Ga naar inhoud


Nieuwe image geflasht --> geen beeld meer bij TVV


Freddy K

Aanbevolen berichten

Hi, ik heb net (voor de eerste keer) een nieuwe image op mijn DM8000 geflasht (OpenPLi-2.0-beta-dm8000-20110617.nfi). Alles lijkt me normaal te zijn verlopen, ik heb de settings die ik had gebackupd terug gerestored, maar nu krijg ik geen beeld of geluid meer op de TVV kanalen (de vrije kanalen komen wel goed door).

Ik heb al aan het zoeken geweest op de site van TVV en daar geprobeerd om mijn smartcard te re-activeren (zowel via de site zelf als per SMS), maar ik heb nog steeds geen beeld.

 

Origineel stond de image "pli-enigma2-jade3-dm8000-20091005-6705.nfi" er op die een jaar goed heeft gewerkt, maar sinds mei af en toe gewoon "hing". Daarom dat ik een upgrade wilde proberen.

Ik heb eerst een "release-dm8000-3.0.3.nfi" geflasht (die tijdens het installeren de melding gaf dat ook de FrontProcessor zou geupgrade worden), maar vanaf toen kreeg ik dus geen beeld meer bij TVV.

Ik heb geprobeerd om opnieuw de "pli-enigma2-jade3-dm8000-20091005-6705.nfi" er op te zetten, maar nog steeds geen beeld.

Uiteindelijk dan dus die "OpenPLi-2.0-beta-dm8000-20110617.nfi" er op gezet (een mens moet IETS proberen), maar nu ben ik toch ten einde raad.

Ik heb ook geprobeerd om na het flashen de gesavede settings NIET te restoren, maar opnieuw een scan uit te voeren, maar nog steeds no luck.

 

Nu heb ik de volgende vragen:

- is het normaal dat je je smartcard opnieuw moet activeren na een flash?

- Zou die upgrade van de frontprocessor een reden van het probleem kunnen zijn ?

- Wat kan ik nog proberen om de zaak terug werkende te krijgen?

 

Freddy

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Nu heb ik de volgende vragen:
- is het normaal dat je je smartcard opnieuw moet activeren na een flash?

Nee. Zeker niet als tussen het laatste gebruik van de kaart en de flash enkele uren zit. Zijn er een paar dagen overheen gegaan dan kan dit uiteraard wel nodig zijn
Citaat:
- Zou die upgrade van de frontprocessor een reden van het probleem kunnen zijn ?

Nee
Citaat:
- Wat kan ik nog proberen om de zaak terug werkende te krijgen?

CCcam installeren, menu->applicaties->Groene toets->softcams->CCcam2.2.1
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

euh, het probleem is blijkbaar nog niet helemaal van de baan.

Ik had CCcam 2.2.1 in de tmp folder gekopieerd en manueel opgestart via telnet, maar als ik mijn box herstart wordt dit uiteraard niet automatisch opnieuw opgestart. Gevolg: weer geen beeld.

 

Om de zaken moeilijker te maken: ik heb geen internet thuis en moet alles dus off-line in orde zien te krijgen.

 

Ik heb een e2-mipsel-cccam_2.2.1_101122.tar.gz file op Tinternet gevonden die een aantal subfolders en files bevat.

In een andere thread hier op het forum zag ik de volgende instructies:

Origineel bericht van: looney2

Zet dit bestand in de map var:temp

Zonder box opnieuw op te starten ga je m.b.v. blauwe knop naar ik meen file exploren.

dan zoek je de map var: temp, hierin staat je gekopieerde bestand."e2-mipsel-cccam_2.2.1_101122.tar.gz"

onder in beeld staat nu de mogelijkheid installeren.

Nu moet je, als je het goed hebt gedaan bv.Cccam 2.2.1 kunnen selecteren.

 

Helaas heb ik in mijn Open PLI geen optie "file exploreren" onder de blauwe knop, laat staan een mogelijkheid om die tar.gz te installeren.

 

Heeft er iemand enig idee wat ik nog kan doen met die tar.gz file?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pak de afstandsbediening van je dreambox.

Druk eens op menu, kies aplicaties en druk op groen ( downloaden ) en kies voor softcams. CCcam selecteren en het wordt vanzelf ge-installeerd.

 

Problem solved !!

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal heel mooi, Paardengek, maar zoals al eerder vermeld stond in mijn vorig bericht:

 

Origineel bericht van: Freddy K

Om de zaken moeilijker te maken: ik heb geen internet thuis en moet alles dus off-line in orde zien te krijgen.

 

Softcams downloaden is dus geen optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen optie om de box even mee te nemen naar een kennis/familie die wel internet heeft ?

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Greatone
Geen optie om de box even mee te nemen naar een kennis/familie die wel internet heeft ?


Zou ik inderdaad kunnen doen, maar ja, daar staat dan weer geen schotel om op aan te sluiten om te testen.

Het is voor mij ook een gelegenheid om iets bij te leren als ik het allemaal off-line zou kunnen doen.

Freddy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Als je bijgesloten CCCam op een USB stick zet en deze plaatst in de ontvanger dan detecteert het systeem dit vanzelf, kies vervolgens voor het installeren en vink de CCcam aan. Klik vervolgens op de groene knop van installeren en alles wordt op de juiste plek gezet.

Mocht het dan nog niet werken dan zou je ook de bijgeleverde softcam support nog kunnen installeren maar dat zou niet nodig moeten zijn.

Misschien dat je nu iets verder komt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

AHA ! Nu hebben we het over een kant en klare package (ipk).

Dat ken ik wel. Gewoon op een stickie zetten en installeren. Dat moet lukken. TNX Pedro.

 

Mijn probleem was dat ik enkel een tar.gz file had gevonden op het internet en daar wist ik niet goed raad mee.

 

Mag ik vragen waar je zo'n ipk files kan vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Die haal ik via telnet via de receiver op, eerst doe ik

- in telnet het commando opkg update

- kijk in var/lib/opkg in een van de 4 bestanden voor de juiste naam van het pakketje

- geef in telnet het commando opkg download <het-pakketje>, dus in jouw geval: opkg download enigma2-plugin-softcams-cccam

- de ipk-file staat nu in home/root

 

Maar goed hier heb je niet veel aan omdat je geen internet verbinding bij je receiver hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk dat ik daar niet veel verder mee geraak, maar ik vroeg het me gewoon af.

 

Ondertussen loopt het nog steeds niet van een leien dakje.

Ik heb het ipk pakketje op een stickje gezet. Via de optie manueel installeren, kreeg ik dat te zien en kon ik het probleemloos installeren. Ik kreeg zelfs de melding "1 plugin installed with 0 errors".

 

"Mooi", dacht ik. even checken of nu alles in orde is, dus even rebooten, resultaat: GEEN BEELD!!

 

Ik heb nog ergens gelezen om naar de optie "softcams" te gaan en daar via de links/rechts toets CCcam te kiezen (zodat hij bij het opstarten automatisch de softcam zou kiezen), maar bij mij gebeurt er helemaal niks als ik links of rechts druk terwijl ik op de optie "select softcam" sta. Ik zal wel iets verkeerds doen, maar ik weet bij god niet wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...