w@bxtl Geplaatst: 22 juni 2011 Auteur Geplaatst: 22 juni 2011 Origineel bericht van: looney2 Probeer eens een backup onder 1.0 op een stick en zet hem later terug onder 2.0 Welke bestanden moet ik selecteren om daarna terug te zetten? Allemaal of enkel een van de mappen "etc", "home", "share", "tmp", "usr" of "var"? Ben morgen in de ochtend weer online.
looney2 Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 Origineel bericht van: w@bxtl Origineel bericht van: looney2 Probeer eens een backup onder 1.0 op een stick en zet hem later terug onder 2.0 Welke bestanden moet ik selecteren om daarna terug te zetten? Allemaal of enkel een van de mappen "etc", "home", "share", "tmp", "usr" of "var"? Ben morgen in de ochtend weer online. dcc staat voor dreamcontrolcenter denk niet dat een backup je verder helpt. astra 23.5 staat in jouw lijst. maar,.... als je de zenderlijst voor je hebt, zijn dan de zenders in de lijst van 19.2 wit en die van 23.5 grijs gekleurd? HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
dreamlover8000 Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 effe off topic looney2 HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft] ik heb een legale versie van windows en illigale moet zijn illegale
w@bxtl Geplaatst: 23 juni 2011 Auteur Geplaatst: 23 juni 2011 De zenders zijn voor zowel Astra 19.2 als Astra 23.5 allemaal wit. Er zijn geen Nederlandse zenders "grayed-out". Als ik bv Ned 1 HD selecteer krijg ik wel de melding "Afstemmen mislukt" (of zoiets)
Littlesat Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 Het kan inderdaad zijn dat er problemen zijn met je Diseqc switch en het hoeft niet aan PLi te liggen. Tussen OpenPli1.0 en de laatste OpenPli2.0 beta images zijn al diverse keren drivers gewijzigd... aan het diseqc gebeuren is er ondertussen zover ik kan overzien helemaal niets veranderd... Ik zou zeggen probeer eens een laatste officiele beta image van DMM of het daar wel goed werkt om driver problemen eventueel uit te sluiten. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
w@bxtl Geplaatst: 23 juni 2011 Auteur Geplaatst: 23 juni 2011 Met DMM images heb ik nog geen ervaring. Bij OpenPLi moet ik na het flashen/opstarten enkel CCcam en de Henksat settingslijst installeren. Gaat dit bij DMM net zo eenvoudig? (of moet ik nog andere zaken installeren na het flashen?)
Littlesat Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 Uiteraard gaat het daarmee niet zo eenvoudig... maar het is bedoeld als test ivm drivers... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
w@bxtl Geplaatst: 23 juni 2011 Auteur Geplaatst: 23 juni 2011 Het is goed om DMM in het achterhoofd te houden. Ik weet niet of ik het zonder problemen aan de praat krijg dus wacht daar nog even mee. Zijn er hier misschien nog andere DM8000HD gebruikers die OpenPLi 2.0-beta gebruiken en ook maar één coaxkabel hebben aangesloten? Kunnen jullie de regionale en Nederlandse HD zenders van Astra 23.5 wel goed ontvangen?
looney2 Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 Origineel bericht van: dreamlover8000 effe off topic looney2 HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]ik heb een legale versie van windows en illigale moet zijn illegale off top Fijn zo jongen! weten we dat ook weer. Vind je het erg als ik het gewoon laat staan. het staat niet voor niets zo. w@bxtl denk als ik het zo hoor idd een driver zaakje te zijn. afstemmen mislukt en toch witte zenderlijst. Als je het er nog op hebt staan en bij "afstemmen mislukt" bent zet box eens uit en weer aan. probeer anders eens GP3 of toch die vam dmm, om de regionale zenders te zien, hoef je niets te installeren. zijn vrije zenders. Gewoon handmatig zoeken instellingen van eerdere post. als je beeld hebt, knikker je het er gewoon weer af (als het niet bevalt) HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
w@bxtl Geplaatst: 23 juni 2011 Auteur Geplaatst: 23 juni 2011 Looney2, Uit en aanzetten als ik de melding "afstemmen mislukt" krijg ga ik nog eens proberen. Als het een driver probleem is verwacht je dan dat dit een OpenPLi 2.0 aangelegenheid is die in een van de volgende releases automatisch wordt opgelost? Zelf heb ik het vermoeden dat er ergens een instelling ontbreekt of teveel staat. Wanneer ik namelijk een bepaalde wijziging aanbreng in de tunerinstellingen loop ik een groot risico dat de DM8000HD vast loopt en hieruit alleen kan herstellen door opnieuw te flashen. (onder OpenPLi 1.0 heb ik nooit vastlopers) Begrijp jij waarom ik, met één aangesloten coaxkabel op B, geen enkele zender meer kan zien wanneer ik tuner A en B exact gelijk configureer? (beide tuners apart voor lnb 1 en 2 ingesteld op DiSEqC en dus niet softwarematig gelust)
looney2 Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 Als het idd een driver probleem blijkt te zijn is het m.i. een dream probleem. pli is afhankelijk van de drivers,die in het moeder image zit (simpel gezegd)daar hebben ze geen invloed op.(denk ik) Een instelling denk ik niet,daarvoor is het te makkelijk om onder "normale" omstandigheden beeld te krijgen. Of je moet dingen doen die niet nodig zijn,je kunt bijna meteen beeld hebben na het flashen en de standaard wizard die na opstarten volgt. met één kabel aangesloten op tuner B en bijde zelfde instellingen? kan alleen raden dat tuner A voorrang heeft,is dacht ik wel in te stellen welke voorrang heeft, kom allleen niet zo snel op hoe en waar probeer eerst aan/uit maar eens. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
w@bxtl Geplaatst: 23 juni 2011 Auteur Geplaatst: 23 juni 2011 Uit/aan gaat steeds terug naar de laatst ingestelde zender van Astra 19.2. (dus degene die wel beeld gaf) Helaas nog steeds geen ontvangst van Astra 23.5. Ik zag op dit forum de volgene thread van "ariebside" 14/04/2011: [DM800HD] afstemmen mislukt Ik zie hier veel overeenkomsten met mijn probleem. Zit de driver in het OpenPLi image of ergens anders. Wie heeft er eigenlijk wel invloed op drivers?
looney2 Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 met aan uit bedoel ik standby. invloed? zoals hier boven dream multi media miss. dat je ergens een oudere pli 2.0 op de kop kunt tikken. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
w@bxtl Geplaatst: 23 juni 2011 Auteur Geplaatst: 23 juni 2011 Helaas, ook in en uit Standby gaan levert geen beeld op voor Astra 23.5 zenders. Ja, een oudere OpenPLi 2.0 versie zou handig kunnen zijn. Alleen staan deze niet meer online. Weet iemand of er nog ergens OpenPLi 2.0-beta images van een paar maanden (bv maart 2011) geleden staan voor een Dreambox DM8000HD?
w@bxtl Geplaatst: 23 juni 2011 Auteur Geplaatst: 23 juni 2011 Origineel bericht van: looney2 invloed? zoals hier boven dream multi media Zitten de drivers in het OpenPLi image of kan ik via een download van Dream Multi Media nieuwe of andere drivers installeren?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen