Ga naar inhoud

Met OpenPLi 2.0 geen ontvangst van Astra 23.5 zenders

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat is nu het vreemde aan mijn probleem.

OpenPLi 1.0 laat wel zenders van Astra 23.5 zien als ik tuner A in "eenvoudige" configuratie mode met "toneburst" modus instel maar onder OpenPLi 2.0-beta heb ik deze zenders niet meer.

Zelf heb ik het vermoeden dat ik iets basics over het hoofd zie maar weet nog niet wat dit is.

Misschien moet ik wel men Canaldigitaal kaartje er een keer uitnemen en weer terugplaatsen of men coax kabel op tuner B aansluiten. (dat zijn de dingen die ik bijvoorbeeld nog niet heb geprobeerd omdat dit ook niet echt logisch is om te doen)

• Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: Fatfreddy
Zoals je al aangeeft werkt het dan alleen in toneburst mode. Waarom gebruik je deze dan niet ? Nu staat ie uit op je screenshot te zien.

Astra 19,2 op A en 23,5 op B en diseqC commando op geen

Wat zou ik dan moeten instellen bij Tone modus (staat nu op "band") en bij Tone burst i.p.v. "geen"?
Moet ik dan ook de Commando volgorde aanpassen? (staat nu op "comitted, toneburst")
Geplaatst:

Als ik het zo eens aan kijk wat jouw instellingen betreft.

moet het gewoon werken in eenvoudige modus (zoals je ook al in eerste post aangeeft en door littlesat getoond).

Mits er hier niet andere personen zijn met dezelfde ontvanger en opstelling,waarbij het wel werkt, zou ik eerder denken aan een software bug.

Probeer eens een backup onder 1.0 op een stick en zet hem later terug onder 2.0

Want met pli 1.0 wel en met 2.0 niet, onder de zelfde omstandigheden.

Dan kunnen ze het verhaal over de "hardware"die niet met de dreambox werkt, wel vergeten.

heb je overigens al weer eens een software update gedaan?

miss. dat een driver update mee komt.

je weet maar nooit.

Laatste tip:

Of blijf bij 1.0 of probeer GP3 eens

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Geplaatst:
Citaat:

zou ik eerder denken aan een software bug.

Denk het niet... want er zijn er heel veel die met switches e.d. werken. En als dat zo was dan was het heel druk op het Pli Forum...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Vanavond zet ik OpenPLi 1.0 weer eens terug en test dan nog eens een paar andere tuner instellingen. Ik weet nu hoe ik de DiSEqC juist moet instellen in advanced mode voor Astra 1 en 3.

Ik probeer ook de 1.0 backup eens te laden onder 2.0.

Zoals in het begin al vermeld loopt de hele DM8000HD soms vast als ik onder OpenPLi 2.0-beta bepaalde instellingen van de tuner wijzig. (wanneer ik de DM8000HD uit en aan zet loopt hij prompt weer vast, alleen via opnieuw flashen kan ik hieruit herstellen) Op zich is dit ook een uitermate vreemd en vervelend verschijnsel omdat dit bij OpenPLi 1.0 niet optreedt.

Ik zal ook eens proberen een recenter 2.0 image te gebruiken.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

zou ik eerder denken aan een software bug.

Denk het niet... want er zijn er heel veel die met switches e.d. werken. En als dat zo was dan was het heel druk op het Pli Forum...

daarom tik ik ook
Mits er hier niet andere personen zijn met dezelfde ontvanger en opstelling,waarbij het wel werkt, zou ik eerder denken aan een software bug.

Geplaatst:

Zojuist OpenPLi 1.0 teruggezet. Ontvangst van Astra 23.5 regionale en HD zenders werkt als een tierelier.

De instellingen van tuner A zijn niet echt belangrijk.

Het lijkt het altijd wel te doen of ik nu DiSEqC wel of niet aan heb staan of toneburst gebruik.

Weer naar OpenPLi 2.0 en opnieuw geen Astra 23.5 ontvangst meer. Tevens de laatse 2.0 van vandaag geprobeerd. Probleem blijft hetzelfde, dus geen regionale en HD zenders meer te ontvangen. CanaalDigitaal kaartje uit en insteken verbetert ook niets. (was ook niet echt verwacht)

Coax kabel overzetten naar tuner B waarbij tuner B hetzelfde is geconfigureerd als tuner A resulteert in helemaal geen ontvangst meer. (ook niets van de SD zenders)

Na Astra 23.5 bij tuner B uitgeschakeld te hebben kan ik weer wel de SD zenders van Astra 19.2 ontvangen.

Vervolgens op tuner A zowel Astra 19.2 en Astra 23.5 "not available" gemaakt en Astra 23.5 weer geactiveerd op tuner B.

Resultaat: kan nu weer de SD ontvangen maar nog steeds geen regionale en HD zenders van Astra 23.5.

Conclusie: Tuner B gedraagd zich hetzelfde als Tuner A en ben weer terug bij af met het originele probleem.

Is er nog iemand met andere suggesties die dit vreemde verschijnsel kan oplossen?

Geplaatst:
Origineel bericht van: looney2

Probeer eens een backup onder 1.0 op een stick en zet hem later terug onder 2.0
Want met pli 1.0 wel en met 2.0 niet, onder de zelfde omstandigheden.
Dan kunnen ze het verhaal over de "hardware"die niet met de dreambox werkt, wel vergeten.

Kan je me laten weten hoe je een backup naar een stick kan schrijven. via bv. instellingen >> softwarebeheer >> back-up uw instellingen (of anders?)
Het lijkt erop dat de backup standaard naar de harde schijf wordt geschreven. Waar geef ik op dat deze naar de USB stick moet? (heb een memory stick aan de voorzijde in de DM8000HD USB poort gestoken)
Moet je nog een speciale USB driver installeren of is deze standaard aanwezig in OpenPLi 2.0?
Geplaatst:

satellite .xml is fout bron

de naam van de positie is tegenstrijdig met die je settingslijst geladen heeft

wis alle settings en neem een juist gescande settingslijst.

het is geen bug

enkel als je bij install wizard een default lijst laad die niet correspondeerd met de overige lijsten van derden is er een probleem

ciao

Le Sud

Nino Ferrer

Geplaatst:

Tijdens de install-wizard laad ik geen zenderlijst.

Ik sla de install-wizard over.

Laden van de zenderlijst doe ik via Applicaties >> Downloaden plugins >> settings >> Henksat 19.2 23.5

Ook verwijder ik de settings eerst voor een nieuwe te laden indien dit nodig is.

Als ik automatisch laat scannen vindt de DM8000HD geen regionale en HD zenders op Astra 23.5.

Onder OpenPLi 1.0 met Henksat 19.2 23.5 lijst heb ik geen probleem.

Is er nog een andere manier om tegenstrijdigheden met satellite.xml te voorkomen?

Geplaatst:

ja niet automatisch scannen

manueel scannen

netwerk zoeken ja

settings verwijderen ja

een lijst als henksat zou initieel meteen goed moeten zijn... (zelfs zonder te scannen)

wat jij uitspookt is dus echt een raadsel...

en een belediging voor henksat

of je beschrijft nog eens je procedure opdat men de fout kan herkennen als ervarenerrere gebruiker.

ciao

Le Sud

Nino Ferrer

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch

het is geen bug

enkel als je bij install wizard een default lijst laad die niet correspondeerd met de overige lijsten van derden is er een probleem

ciao

Zit wat in maar zou de lijst van Settings: henksat-19e-23e (20110105-r0) dan niet corresponderen?
in eerste post staat dat hij deze gebruikt.

maar w@bxtl je kunt ook met dcc in de box kijken en dan via ftp naar etc > tuxbox > hierin staat de satellites.xml
hij zal toch denk ik, zo ongeveer als hier onder vermeld moeten staan.
iig net zoals in de lijst van instellingen
<sat name="Astra 3A/3B (23.5E)" flags="0" position="235">

Enneh usb driver moest ik iig appart installeren.
Na instal en herstart kan je onder softwarebeheer etc.. de lokatie van opslag toekennen.

Geplaatst:
ja niet automatisch scannen

manueel scannen
netwerk zoeken ja
settings verwijderen ja

een lijst als henksat zou initieel meteen goed moeten zijn... (zelfs zonder te scannen)
wat jij uitspookt is dus echt een raadsel...
en een belediging voor henksat

of je beschrijft nog eens je procedure opdat men de fout kan herkennen als ervarenerrere gebruiker.
ciao

Volgens mij ligt het ook absoluut niet aan de lijst van Henksat.
Sterker nog deze identiek dezelfde lijst werkt perfect bij mij als ik OpenPLi 1.0 gebruik.
Begrijp dan ook niet waarom je spreekt over een belediging voor Henksat. Ik gebruik de Henksat settings al vele jaren naar volle tevredenheid.
Aan het begin van deze thread staat redelijk uitvoerig beschreven wanneer het probleem ontstaat.
Als je meer wilt weten hoor ik dit graag.
Geplaatst:
Origineel bericht van: looney2

het is geen bug

ciao

Zit wat in maar zou de lijst van Settings: henksat-19e-23e (20110105-r0) dan niet corresponderen?
in eerste post staat dat hij deze gebruikt.

maar w@bxtl je kunt ook met dcc in de box kijken en dan via ftp naar etc > tuxbox > hierin staat de satellites.xml
hij zal toch denk ik, zo ongeveer als hier onder vermeld moeten staan.
iig net zoals in de lijst van instellingen
<sat name="Astra 3A/3B (23.5E)" flags="0" position="235">

Enneh usb driver moest ik iig appart installeren.
Na instal en herstart kan je onder softwarebeheer etc.. de lokatie van opslag toekennen.

Waar staat DCC voor?
Kennelijk staat de USB driver er al standaard op.
Ik kan een backup wegschrijven naar de USB stick.
Ook de satellites.xml werd weggeschreven.
Hierin staat o.a. sat name="23.5E Astra 3A/3B" flags="1" position="235" (flags is bij alle satellieten "1")

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen