viperkesvp Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 Hallo Momenteel hebben we een vu+ duo en een dm600 thuis. De vu+ staat beneden en de dm600 op de slaapkamer. Omdat we de dm600 altijd aan laten hebben we besloten om daar de dagelijkse programma's op te nemen. Tot op heden heeft dat totaal geen problemen gegeven en we hebben de dreambox zelf kunnen mounten op de vu. Zodat we beneden naar opgenomen programma's kunnen kijken van boven. Aangezien er meer en meer kanalen afgesloten worden omdat ze enkel nog in HD te bekijken zijn hebben we besloten om onze dm600 te vervangen. We weten echter nog niet goed wat we zouden kiezen. We hebben het idee om vanaf nu de vubox aan te laten en alle programma's daar op te nemen. Er zit reeds een harde schijf in van 1TB dus dat zou geen problemen mogen geven qua capaciteit. We zoeken dus naar een goedkoop compact toestel voor op de slaapkamer zonder pvr optie. Ons oog is hierbij gevallen op ofwel de vu+ solo ofwel de dm500hd. Onze keuze gaat eerder uit naar de dm500hd omdat deze zeer compact is en dat de ondersteuning beter is dan voor de vu+ solo. We vragen ons echter af of de dm500hd en de vu+ duo compatibel zijn met elkaar want we zouden de opgenomen programma's van de vu+duo graag willen kunnen bekijken op de dm500hd via network shares. Alvast bedankt! Groetjes Viperkesvp
Tonskidutch Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 gaat prima... is allemaal .ts film en allemaal enigma2 ciao Second Life Mungo Parker
minplus Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 Bij de prijs van de DM500HD zou ik er een VU duo bijnemen. Scheelt 50 euro, maar je kent 'm en boven en beneden is dan alles volledig gelijk inclusief de AB. Daarnaast de PIP-mogelijkheid en mocht je de neiging krijgen om meer op te nemen (bv. 3 leuke films tegelijkertijd) en te kijken dan heb je die. Heb er hier ook twee. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
viperkesvp Geplaatst: 22 juni 2011 Auteur Geplaatst: 22 juni 2011 Hartelijk dank voor de reacties Wat betreft de duo 2 aan te schaffen. Door plaatsgebrek op de slaapkamer en het relatief "veel" lawaai van de duo2, althans toch voor in de slaapkamer denk ik dat het beter is om de 500hd te koppelen. Groetjes Viperkesvp
mietde Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 Origineel bericht van: viperkesvp ....het relatief "veel" lawaai van de duo2, althans toch voor in de slaapkamer denk ik dat het beter is om de 500hd te koppelen. Als je er geen HD in zet en je niets op de ontvanger zet dan kun je de ventilator gerust uitzetten, dan is tie stil. You cannot ignore that member
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 Origineel bericht van: viperkesvp Door plaatsgebrek op de slaapkamer en het relatief "veel" lawaai van de duo2, althans toch voor in de slaapkamer denk ik dat het beter is om de 500hd te koppelen. Wat betreft dat lawaai is dat wel heel relatief, als de VU+ aan staat staat de ventilator ook aan en is eigenlijk niet of nauwelijks hoorbaar boven het TV geluid. Als de VU+ uit is, is de ventilator ook uit, althans dat kan je instellen met de plugin. Je kan ervoor kiezen om de ventilator in standby: - altijd aan te laten (onnodig) - altijd uit te laten (naar mijn idee niet wenselijk) - afwisselend een paar minuten aan en vervolgens b.v. weer een uur uit te zetten, dit voorkomt dat de VU+ heet wordt in standby. Maar.... de VU+ kleiner maken lukt niet, ook niet met een plugin dus het ruimtegebrek zal de doorslaggevende factor zijn denk ik dan.
mietde Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 right, vraag me wel af hoe klein je slaapkamer wel niet is als een dm500 er wel in past en een vuduo niet You cannot ignore that member
drz Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 Vu+ solo misschien een optie?? "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Transpondertje Geplaatst: 25 juni 2011 Geplaatst: 25 juni 2011 Origineel bericht van: drz Vu+ solo misschien een optie?? Zeker een goed alternatief VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100
Beheerder Michel Geplaatst: 25 juni 2011 Beheerder Geplaatst: 25 juni 2011 Een goedkoper alternatief wel, maar zeker geen beter alternatief dan de DM500HD. De DM500HD voelt aanmerkelijk sneller aan en is bovendien ook mooi klein. Ik kan me zijn keuze voor de DM500HD op de slaapkamer prima voorstellen. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
viperkesvp Geplaatst: 27 juni 2011 Auteur Geplaatst: 27 juni 2011 Hey allemaal Bedankt voor de vele reacties. Ik ben dit weekend de DM500HD gaan kopen. Heb hem gisteren helemaal geïnstalleerd en kan bevestigen dat het perfect werkt om opnames te streamen vanop de VU+ DUO naar de DM500HD. Ik kan ook bevestigen dat de DM500HD qua reactie snelheid net iets lekkerder in de hand ligt dan de VU+ (maar das een persoonlijke mening) Groetjes en bedankt Viperkesvp
JosFop4Sat Geplaatst: 29 juni 2011 Geplaatst: 29 juni 2011 Een Dreambox hoort ook in de slaapkamer. You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen