Niels Wagenaar Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 Door een kleine crash van mijn VDR systeem, het feit dat ik een oude backup had van 6 maanden oud en geen zin had om alles weer opnieuw toe te voegen; heb ik een converter gemaakt dat Enigma 2 Dreambox settings converteert voor gebruik met VDR 1.7.x. Benodigdheden: - Een windows PC (the irony, I know) - Microsoft Excel - Dreamboxedit v3.0.0.0 - Enigma 2 Dreambox-settings - Optioneel: Autoit v3 Werkwijze: - Start Dreambox Edit en laad de E2 settings die je wilt gebruiken; - Exporteer vervolgens deze lijst via Export -> "Export All Bouquets in Excel Readable Format" en save deze in dezelfde locatie als de executable; - Start Excel en importeer het bestand DreamBoxEdit Export Bouquets.txt via Gegevens -> "Van Text" - Hanteer de standaard waardes (het is een TAB-delimeted text-bestand) - Bewaar de sheet als CSV (gescheiden door lijstscheidingsteken) (*.csv) in dezelfde locatie als de executable met de naam DreamBoxEdit Export Bouquets.CSV. - Start convert_channels.exe en zie daar: een channels.conf. - Stop VDR - Upload de channels.conf - Start VDR - Heb geduld, het kan even duren alvorens de kanalen open gaan (VDR zal het bestand nalopen). Op dit moment zal dit bestand alleen Dreambox Settings van Hotbird 13.0, Astra 19.2, Astra 23.5, Astra 28.2 en Eurobird 1 (28.5) converteren. Ook zal het de bouquetten/favorieten overzetten . Het script is geschreven in Autoit v3 en de sourcecode is bijgevoegd, dus je kan zelf de desbetreffende satellieten toevoegen en/of de code uitbreiden/verbeteren (graag verwacht ik wel dat je de verbeteringen/uitbreidingen beschikbaar maakt voor het publiek). Let op, dit is echt een quick en dirty oplossing, maar ideaal voor luie mensen zoals mij. Mvg, Niels Wagenaar convert_channels.zip Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Lamko Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 Autoit is best handig maar waarom heb je de kans niet even aangepakt om gelijk ook maar te upgraden naar bijv. 10.04 ? Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Niels Wagenaar Geplaatst: 24 juni 2011 Auteur Geplaatst: 24 juni 2011 Ik draai tegenwoordig met YaVDR 0.3a Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
balans Geplaatst: 27 juni 2011 Geplaatst: 27 juni 2011 top!! hopelijk breid je de funktie uit of pakt een settings editor progger het op en voegt het toe. ik ben er in ieder geval heel blij mee Mvg Barry
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen