Ga naar inhoud


[Televisie] Kijken met een Multytenne


Gast Togan

Aanbevolen berichten


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Littlesat,

Als je net doet alsof de footprint afbreekt bij de 60 cm beam (die eigenlijk al 45 cm is) dan krijg je dat mooie plaatje, ideaal voor presentaties aan "Hollywood".

 

Maar deze is ook te vinden bij SES-Astra, de footprint via google earth : KLIK

 

Dan zie je hoe leuk geprobeerd wordt om Spanje te missen en Gibraltar niet. Maar zelfs dat is opgeleukt, want nu stopt de footprint op 46 dbW, dat is goed voor slechts 80 cm!. Frankrijk en Spanje zullen zo door de 1N zelfs nog beter bediend worden dan de 2D nu doet. ( dat zal toch niks te maken hebben met de vele Britse sky abonnees in die landen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En niet te vergeten dat de Ijslandse TV heel wat jaartjes geleden FTA op Astra 2D zat alhoewel die volgens de footprint daar niet te ontvangen is whistle

Op dit moment verblijf ik in de buurt van Montpellier en kijk ik naar Wimbledon via BBC HD met een Triax 54 die volgens de footprint volstrekt onvoldoende zou zijn...

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
is off topic maar je aantal SD zenders nemen niet toe
ze nemen af.


oftopic

Hoeft ook niet toe te nemen het aantal SDzenders, als er wat er nu is maar voolopig blijft en ik heb nog niet het idee dat het binnenkort afgelopen is met de SDzenders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De sd zenders zijn nog minstens 5 jaar met de Multytenne te ontvangen via de Astra 19.2

Tot voor kort werden er nog sd decoders verkocht via de webwinkel van CanalDigitaal.

Uitgaande van een economisch levensduur van 5 jaar voor deze decoders ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Dit is geen officieel plaatje en zover ik overzie ik dit plaatje dat van de Astra-2D...

Echt wel, dat plaatje komt oorspronkelijk vanaf http://apps.ses-astra.com/gearth.html

Daar stond enkele maanden geleden ook de 1N op de Astra2 positie met deze footprint.
De bron is toch echt ses-astra zelf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Littlesat,

 

Zo kan nog wel een tijdje doorgegaan worden met speculeren en paniek zaaien aangaande de footprint van Astra 1N.

 

Jij bent ervan overtuigd - met een plaatje van een footprint in de hand - dat het einde van de wereld dienaangaande in aantocht is.

 

Zou het niet eenvoudiger zijn van gewoon te wachten tot hij gelanceerd is en op zijn plaats hangt, alvorens te gaan speculeren.

 

Wie weet ontploft de draagraket wel tijdens de lancering, dan is alle opschudding allemaal voor niets geweest.

 

Dus mijn advies hieromtrent: diep ademhalen, rustig uitademen en gewoon wachten tot er (al dan niet) signaal is.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Paullo,

 

Niet Littlesat de schuld geven van alles, ik ben dit draadje begonnen.

Het is bedoeld om mensen er nu al op te wijzen dat na enige tijd de Multytenne misschien niet meer ontvangt dan wat ie nu nog wel ontvangt.

Als je de footprint ziet van de Astra 1L en M, dan zie je dat als je naar de rand kijkt, de ontvangst-sterkte in eens snel naar beneden gaat. Daar het hier om een speciale footprint gaat, is dit nog extremer. Ik heb geen angst willen zaaien,

maar dan weten de mensen nu alvast wat er kan gebeuren. Dan schrikken ze niet in een keer van wat is er nu weer kapot, of is de schotel verdraaid door de wind, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Togan
@Paullo,

Niet Littlesat de schuld geven van alles, ik ben dit draadje begonnen.
Het is bedoeld om mensen er nu al op te wijzen dat na enige tijd de Multytenne misschien niet meer ontvangt dan wat ie nu nog wel ontvangt.
Als je de footprint ziet van de Astra 1L en M, dan zie je dat als je naar de rand kijkt, de ontvangst-sterkte in eens snel naar beneden gaat. Daar het hier om een speciale footprint gaat, is dit nog extremer. Ik heb geen angst willen zaaien,
maar dan weten de mensen nu alvast wat er kan gebeuren. Dan schrikken ze niet in een keer van wat is er nu weer kapot, of is de schotel verdraaid door de wind, etc.


Dat risico zal je altijd wel lopen met een kleinere schotel. Daarbij als je een satteliet oppikt die niet voor jouw regio bedoeld is, denk ik dat je niet veel hebt om je recht te halen. (Ik zeg hier niet, dat het ontvangen van bbc niet je recht is!)

Wat ik ook denk is dat de beam van elke satteliet zo wordt weergeven, zoals bedoeld voor het bestemde land. Dit om inderdaad Hollywood blij te maken.

Dit gebeurt ook al met dvb-t. De zender kan gewoon niet bij de grens stop gezet worden. Je hebt altijd overlapping. En dat is voor ons een voordeel. smile.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Togan,

 

Ik geef niemand ergens de schuld van.

 

Je schrijf in je post dat misschien er een probleem zou kunnen zijn.

 

Dat is de juiste benadering. Misschien is er een probleem, maar we weten het nog niet.

 

Waarom er dan daarna al dat gespeculeer moet komen, waarbij met footprints en bronvermeldingen moet gezwaaid worden, is mij echter niet duidelijk.

 

We gaan het toch maar pas weten als hij in de lucht hangt, dus waarom al die paniek.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Dat risico zal je altijd wel lopen met een kleinere schotel.

Dat risico loop je niet alleen met kleine schotels, maar ook met grote schotels. Daar is de "Poolse" spotbeam het bewijs van...

Maar voor de Britse spotbeam hoeven we niet zo te vresen. Nederland valt praktisch geheel in het 60 cm gebied ;-)

Maar hoe scherp het na het 60 cm gebied af gaat lopen dat weet nog niemand.... Daar zijn ook momenteel ook geen echte plaatjes van te krijgen...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...