dat er slechts circa 110 zenders op Astra 23.5 worden gevonden maar zo goed als geen enkele Nederlandse zender. (dus geen Ned 1HD of regionale zenders gevonden tijdens de automatische scan) Tuner A staat ingesteld op eenvoudig met DiSEqC modus. Ik heb tuner A doorgelust naar tuner B. Iemand enig idee waarom de Nederlandse HD zenders niet worden gevonden tijdens het automatisch zoeken? Heeft een van jullie misschien ook de advanced instellingen voor tuner A? (dus niet de eenvoudige instelling)
Satdorus Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 Wat zijn eigenlijk je ontvangst signalen? Ik zou het namelijk in de schotel/connector/kabel gaan zoeken.
w@bxtl Geplaatst: 20 juni 2011 Auteur Geplaatst: 20 juni 2011 Klinkt niet logisch om het daar te zoeken. Met OpenPLi 1.0 werkt alles goed en met OpenPLi 2.0-beta niet meer. Er verandert dus alleen iets in de software. Met OpenPLi 1.0 heb ik een goede signaal ontvangst van Astra 23.5. Waarom zou dit signaal dan bij OpenPLi 2.0-beta niet meer voldoende zijn?
Littlesat Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 Geen idee wat je aan het doen bent... maar kun je eens een screendump van je tunersettings maken via het webinterface en hier posten??? Het moet gewoon werken hoor... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Satdorus Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 Origineel bericht van: w@bxtl Klinkt niet logisch om het daar te zoeken. Met OpenPLi 1.0 werkt alles goed en met OpenPLi 2.0-beta niet meer. Er verandert dus alleen iets in de software. Met OpenPLi 1.0 heb ik een goede signaal ontvangst van Astra 23.5. Waarom zou dit signaal dan bij OpenPLi 2.0-beta niet meer voldoende zijn? Zo goed werkt het dus niet met OpenPLI 1.0 zoals je zelf schrijft. Vanwege dit stukje van je.... Origineel bericht van: w@bxtl Wanneer ik i.p.v. Toneburst A/B, DiSEqC A/B instel kan ik meestal wel Ned1 HD, 2 HD en 3 HD ontvangen maar geen regionale omroepen. Krijg wel een melding "Afstemmen mislukt" maar na een halve minuut heb ik de HD zender toch in beeld.
looney2 Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 Een bescheide vraag: Heb je de frequentie van bv de regionale zenders ook handmatig al eens ingevoerd? HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
w@bxtl Geplaatst: 20 juni 2011 Auteur Geplaatst: 20 juni 2011 Origineel bericht van: Satdorus Origineel bericht van: w@bxtl Zo goed werkt het dus niet met OpenPLI 1.0 zoals je zelf schrijft. Vanwege dit stukje van je....Wanneer ik i.p.v. Toneburst A/B, DiSEqC A/B instel kan ik meestal wel Ned1 HD, 2 HD en 3 HD ontvangen maar geen regionale omroepen. Krijg wel een melding "Afstemmen mislukt" maar na een halve minuut heb ik de HD zender toch in beeld. Ok, daarom gebruik ik ook Toneburst als instelling onder OpenPLi 1.0 want dan heb ik geen enkel probleem. Ook met DiSEqC werkt het voor de helft. Ik heb dit ook niet verder onderzocht. Misschien werkt het dan met gebruikmaking van advanced settings wel. Beide methodes werken tot nu toe echter niet naar tevredenheid met OpenPLi 2.0-beta. Ik heb ook nog een DM800HD met een oudere PLi en die geeft de NL zenders van Astra 23.5 eveneens goed door. Deze is ook aangesloten op dezelfde LNB en schotel. Uiteindelijk wil ik graag naar OpenPLi 2.0-beta voor beide ontvangers.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen