ruwebol Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 De huidige opstelling heb ik thuis gewijzigd. Eerst alleen een schotel op de 19.2E en nu een vaste op de 23.5E. Op de tweede ingang van mijn mythbackend heb ik nu een schotel met rotor aangesloten. Mythtv->sasc-ng connect met de cccam server op de dreambox. Het vreemde is dat alle HD kanalen het goed doen maar dat de SD zenders op de 23.5E niet vergrendeld worden. Sasc logt zelft uit van de CCcam server. Dit gebeurd kennelijk alleen op transponders waar HD en SD kanalen gecombineerd zijn. Ik kan b.v. Holland Doc en alle andere SD kanalen op die transponder niet bekijken maar de transponder waarop Jim Jam staat weer wel! Hierop zitten geen HD kanalen. De dreambox welke ook op de dubbele lnb zit geeft alle kanalen uiteraard wel goed door (alhoewel alleen NED1HD met de huidige CCcam versie niet doorgegeven wordt. ALs ik sasc-ng via terminal opstart en naar b.v. Holland doc zap dan valt op dat er dus op de cccam server uitgelogd wordt en de log (sasc) vermeld "channel: already seen sid:6060 Dit is echter een sid van een kanaal die niet in mijn zenderlijst staat. Aan de rotor lijst heb ik natuurlijk niet de 23.5E toegevoegd maar de SD zenders van de 19.2E worden keurig vergrendeld. Een lang verhaal, maar hoop en ben benieuwd of iemand mij weer op weg kan helpen DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.
clark-kent Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Dat "already seen sid xxxx" doet wel een belletje rinkelen. Van tijd tot tijd zie ik dit op transponders voorbij komen. Kan ook weer vanzelf verdwijnen. Een oplossing is om aan de sasc-ng opstartregel: --sid-unseen 6060 toe te voegen. Mocht je nog meer sids voorbij zien komen in de logfile dan kan je die lijst aanvullen door ze met commas te scheiden. Wildcards kunnen ook gebruikt worden. Nadeel van die --sid-unseen optie is wel dat multirec niet meer betrouwbaar werkt (althans niet bij mij). Als ik deze optie gebruikte dan had ik regelmatig 0 byte opnames. Zonder deze optie werkt multirec bij mij prima.
ruwebol Geplaatst: 26 juni 2011 Auteur Geplaatst: 26 juni 2011 Origineel bericht van: clark-kent Een oplossing is om aan de sasc-ng opstartregel: --sid-unseen 6060 Dit is meer dan op weg helpen maar ook de oplossing, super! Hartelijk bedankt Clark-Kent! Zal me wat meer gaan verdiepen in de opstart opties van sasc-ng (was tot op heden niet nodig) en gaan testen met de multirec. DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.
clark-kent Geplaatst: 27 juni 2011 Geplaatst: 27 juni 2011 Graag gedaan :-) Benieuwd wat jouw ervaringen met deze optie icm multirec zijn.
ruwebol Geplaatst: 28 juni 2011 Auteur Geplaatst: 28 juni 2011 Origineel bericht van: clark-kent Benieuwd wat jouw ervaringen met deze optie icm multirec zijn. Gisteravond voor de eerste maal 3 opnamen op 1 transponder gedaan en die zijn gelukt. Maar het zou natuurlijk makkelijk kunnen dat het niet goed of stabiel werkt. Zal het regelmatig proberen en laten weten hoe en of het gaat. Ben wel benieuwd wat jij onder multirec verstaat. Wellicht 5 zenders in 1 keer opnemen? DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.
clark-kent Geplaatst: 29 juni 2011 Geplaatst: 29 juni 2011 Multirec zoals Mythtv het uitlegd: Meerdere opnames tegelijk van dezelfde transponder op een enkele fysieke tuner. Het lastige was dat het voor de meeste opnames wel werkte met die sid-unseen optie, maar dat er van tijd tot tijd opnames mislukten. Laten we zeggen dat 90% prima werkte en 10% mislukte (hele ruwe schatting natuurlijk).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen