Fredo Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Origineel bericht van: minplus Lijkt me sterk. Ik denk eerder dat je bij het de 1e keer aansluiten van de VU deze niet op exact dezelfde zender c.q. sat had staan als de Dream. Het feit dat hij steeds even iets ging draaien wijst ook in die richting. Heb hier ook 1x die fout gemaakt met een hoop gekloot als gevolg. Ik weet niet wat je sterk lijkt, maar we hebben dat bij Dalton ook gehad toen hij zijn eerste dreambox kocht, daarvoor een humax dan de dreambox, en een verschil van vier graden, op de zelfde schotel en motor. Maar vandaag mijn metertje terug gekregen, dus als het weer en werk het toelaat heeft hij zo weer een draaibaar systeem, nu nog even behelpen met 23 oost. Groeten Fred. AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.
dalton Geplaatst: 6 juli 2011 Auteur Geplaatst: 6 juli 2011 Pet 123 de man van de Settings toen. gaf aan dat dit echt mogelijk was, Het is net wat Fredo en ik al eerder aan gaf. De Dreambox kon niet op de Motor van de Humax 5400 Ik had het zelfde probleem Alleen nu heb ik het via de VU op willen lossen dat is onmogelijk. Net zoals toen met de Humax Ik heb hier zo,n 40 a 60 uur zitten testen omdat ik het op wou lossen gr Dalton Groetjes Jan
dalton Geplaatst: 23 juli 2011 Auteur Geplaatst: 23 juli 2011 Het is mij gelukt Om 4 satelieten via de motor te kunnen zien Ik heb veel advies gehad en veel getest Ik zal alles snel hier neer zetten gr Jan Groetjes Jan
dalton Geplaatst: 23 juli 2011 Auteur Geplaatst: 23 juli 2011 In de tuner configuratie. 1. Verander van "eenvoudig" naar "geavanceerd" . 2. Satelliet = die je wil zien b.v.b. Astra 19.2 4. DiSEqC modus = 1.2 ( dit is voor Rotor of Multi Lnb ) 5. Ga naar beneden en bij : USALS aanschakelen = Nee 6. Opgeslagen positie = vul de opgeslagen positie in die je bij de dreambox had aangegeven en druk OK. 7. Ga verder met het zelfde instellingen bij andere satellieten ( punt "2" ) Astra , Hotbird ...... Dit wou eerst niet lukken maar door het vele testen pakte de Motor, het ineens wel op , gisteren Groetjes Jan
Tonskidutch Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 volg je uit een zettingen en acties... op meerdere fora maar begrijp er nagenoeg niets meer van hoe je het nu aanpakt. ben je nu USALS of rotor geheugen aan het gebruiken beiden tegelijkertijd lijkt me onzinnig. ciao True North Rebekka Bakken
Gast Duolist Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch volg je uit een zettingen en acties... op meerdere fora maar begrijp er nagenoeg niets meer van hoe je het nu aanpakt. ben je nu USALS of rotor geheugen aan het gebruiken beiden tegelijkertijd lijkt me onzinnig. Ik heb ook geprobeerd e.e.a. te volgen, maar dat bleek onmogelijk. Ik heb ook meerdere malen het vermoeden uitgesproken dat beide protocollen min of meer door elkaar gebruikt werden (althans de instellingen voor beiden werden gebruikt). Wat ik echter in het geheel niet begrijp, is dat TS geen USALS gebruikt: ik doe dat al jaren op diverse boxen, en ik heb er werkelijk nog nooit een probleem mee gehad. En met één klein instellinkje ben je klaar. In het kader van testerijen doe ik dat dagelijks: even instellen en werken .......
dalton Geplaatst: 23 juli 2011 Auteur Geplaatst: 23 juli 2011 Ik gebruik geen USALS Ik geef duidelijk aan hoe ik het nu doe dat werkte eerst niet en, nu wel Met dank aan Hija deze man heeft mij op weg geholpen als je mij niet snapt snap je hem ook niet ook Fredo kreeg het hier niet spits en ik ook niet, Nu het wel werkt is het een beloning van mijn inzet Gr Jan Groetjes Jan
dalton Geplaatst: 23 juli 2011 Auteur Geplaatst: 23 juli 2011 Ik heb alles in 80 uur gebruikt dus ik kan mij voorstellen, dat het niet te volgen is sorry maar ik wou die Motor klein krijgen En dat is mij gelukt 4 lnb,s kopen was makkelijker geweest Maar ik ga voor de sport hij of ik Nu ga ik ze wel kopen lol ik heb gewonnen Groetjes Jan
dalton Geplaatst: 23 juli 2011 Auteur Geplaatst: 23 juli 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch volg je uit een zettingen en acties... op meerdere fora maar begrijp er nagenoeg niets meer van hoe je het nu aanpakt. ben je nu USALS of rotor geheugen aan het gebruiken beiden tegelijkertijd lijkt me onzinnig. ciao Hier staat het duidelijk REGEL 5 5. Ga naar beneden en bij : USALS aanschakelen = Nee kijk even regel 5 de tuner configuratie. 1. Verander van "eenvoudig" naar "geavanceerd" . 2. Satelliet = die je wil zien b.v.b. Astra 19.2 4. DiSEqC modus = 1.2 ( dit is voor Rotor of Multi Lnb ) 5. Ga naar beneden en bij : USALS aanschakelen = Nee 6. Opgeslagen positie = vul de opgeslagen positie in die je bij de dreambox had aangegeven en druk OK. 7. Ga verder met het zelfde instellingen bij andere satellieten ( punt "2" ) Astra , Hotbird ...... Dit wou eerst niet lukken maar door het vele testen pakte de Motor, het ineens wel op , gisteren Groetjes Jan
sammy100 Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Origineel bericht van: Duolist Origineel bericht van: Tonskidutch volg je uit een zettingen en acties... op meerdere fora maar begrijp er nagenoeg niets meer van hoe je het nu aanpakt. ben je nu USALS of rotor geheugen aan het gebruiken beiden tegelijkertijd lijkt me onzinnig. Ik heb ook geprobeerd e.e.a. te volgen, maar dat bleek onmogelijk. Ik heb ook meerdere malen het vermoeden uitgesproken dat beide protocollen min of meer door elkaar gebruikt werden (althans de instellingen voor beiden werden gebruikt). Wat ik echter in het geheel niet begrijp, is dat TS geen USALS gebruikt: ik doe dat al jaren op diverse boxen, en ik heb er werkelijk nog nooit een probleem mee gehad. En met één klein instellinkje ben je klaar. In het kader van testerijen doe ik dat dagelijks: even instellen en werken ....... probleem was dat hij niet wist hoe de moter van usuals af te krijgen en ook ik zat daar mee maar sinds er een goede nederlandse uitleg staat op vti board kunnen en konden we eindelijk dat gene doen wat moest worden gedaan. met vriendelijke groet sammy vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A
dalton Geplaatst: 24 juli 2011 Auteur Geplaatst: 24 juli 2011 Sammy jij ook nog bedankt Het was een moeilijk zaakje Maar we zijn er nu blij mee Ik dacht ik zet het hier neer Zodat alle mensen met zo,n probleem hier wat aan hebben Ik kan in denken dat het voor een hoop boven de pet gaat dat ging het bij mij ook Het lijkt allemaal zo makkelijk maar dat was het niet Wij hebben er van geleerd groetjes Jan Groetjes Jan
Gast Duolist Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Maar blijft de onbeantwoorde vraag: waarom geen USALS: simpel, eenvoudig en toch niet moeilijk!
dalton Geplaatst: 24 juli 2011 Auteur Geplaatst: 24 juli 2011 omdat de Motor dit niet pakt Hij houd alles van de dreambox in zijn geheugen Dat krijg je er niet uit als het zo simpel was geweest was het in 15 min klaar geweest achter de schermen zijn hier kopstukken mee bezig geweest Het blijf een heel raar verhaal gr jan Groetjes Jan
dalton Geplaatst: 24 juli 2011 Auteur Geplaatst: 24 juli 2011 Origineel bericht van: dalton Hoi allemaal ik heb een Motor probleem met de Vu+Duo We praten hier over de INTERSTAR DISEQC 1.2 HH Ik heb mijn Vu pas gekocht maar op alle Images krijg ik hem niet. draaibaar ingesteld Ik krijg hen in het ROTOR menu wel goed afgesteld,maar hij houd het niet vast Met mijn Dreambox 7000s werkt het wel goed Ik ben bang dat mijn Motor het draai geheugen van mijn Dreambox, vast houd??? Weet iemand iets wat ik kan gaan doen??? Kijk hier begon ik mee gr Jan Groetjes Jan
Tonskidutch Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Dalton, dat is lange adem hebben, gezien het rotor probleem. (ook daar je wel wat hulp van experts heb gehad) zou ik allang een andere rotor hebben gehaald en die oude hebben doorverkocht aan iemand met een dm7000. je kunt het natuurlijk ook als hobbyproject zien maar ik zou geen maand hebben kunnen knutselen het is natuurlijk jouw portemonnee ciao True North Rebekka Bakken
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen