Ga naar inhoud


gecodeerde zenders doen het niet rebox 9000


petersat

Aanbevolen berichten

nee de managment is niet veranderd,canal digitaal is veranderd. ik heb ook nog een update voor de rebox gedaan versie 94 heb ik nu, wat betreft het heractiveren heb ik vanmorgen gelijk gedaan, en daarna heb ik de kaart in de cam geplaatst en ook hier geen beeld en toen de kaart in de onderste kaartlezer en toen was de datum van cana digitaal veranderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nogmaals, als de Managementdatum is verlopen kun je volgens mij alleen (her)activeren als je een CAM gebruikt.

Ik zou nu eerst op zoek gaan naar een Aston 1.07 met minimaal versie 2.18 en daarmee opnieuw de activering aanvragen.

 

Ik weet niet in welke regio jij woont maar je kunt bij mij even een Aston 1.07 lenen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga om 4 uur naar een vriend van mij die waarschijnlijk een goede cam heeft een ook dezelfde satt.tuner. gaan we eerst de kaart proberen in zijn tuner en zijn kaart in mijn tuner en da de cam, hopelijk lukt het dan wel, je leest het nog wel, in ieder geval bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@petersat,

 

Citaat:
de nieuwe kaart

managment 01-01-1991

canal digital 28-04-2011

 

Je nieuwe kaart lijkt me een "uitgeschakelde" kaart gezien de datum van managment ( verwijderde Key's op de kaart ).

 

Mooi dat ze je weer een nieuwe kaart toesturen, zal wel gemakkelijker zijn dan een nieuwe, juiste puls naar de kaart toe te sturen.

 

De weg van de minste weerstand zullen we maar zeggen, het belangrijkste is dat jou probleem wordt opgelost, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jurgen,

 

Je hebt uiteindelijk toch de goede tip gegeven. Vandaag een nieuwe kaart ontvangen deede het weer niet. Een oude Philips Tuner aangesloten en na een kwartier beeld, kaart weer in de Rebox en geen beeld. Toen de kaart in een cam en na een kwartier beeld. Deze ongeveer 10 min. erin laten zitten en toen in de onderste kaartlezer en jawel hij werkt eindelijk weer. Bedankt voor de tip met de cam.

 

groeten Peter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rebox kenners,

 

Ik heb het rebox gedeelte van dit forum eens doorgeworsteld om mijn probleem met de 9000HD die ik nu een jaar geleden heb aangeschaft op te lossen.

 

Het probleem dat zich voordoet komt overeen met de beschrijvingen in dit topic, dus vandaar dat ik de vraag hier stel.

 

Ik heb regelmatig problemen met het updaten van de kaart; niet wanneer het systeem in standby staat, maar wel wanneer ik eens de voeding heb losgenomen. In het verleden heb ik dat met verschillende methoden weten te verhelpen, maar de oude methoden blijken een volgende keer weer niet te werken. Zo heb ik de HD al verwijderd (en later een kleinere weer terug geplaatst); ik heb de kaart via mijn oude ontvanger weten te updaten; het gebruik van 2 kaarten tegelijk in het bovenste en onderste slot heeft ook een keer geleid tot een update van de kaart.

Afgelopen week met het onweer heb ik na een lange tijd van goed functioneren de stekkers van alle elektronica thuis er voor de zekerheid maar uit gehaald. Na de storm alle stekkers erin en ik wordt gelijk geconfronteerd met de melding "gecodeerde zender". Via CD direct heractivatie aangevraagd, maar zonder succes. Ook de kaart verplaatst naar de onderste kaartlezer; weer zonder effect.

 

Nu lees ik van Jürgen, dat een cam benodigd is wanneer de managementdatum ouder is dan de huidige datum. Wel de kaart laat nu de volgende data zien:

managment 26-6-2011

canal digital 26-6-2011

 

Is de Rebox echt niet in staat om de kaart te updaten?

Ik heb software v1.08.94 geinstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je de ontvanger gebruikt, met de kaart in de onderste interne kaartlezer zouden updates normaal door de kaart ingelezen worden.

 

Uit jou verhaal is niet duidelijk, of je de kaart normaal in de onderste lezer hebt zitten.

 

 

Nu de kaart verlopen is, zou reactiveren m.b.v. een andere ontvanger of een CI module een optie zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de managementdatum in het verleden ligt kun je de kaart niet meer via de interne kaartlezer activeren.

Je moet hiervoor echt een CAM gebruiken zoals b.v een Aston 1.07 met versie 2.18.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, wel raar dat de rebox daar niet in voorziet. Met mijn vorige ontvanger heb ik daar nooit problemen mee ondervonden.

Een behoorlijk minpunt m.i.

Ik zal dus een CAM moeten gaan aanschaffen om dit probleem in de toekomst het hoofd te kunnen bieden.

 

Ik heb de kaart tot nu wisselend in het bovenste en het onderste slot gebruikt. De laaste keer, alvorens de stroom eraf te halen zat deze in het bovenste slot...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Als de managementdatum in het verleden ligt kun je de kaart niet meer via de interne kaartlezer activeren.
Je moet hiervoor echt een CAM gebruiken zoals b.v een Aston 1.07 met versie 2.18.

Jurgen

Jij zegt dus eigenlijk als je 1x een update mist en je hebt geen module krijg je de kaart niet meer geactiveerd, of lees ik het fout?.
Zou effe fijn zijn als dat zo is

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: KIM
Ik zal dus een CAM moeten gaan aanschaffen om dit probleem in de toekomst het hoofd te kunnen bieden.

Ik heb de kaart tot nu wisselend in het bovenste en het onderste slot gebruikt. De laaste keer, alvorens de stroom eraf te halen zat deze in het bovenste slot...


Je zou ook een CAM van iemand kunnen lenen of naar de Satboer gaan waar jij de ontvanger hebt gekocht.

...en verder nogmaals, de bovenste interne kaartlezer wordt officieel nog niet ondersteund en zal dus mogelijk geen update doorlaten. Bij sommigen lukt dit schijnbaar wel maar de onderste interne kaartlezer biedt deze garantie wel.

Origineel bericht van: edwin40
Jij zegt dus eigenlijk als je 1x een update mist en je hebt geen module krijg je de kaart niet meer geactiveerd, of lees ik het fout?.
Zou effe fijn zijn als dat zo is


Je leest het dus niet goed.
Bij een normale ontvangst van de update staan de data voor Management en CanalDigitaal circa 2 maanden in de toekomst (nu b.v. op 29 augustus 2011).
Tot aan die datum ontvang je nog circa 8 á 10 updates. Al deze updates moeten fout gaan (b.v. kaart in de bovenste interne kaartlezer) voordat de kaart niet meer opnieuw te activeren is.
Het is dus raadzaam om af en toe te kijken of de Management datum circa 2 maanden in de toekomst ligt.
Gebeurt dit niet dan voor de Management vervaldatum de kaart via CD laten heractiveren.

...en nogmaals, met een passende CAM kun je de kaart ook heractiveren ook als de Management datum is verlopen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...