Tonskidutch Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 Origineel bericht van: Con Origineel bericht van: Tonskidutch . . .je hebt een NAS (zoals je zelf aangeeft) . . . Oops, ik ben ergens niet geheel laut en kledder geweest, ik heb geen NAS, ik vond het wel een aandachtspuntje (ter overweging) HG CC waarom heb ik dat dan geschreven? ik was ervan overtuigd dat gelezen te hebben. sorry dan gelden andere logische overwegingen... en toch zou je sieren zo'n kassie als nassie ook voor je opnames met de enigma2 receiver Second Life Mungo Parker
Puch Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 Origineel bericht van: Con @Puch . . Ik zou de programma's partitie weg laten, zoals je zegt ben je er niets mee als je met een image wil gaan werken . . . . Wat is de dag van vandaag nog 40 gig . . . antw. Voor een image is het idd handiger windows+programma's. Alleen blijft het groeien en bij overweging van een SSD ga je de zaken weer financieel bekijken. Daar heb je uiteraard gelijk in. Bij een SSD schijf laat je best de overtollige gig's weg. Maar dan moet je wel telkens je programma's opnieuw installeren als je een image moet terug plaatsen. Want als je één programma hebt geïnstalleerd sinds je back-up zal dat niet meer werken. Trouwens als je windows op een SSD plaatst en je laat de programma's opstarten van een gewone schijf zal het snelheidsvoordeel van je SSD grotendeels teniet worden gedaan. Origineel bericht van: Tonskidutch maar dan moet jij wel bij herinstallatie aanwezig zijn, want automatisch wordt my documents niet gelinked... slim Zo had ik het nog niet bekeken Ik doe dat vooral bij mensen die echt niets van een pc kennen en die sowieso iemand nodig hebben om de pc opnieuw te installeren. Zo hoef je enkel de emails en de contactpersonen te back-uppen. Als ze outlook gebruiken verplaats ik ook het outlook.pst bestand naar die andere partitie. Nog iets wat niet meer verloren gaat bij een windows crash. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Psychosammie Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 Citaat: Psychosammie . . .Het geeft alleen maar een logische splitsing van gegevens. Maar hetzelfde bereik je met een C:\DATA directory. . . antw. Maar je scant je dan wel helemaal het stof uit je longen. . . .Mijn advies: Plemp er een paar schijven in. Dat kost niets meer tegenwoordig. . . antw. Dat deze niets kosten is relatief waar maar wat moet je met al die Terrabyteschijven die raken dan (bij mij) maar voor hooguit 30% gevuld na jaren. Wat scannen betreft: Bij mij start de scan altijd automatisch op de achtergrond en daar heb ik helemaal geen last van. Daarnaast wordt er een smart scan uitgevoerd waarbij niet alle bestanden gescand worden. En je kan directories uitsluiten van een scan. Als jij geen terrabytes nodig hebt dan koop je dus 500GB schijfjes. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
SnijdeA Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 Origineel bericht van: Psychosammie @Con. Ik maak nooit partities. Heeft alleen maar nut als je verschillende OS'en wilt gebruiken (zelf gebruik ik daar liever VMWare voor maar goed). Het geeft alleen maar een logische splitsing van gegevens. Maar hetzelfde bereik je met een C:\DATA directory. Natuurlijk niet. Als je teveel data op je disk zet en C: loopt vol, dan kun je wel eens een probleem hebben. Bovendien, als je je data op een andere partitie zet, dan kun je makkelijk een image van C: terug zetten en je bent geen data kwijt. Er zijn heel veel redenen op te noemen om partities te gebruiken. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
SnijdeA Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 Origineel bericht van: jeevanhoof waarom scan je je HD wekelijks? Ik scan elke nacht. Een nieuw virus kan binnen komen voordat je virusscannerscanner er weet van heeft. Dan is een regelmatige scan erg handig. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
SnijdeA Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 Origineel bericht van: Con Naar het onderwerp. Vroeguh had ik de volgende partities: - windows - programma's - data - muziek - overige Muziek is ook data, dat kan dus op de data partitie. Overige, wat is dat ? Zal wellicht ook data zijn ? Origineel bericht van: Con Daar kleven voor- en nadelen aan. de voordelen zijn dat virussen zich meestal alleen maar in Windows vestigen Fout, dat is niet waar. Een virus kan ook een macrovirus zijn en zich juist in Word documenten verbergen, om maar een voorbeeld te noemen. Er is ook een leuke JPG virus. Data kan wel degelijk virussen bevatten. Origineel bericht van: Con Het nadeel daarvan is dat een image ineens een stuk lastiger is. Want een image maken van Windows zonder programma's is zinloos geweld. Niet helemaal. Je Windows partitie verandert meer dan je applicatie partitie. Als je een OS partitie (C:) en een applicatie partitie (D:) hebt en van beiden een image maakt, hoewel je van applicaties vaak ook gewoon een kopie kan maken, en je OS gaat een keer stuk, dan hoef je alleen het image van je OS terug te zetten en je apps blijven werken, immers, de apps en DLL's zijn al in het OS en in de registry geregistreerd en de apps staan nog steeds op de D: schijf. Origineel bericht van: Con De partitie "Data" hoeft eigenlijk nooit te worden gescand evenalsde paritie muziek,vanuitgaande dat alles wat je binnen krijgt wel eerst scant voordat je dat op je pc zet. Ik heb hierboven al vermeld waarom dit niet klopt, maar er is meer. Een virus kan zich ook als applicatie tussen je MP3's verstoppen ... Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Tonskidutch Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 SnijdeA, je bent er wel druk mee. heel kort en een commentaar en advies; ik hoef niets te scannen want het is nu eenmaal zo dat de verrassing altijd in het cadeau zit ingepakt. haal je regelmatig cadeautjes op internet tja dan en dat kan niet worden uitgevoerd onder linux. windows is het magneet maar alle overige kwesties die je vermeld qua partitioneren zijn flauwekul. ciao Second Life Mungo Parker
winwiz Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 Heren zullen we er geen Linux, Windows, Noem maar op competitie van maken. Het gaat om het principiële principe of partitioneren zin heeft of dat het onzin is. Mijn mening is dat de data wegschrijven op een aparte partitie of andere schijf, desnoods een NAS, enorm veel voordelen heeft. Mocht er iets met je OS gebeuren, kun je zonder meer dit herstellen zonder data verlies. Onder data kun je wat mij betreft documenten, mp3, mail (pst), video en vul maar in rekenen. Alles op 1 partitie gooien is gewoon not done! Hoe iedereen dit doet maakt niet uit. Ik heb mijn manier zoals al eerder omschreven, Tonskidutch gebruikt een NAS... het principe blijft dat je OS (+ eventuele andere software) en data gescheiden houdt van elkaar. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Tonskidutch Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 sorry winwiz, daar ben ik het mee eens je kunt het prima werkende krijgen ik vond enkel dat SnijdeA zich een beetje makkelijk ertussen door gewrongen heeft met zijn mening; dat andermans kennis niet correct is. dus ja we zullen geen windows linux debat hier openen. dank u ciao Second Life Mungo Parker
Moderator wiz Geplaatst: 24 juni 2011 Moderator Geplaatst: 24 juni 2011 precies. Een partitie voor je OS of een ssd, en de rest op een eigen partitie. Zelf heb ik van de pctjes die hier staan voor de windows gebruikers thuis OS op een partitie, en data op een eigen partitie. Is windows stuk, booten vanaf netwerk, image van OS terug zetten en in 10 minuten draait het allemaal weer. Iedereen hier weet dat als je waarde hecht aan je pennevruchtjes (verslagen enzo) dat je die op het nas moet zetten (wordt het ook nog eens gebackupt), doe je dat niet en je harddisk gaat in rook op dan heb je vette pech en had je beter moeten weten. Mijn eigen "desktop/ontwikkel systeem" draait linux, daar is het operating system ook in diverse partities gezet, en de linux gebruikers weten wel waarom. Het is gewoon handig om data van je OS gescheiden te houden, en zeker als je images gebruikt om snel weer in de lucht te zijn. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
SnijdeA Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch SnijdeA, je bent er wel druk mee. heel kort en een commentaar en advies; ik hoef niets te scannen want het is nu eenmaal zo dat de verrassing altijd in het cadeau zit ingepakt. haal je regelmatig cadeautjes op internet tja danen dat kan niet worden uitgevoerd onder linux. windows is het magneet maar alle overige kwesties die je vermeld qua partitioneren zijn flauwekul. ciao Je mag het flauwekul noemen, maar weerleg dan mijn punten. Beetje ongenuanceerd he ? Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
SnijdeA Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch sorry winwiz, daar ben ik het mee eens je kunt het prima werkende krijgen ik vond enkel dat SnijdeA zich een beetje makkelijk ertussen door gewrongen heeft met zijn mening; dat andermans kennis niet correct is. ciao Ten eerste wordt er in de originele post gezegd : Ik heb al vele wijsheden voorbij zien komen, toch ben ik benieuwd wat je van dit relaas denkt. Ik mag dus mijn mening geven, want daar wordt om gevraagd. Ten tweede stel ik nergens dat andermans kennis niet correct is. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Con Geplaatst: 24 juni 2011 Auteur Geplaatst: 24 juni 2011 Origineel bericht van: SnijdeA Origineel bericht van: Con Naar het onderwerp. Vroeguh had ik de volgende partities: - windows - programma's - data - muziek - overige Muziek is ook data, dat kan dus op de data partitie. Overige, wat is dat ? Zal wellicht ook data zijn ? Even wat antwoorden; - data is bij mij data die niet te vervangen is, documenten, foto's, back-up's e.d. - muziek is meestal opnieuw te downloaden (groot verschil met data dus) - overige . . . iedereen heeft toch een rommel-laatje? Vind dit een lastige, la, lade, laatje, in een keer met een T? Of is het dan laadje, da's ook geen gezicht toch? Of zal la een zwak zelfstandig naamwoord zijn? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
SnijdeA Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 Origineel bericht van: Con Even wat antwoorden; - data is bij mij data die niet te vervangen is, documenten, foto's, back-up's e.d. - muziek is meestal opnieuw te downloaden (groot verschil met data dus) Maar het blijven gegevens, geen applicaties, dus data. Dat je het op een aparte partitie zet, dat snap ik wel, dat doe ik ook, maar ik zie het nog steeds als data. Dat jij dat anders ziet, snap ik ook wel hoor. Origineel bericht van: Con - overige . . . iedereen heeft toch een rommel-laatje? Ja, natuurlijk, maar ook dat noem ik data en plaats ik op een aparte partitie. Ik heb een aantal virtuele machines en kopieën daarvan, die zie ik ook als data. Het is maar hoe je er naar kijkt. We hoeven het op dit forum niet met elkaar eens te zijn, zeker niet als er wordt gevraagd hoe men over jouw relaas denkt. Just my 2 cents. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Puch Geplaatst: 25 juni 2011 Geplaatst: 25 juni 2011 @SnijdeA Als je zo gaat redeneren is alles wat op een hdd staat data. Een programma is niet meer dan een verzameling bestanden en dat is ook data. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen