Gast Freesat_ronald Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 Momenteel wonen wij in engeland en omdat we binnenkort terugkomen had ik het idee om nog in engeland een Freesat HD receiver en een schotel aan te schaffen. Wij gaan in Amsterdam wonen. Heeft iemand een soortgelijke ervaring? Is het wel mogelijk wat ik wil? Heb ik een grotere schotel nodig dan wanneer ik in de uk zou wonen? De receiver die ik op het oog heb is een HUMAX FOXSAT-HDR eventueel een HUMAX FOXSAT-HDR500. Bij de schotel aanbieders zie ik vaak zone 1 of 2 vermeld. Ik neem aan dat dat belangrijk is om rekening mee te houden. Alvast bedankt voor alle hulp.
Gast johnno Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 Als je volledig gebruik wil maken van de interactieve diensten van Freesat kun je inderdaad beter een Freesat ontvanger kopen in Engeland. Je kunt met een universele ontvanger ook gewoon alle Engelse zenders ontvangen maar je mist dan bv de digitale teletekst en programma gids. Je hebt dan alleen een 'now and next' program guide. Wat schotel betreft heb je niet veel meer nodig dan in de UK. 60 cm is normaal gesproken ruim voldoende. De footprint van de 1N satelliet die er zeer binnenkort bij komt lijkt ongeveer hetzelfde te worden als 2D. Ook dan zal 60cm waarschijnlijk voldoende zijn. Het lijkt mij dat je de schotel net zo goed hier kunt kopen.
vincent1971 Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 Ik voor mij zou voor een 80 cm gaan. Heb je iets meer 'weerreserve'. Kijk ook hoe je huis staat t.o.v. het zuiden. Moet de schotel bevestigd worden aan de voorkant bijvoorbeeld? In dat geval kan de gemeente erg moeilijk doen. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Gast Freesat_ronald Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 Wij hebben een plat dak en dat zal toch geen problemen opleveren met de gemeente? De schotel moet op het zuiden gericht zijn, begrijp ik dat goed? Heb je een suggestie voor een goede schotel of zijn ze allemaal even goed.
Amager95 Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 Origineel bericht van: johnno Je kunt met een universele ontvanger ook gewoon alle Engelse zenders ontvangen maar je mist dan bv de digitale teletekst en programma gids. Je hebt dan alleen een 'now and next' program guide. Waarom ontbreken deze? Is mij eerlijk gezegd niet duidelijk.
jepe Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 Ik gebruik hier in Leiden ook een Humax foxsat HDR. Perfect apparaat wat alle opnamen van series in aparte mappen stopt. EPG week vooruit. (vergelijkbaar met de Humac 5050C voor de kabel) Ik heb een Wavefrontier van 90 cm. (dan kun je meerdere sats op een schotel ontvangen) maar denk dat 60 voldoende is. Plat dak is wat plaatsing betreft ideaal.
Gast johnno Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 Origineel bericht van: Amager95 Waarom ontbreken deze? Is mij eerlijk gezegd niet duidelijk. De digitale teletekst is een interactieve service die we net als de interactieve diensten van Canal Digitaal op een standaard box helaas moeten missen. De full EPG wordt naar mijn weten zowel door Sky als Freesat gecodeerd op een aparte transponder gezet en is dus ook alleen beschikbaar op Sky en Freesat ontvangers. Althans, dat is de bedoeling. Heel vervelend, maar ja, een Freesat Box heeft (net als die van Canal Digitaal) natuurlijk ook zo zijn beperkingen.
Gast 1664 Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 De freesat EPG is gewoon beschikbaar op E2 boxen met Openpli.
Devrim Geplaatst: 25 juni 2011 Geplaatst: 25 juni 2011 Origineel bericht van: 1664 De freesat EPG is gewoon beschikbaar op E2 boxen met Openpli. Dat word zover ik weet door externe plugins geregeld Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0 Dreambox 500+ x Gemini 4.7 WandTV USB DVB-T Stick 7E/19.2E/23.5E/42E
Zuppelan Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Nee, wordt gewoon via DVB-EIT ontvangen voor zover ik weet.
Gast 1664 Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 In de standaard instellingen van Openpli zit de mogelijkheid om ook de Freesat epg "aan" te zetten, naast de MHW, EIT, Viasat en Nedmed EPG. Zet je 'm aan, dan loopt de hele epg binnen zodra je op 1 van de freesat zenders afstemt-perfect.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen