w@bxtl Geplaatst: 20 juni 2011 Auteur Geplaatst: 20 juni 2011 Origineel bericht van: looney2 Een bescheide vraag: Heb je de frequentie van bv de regionale zenders ook handmatig al eens ingevoerd? Eerlijk gezegd zou ik niet weten welke waardes ik dan waar moet invullen. Als je een voorbeeld instelling hebt van één regionale zender kan ik dat eens proberen. Wel dacht ik dat als ik de Henksat settings gebruik deze instellingen automatisch goed worden overgenomen door de DM8000.
looney2 Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 menu>>instellingen>>zenders zoeken>>handmatig zoeken>> Syst. DVBS Freq. 11.914 Invers. auto Symb. 27500 Pol Hor fec. 3/4 Hiermee kom je een heel eind. maar als je na:menu> instellingen> zenders zoeken> tuner configuratie> tuner A> configuratie modus op eenvoudig insteld. worden ze dan wel opgeslagen? en als je A en B eens omwisselt? 23,5 op A 19.2 op B HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
looney2 Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 En probeer deze in geavanceerde instellingen eens. lnb1 astra 19,2 Gebruik Diseqc: Ja: 1.0 vast commando: AA sequence repeat: yes lnb2 astra 23,5 Gebruik Diseqc: Ja: 1.0 vast commando AB sequence repeat: yes dank aan aribsiede HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
w@bxtl Geplaatst: 21 juni 2011 Auteur Geplaatst: 21 juni 2011 Origineel bericht van: looney2 En probeer deze in geavanceerde instellingen eens. lnb1 astra 19,2 Gebruik Diseqc: Ja: 1.0 vast commando: AA sequence repeat: yes lnb2 astra 23,5 Gebruik Diseqc: Ja: 1.0 vast commando AB sequence repeat: yes dank aan aribsiede Bedankt voor je adviezen. Ik ga dit zeker proberen maar weet nog niet of dit vandaag gaat lukken. Soortgelijke instellingen ben ik op dit forum al eens eerder tegengekomen voor een DM800HD. Ik kan echter in de geavanceerde instellingen voor tuner A op mijn DM8000HD niet de mogelijkheid vinden om twee LNB's op te geven. Ik kan onder geavanceerd enkel LNB 1 opgeven en moet dan wel een paar waarden meer invullen. Waar moet ik LNB 2 instellen voor tuner A onder geavanceerd?
Fatfreddy Geplaatst: 21 juni 2011 Geplaatst: 21 juni 2011 lnb 2 kun je invullen door naar astra 23 te gaan en dan voor lnb 2 te kiezen. Voor de rest kun je de instellingen die je onder pli 1.0 gebruikte hier exact hetzelfde doen dus met die toneburst.
looney2 Geplaatst: 21 juni 2011 Geplaatst: 21 juni 2011 Origineel bericht van: w@bxtl Waar moet ik LNB 2 instellen voor tuner A onder geavanceerd? Je gaat dus naar geavanceerd, astra 19.2 stel deze in voor lnb1 doet de andere instellingen in de rij. vervolgens ga je terug omhoog (zelfde tab) en kiest nu i.p.v. astra 19.2 de astra op 23.5 zakken en je geeft in lnb2 vul de rest in. druk nu op oke, bevestig de instellingen,en.....beeld? HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Littlesat Geplaatst: 21 juni 2011 Geplaatst: 21 juni 2011 Doe je inscannen of zet je er (vaste) settings in. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
looney2 Geplaatst: 21 juni 2011 Geplaatst: 21 juni 2011 Origineel bericht van: Littlesat Doe je inscannen of zet je er (vaste) settings in. Ik gebruik (om te testen) vaste settings van verschillende makers ook heb ik sats zelf ingescand. Maar je bedoeld waarschijnlijk w@bxtl. die schrijft in zijn eerste post:Settings: henksat-19e-23e (20110105-r0) HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
w@bxtl Geplaatst: 21 juni 2011 Auteur Geplaatst: 21 juni 2011 Origineel bericht van: Fatfreddy lnb 2 kun je invullen door naar astra 23 te gaan en dan voor lnb 2 te kiezen. Voor de rest kun je de instellingen die je onder pli 1.0 gebruikte hier exact hetzelfde doen dus met die toneburst. Net even gekeken waar ik de lnb kon instellen. Helaas kan ik deze instellingsmogelijkheid niet vinden. Ik neem aan dat het ergens via menu> instellingen> zenders zoeken> tuner configuratie> tuner A te vinden moet zijn. Als ik voor modus geavanceerd kies kan ik maar 1 satelliet opgeven. Bij modus eenvoudig en toneburst heb ik wel de mogelijkheid 2 satellieten te selecteren maar kan dan geen lnb opgeven. Het lijkt erop alsof ik beperkt ben in de instelmogelijkheden. Misschien ben ik een basisinstelling vergeten na het flashen. Hoe ga ik naar astra 23 en kies dan lnb 2?
w@bxtl Geplaatst: 21 juni 2011 Auteur Geplaatst: 21 juni 2011 Had even niet gezien dat jullie al hadden laten weten waar ik het moest instellen. Wist dus niet dat je op die manier meerdere satellieten met lnb waarden kon instellen. Ik ga het later vanmiddag proberen.
w@bxtl Geplaatst: 21 juni 2011 Auteur Geplaatst: 21 juni 2011 Origineel bericht van: looney2 Origineel bericht van: w@bxtl Waar moet ik LNB 2 instellen voor tuner A onder geavanceerd? Je gaat dus naar geavanceerd, astra 19.2 stel deze in voor lnb1 doet de andere instellingen in de rij. vervolgens ga je terug omhoog (zelfde tab) en kiest nu i.p.v. astra 19.2 de astra op 23.5 zakken en je geeft in lnb2 vul de rest in. druk nu op oke, bevestig de instellingen,en.....beeld? Helaas, geen beeld. Stuur later vanavond wel een screenshot van de 19.2 en 23.5 lnb instellingen.
w@bxtl Geplaatst: 21 juni 2011 Auteur Geplaatst: 21 juni 2011 Zoals beloofd als bestanden bijgevoegd.
Littlesat Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 Je hoeft het helemaal niet over geavenceerd te doen... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
w@bxtl Geplaatst: 22 juni 2011 Auteur Geplaatst: 22 juni 2011 Onder OpenPLi 2.0 werkt deze "eenvoudige" DiSEqC instelling ook niet bij mij. Enkel onder OpenPLi 1.0 ontvang ik zenders van Astra 23.5 met deze "eenvoudige" instelling en dan alleen in "toneburst" mode. Hoeveel coax kabels heb jij aangesloten tussen je tuners en je LNB(s)?
Fatfreddy Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 Zoals je al aangeeft werkt het dan alleen in toneburst mode. Waarom gebruik je deze dan niet ? Nu staat ie uit op je screenshot te zien. Astra 19,2 op A en 23,5 op B en diseqC commando op geen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen