Ga naar inhoud

Kunnen jullie mijn laatste twijfel wegnemen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dan heb je volgens mij iets nog niet goed ingesteld staan want ik heb er hier totaal geen last van.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Heren, nogmaals bedankt.

Het begint me een beetje te duizelen zo langzamerhand.

Misschien is het toch verstandig het machien eerst eens in het echt te bekijken alvorens definitief te beslissen.

Jammer dat ik vooralsnog aan huis gebonden ben als gevolg van een onschuldige maar o zo lastige ingreep.

Ik zal de tijd goed gebruiken door me verder in te lezen.

Een laatste vraag: het is in mijn beleving wel zo prettig met een goed werkende image (t.b.v. werking interne kaartlezer bij voorbeeld) te beginnen.

Is de zogenaamde Pli dan een goede keuze?

Fijne avond!

roy

n.b.: een "glasbak" is dat soms een CRT? (had ik mijn oude Grundig met fenomenale beelkwaliteit nog maar...)

Geplaatst:

Pli is én één van de meest innovatieve images, en het meest toegerust op de Nederlandse televisiesituatie. Het is daarom *de* image die ik een nieuwe gebruiker zou aanraden, hoewel je op den duur waarschijnlijk wat images wilt vergelijken om zo uit te vinden wat het best bij je smaak past.

Geplaatst:

Yep, een glasbak is een CRT en de mooiste die ik ooit gehad heb was een Metz, kortgeleden gesneuveld door een blikseminslag. Fenomenaal wat die van het signaal wist te maken, daar kon geen Loewe of Sony tegenop.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Even off topic (sorry admin)

Liet Metz vroeger niet tv's bij Grundig produceren?

Ze bestaan nog steeds geloof ik

Geplaatst:

smoking...

wel even checken of je TV zelf de juiste settings heeft

ik zie geen cam"effekt" met 1080i op HD ready via component (uitzondering, alle anderen hebben natuurlijk hdmi)

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:
Origineel bericht van: uplink
. . .Jammer dat ik vooralsnog aan huis gebonden ben als gevolg van een onschuldige maar o zo lastige ingreep.
Ik zal de tijd goed gebruiken door me verder in te lezen.

Absoluut niet verkeerd bedoeld maar als je toch gebonden bent
aan thuis (aan huis gekluisterd) is dit het moment om zo'n
o zo mooie VU te kopen, nu heb je dan gelijk de tijd om het apparaat
je eigen te maken.
Ik denk, en waarschijnlijk vele met mij, dat je al snel bent
verkocht als je zó intensief bezig kunt zijn als nu.

Maak gebruik van jouw vervelende situatie (althans, zoals jij
het schetst, lijkt mij dat je in een vervelende situatie zit.

Elk nadeel heb z'n voordeel, was dat niet Kruif . . . ?

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

@con: waarom zou ik het verkeerd opvatten?

Integendeel, ik waardeer je empathie juist!

Mijn fysieke toestand is eigenlijk verre van dramatisch alleen het gebied waar vorige week een -onschuldige- cyste ter grootte van een kleine sinaasappel verwijderd werd, is één van de gevoeligste regionen van een man.

Nee, fietsen zit er voorlopig niet in, ha ha (lees: snik, snik)

roy

Geplaatst:

Kom, weest een kerel en koop die VU+ Duo.

Niet janken over een klein puistje wink

Je zult er geen spijt van hebben.

Tenminste; ik heb er nooit spijt van gehad na vele andere ontvangers versleten te hebben.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:
Origineel bericht van: uplink
@con: waarom zou ik het verkeerd opvatten?
Integendeel, ik waardeer je empathie juist!
Mijn fysieke toestand is eigenlijk verre van dramatisch alleen het gebied waar vorige week een -onschuldige- cyste ter grootte van een kleine sinaasappel verwijderd werd, is één van de gevoeligste regionen van een man.
Nee, fietsen zit er voorlopig niet in, ha ha (lees: snik, snik)

roy

Laat ik het dan maar sterker vertellen, de VU zal jou
sneller doen genezen. :D

En of je dat wil? Want eenmaal het beest onder de knie
nijgt wellicht tot de "ziekte" rekken. sick

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Het is jammer dat het nog onbekend is wanneer de VU+Ultimo op de markt komt. Voor degenen die écht niet hierop kunnen wachten zou ik een VU+ DUO aanbevelen.

p.s. Ik heb diverse images uitgeprobeerd, maar ik wist niet dat de beeldkwaliteit hierin kon verschillen. confused

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Geplaatst:

"Ik heb diverse images uitgeprobeerd, maar ik wist niet dat de beeldkwaliteit hierin kon verschillen", toch heb ik dit geconstateerd. Het verschil tussen PLi en VTi is enorm.

Heb 3 à 4 maanden PLi gedraaid,tot ik op een gegeven moment niets meer kon downloaden bij de Applicaties.

Dit was ook al zo iets vreemds, bij de originele image had ik dat probleem niet. Ben toen maar eens overgestapt naar VTi, en alles werkt hier probleemloos. ZONDER de instellingen te veranderen, altijd een goed beeld, ook bij de SD-zenders. Wat ik bij PLi allemaal niet heb aangepast en veranderd, maar kreeg de SD-zenders hier niet scherp. Deze waren soms zelfs zeer wazig te noemen.

Het verschil is héél groot bij o.a. Dr. Dish TV, deze zendt sowieso met een lagere resolutie uit, maar bij VTi valt dit bijna niet op.

Op het PLi forum werd alles met kracht ontkent, het zou allemaal flauwe kul zijn. Toch zeggen meer mensen hetzelfde als wat ik zeg, er is wel degelijk verschil tussen de images.

Geplaatst:

Bijzonder waardevolle bijdrage Togan, dank je wel.

De dealer die ik op het oog heb, laadt namelijk altijd standaard "PLI" in.

Zou het kunnen zijn dat de hardwareversie van de VU hierin ook een rol speelt.

Misschien dat anderen ook hier hun steentje zouden willen bijdragen?

Groet. (het klimaat is zeker paradijselijk bij je?)

roy

Geplaatst:

Zover ik weet niet. De Vu+ ontvangers zijn allen z.g. "Linux" ontvangers en werken normaal op Enigma 1 of 2.

Buiten PLi kan je er dus ook VTi, Blackhole, VIX en andere. opzetten.

Eventueel kan je achteraf zelf VTı of anders er op zetten.

Of ik dit hier mag melden weet ik niet, maar er is een speciaal Vu+-forum, te vinden op: http://www.vuplus-support.org/wbb2/

Er is ook een "hoekje" in het Nederlands, Engels en zelfs Turks.

Ja het klimaat is hier fantastisch, momenteel 37 graden en alleen maar zon. Dit tot eind september, dan kan er weer eens een buitje gaan vallen. Rond nieuwjaar gaan we hier voor de deur, op het strand nog grillen. Februari t/m eind mei, dan is er meer kans op zware regenbuien met onweer. Temperatuur is dan rond de 15 graden.

Maar we dwalen af, als je nog wat wilt weten, vragen, daar is het forum voor.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen