Ga naar inhoud

Praktische vraag over bekabeling

Aanbevolen berichten

• Beheerder
Geplaatst:

Ja, als je in de woonkamer twee aansluitingen gebruikt, heb je er nog 'maar' twee over. (luxeprobleem? wink )

Uitbreiden naar 5 of 6 is mogelijk maar meteen weer een stuk lastiger en duurder.

Als de coax van de woonkamer in een gele pijp zit, kan je daar vaak nog wel twee coax kabels doorheen krijgen, mits er niet al te scherpe bochten in de buis zitten. Het beste is dan om de oude kabel er uit te trekken, maar daar dan wel een stevig touw of (glasvezel) trekkoord aan vast te maken. Je trekt de oude kabel er uit, het trekkoord er in en met het trekkoord trek je de twee nieuwe kabels er in.

Het is verstandig om er twee nieuwe in te trekken, want de oude kabel is vanwege de doosmontage vaak te kort en twee x koppelen is zonde want je verliest op een koppeling vaak als snel zo'n 4 a 5 dB. Het doosje ion de woonkamer zou ik dan laten vervallen en vervangen door aan afdek kapje met twee 8mm gaatjes er in. Daar dan de coax kabels doorheen en rechtstreeks in de receiver.

Mocht twee 7 mm coax kabels (zelfs met wat dreft of boter) niet lukken, kan je bij de vakhandel vaak wel (ik geloof) 4 of 5 mm dikke coax krijgen, maar dat moet je zo veel mogelijk vermeiden (zeker over lange afstanden), want daar heb je dan ook weer speciale connectoren en koppelingen voor nodig en die kabel heeft minder afscherming en dus meer verlies..

Als je meerdere receivers in je huis wilt gaan plaatsen, zou ik van de standaard CanalDigitaal ontvangers afblijven maar Dreambox of Dreambox-achtige receivers kopen. Je hebt dan aan één smartcard genoeg en je kunt (al dan niet draadloos) de receivers onderling laten communiceren. Je hebt dan bovendien geen CI modules nodig.

Dat is ook leuk als je een opname gemaakt in de woonkamer in de slaapkamer verder wilt kijken.

Ik heb zelf een Dreambox DM8000 in de woonkamer en een DM800HD-SE in de slaapkamer, maar je zou zelf een VU+ DUO in de woonkamer en een Dreambox DM500HD in de slaapkamer kunnen overwegen.

Ik kan je die canaldigitaal speelgoed receivers alleen maar afraden.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
Als de coax van de woonkamer in een gele pijp zit, kan je daar vaak nog wel twee coax kabels doorheen krijgen, mits er niet al te scherpe bochten in de buis zitten.

En, als aanvulling, het niet een heel grote afstand is die je moet overbruggen. Ik spreek hier uit ervaring.
Geplaatst:

Ik ben op dit moment niet van plan om dergelijke dure apparaten aan te schaffen. Bovendien moet je m.i. wat meer thuis zijn in deze materie en zover ben ik nog lang niet. Ik wil HD kijken en af en toe iets opnemen en wildere plannen heb ik op dit moment eigenlijk niet.

Ik heb nu UPC HD en naast de "gewone problemen" heeft UPC de beperking van maximaal 2 ontvangers per klant en daarom overweeg ik over te stappen op satelliet.

Om te beginnen gaat mijn voorkeur uit naar een CD pakket (TOPHD met Trias), wellicht met een andere gecertificeerde twin tuner ontvanger (met opneemfunkte) voor de huiskamer en 2 CI modules voor resp slaapkamer en zolder want voor deze 2 TV's is gewoon TV kijken voldoende.

• Beheerder
Geplaatst:

Uiteindelijk ben je met het canaldigitaal spul toch duurder uit, maar dat is uiteraard jouw keuze.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

In welke zin ben ik dan uiteindelijk duurder uit want de prijzen voor de boxen die je noemt lopen op tot wel EUR 900,-.

Ik heb nog helemaal geen ervaring met Satelliet TV en om dan maar meteen dure boxen aan te schaffen zie ik niet zo zitten.

En als ik zo de reviews bekijk, lijken veel van deze boxen niet echt geschikt voor de standaard TV kijker (zoals ik) die zonder veel rompslomp HD TV wil kijken. Bovendien moeten mijn vrouw en kinderen ook gewoon TV willen kijken als ik niet thuis ben wink.

• Beheerder
Geplaatst:

VU+ DUO straatprijs € 369,--

DM500HD straatprijs € 325,--

Ik ben van mening (en mijn vriendin ook) dat de Enigma2 receivers simpel te bedienen zijn.

De eerste keer de software er op plaatsen is ietsje lastiger, maar daar heb je ons voor wink

Bij de Canaldigitaal receivers heb je ook twee smartcards en eventueel 2 CI modules etc. nodig.

Op de tweede kaart krijg je nooit hetzelfdde pakket als de eerste kaart of je moet 2 x een volledig abonnement nemen.

Pak je de receiver die ik je voorschotel (hoe gepast) kan je, mits ze beide een netwerk verbinding hebben, met één smartcard op beide receivers naar alles kijken.

Maar wil jij liever 'canaldigitaal goedgekeurd' spul kopen, vinden wij dat ook goed hoor wink

Mvg,

Michel

Geplaatst:

ok duidelijk, bedankt.

Ik ben nogal impulsief en wil nu een eens keer voorzichtig beginnen wink.

Ik heb bijv vorige week een nieuwe TV gekocht voor mijn zolder en kom er naderhand pas achter dat UPC geen 3 mediaboxen toestaat blush.

Vandaar dat ik nu satelliet overweeg.

Dat van de paketten wist ik niet. Bij UPC kan je namelijk alleen maar hetzelfde pakket kiezen.

De prijs voor deze receivers valt idd mee en is nog te overzien. Op één slaapkamer na, heb ik overal netwerk dus dat zou ook geen probleem moeten zijn.

Nu nog even alles kosten t.o.v. UPC op een rijtje zetten.

Kan ik bij CD de standaard receiver gewoon laten vervallen of krijg je die altijd automatisch mee?

Ik heb wat foto's gemaakt die ik vanavond zal plaatsen. De schotel moet naar het zuiden gericht staat en als ik op dishpointer kijk, dan zou de schotellocatie ok moeten zijn. Het kompas op mijn iphone geeft telkens iets anders aan dus daar gaan we maar even niet vanuit :D.

Gr

Ron

Geplaatst:

met deze splitter kun je der 4 aansluiten

MAAR dat terzijde.

upc of ziggo zijn qua aboprijzen best competitief

maar je ontvangt met schotel gewoon veel meer.

dat wil je OF dat heb je niet nodig!

in ieder geval is de vrije keuze via satelliettv altijd groter geweest en nog steeds

dus...

echter dat idee elke kamer te voorzien met zo'n ontvangerkassie is toch met moderne TV's en pC's met webinterface van receiver (streamen) toch echt achterhaald.

ciao

Say Your Prayers

Anoushka Shankar

Geplaatst:

Deze splitter is alleen voor analoge TV toch?

Ik hoef niet zo nodig in elke kamer een mediabox, liever niet zelfs. Mijn idee was om in de huiskamer 1 mediabox te hebben en op de slaapkamers te werken met CI+ modules omdat daar alleen maar TV gekeken wordt, we gaan daar niet opgenomen en niet streamen of wat dan ook. De CI+ modules werden vervolgens afgeraden maar ik weet eigenlijk niet niet precies waarom.

Geplaatst:

Ik heb al diverse ci+ modules van upc geinstalleerd en tot op heden nog geen gekke problemen gehad. Dus werkt gewoon goed.

gr.

topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Geplaatst:

Ok maar we hebben het hier over CI+ modules voor Canal Digitaal toch?

Waarom zou ik deze beter niet gebruiken vraag ik mij af.

Geplaatst:
Origineel bericht van: jrvd
Waarom zou ik deze beter niet gebruiken vraag ik mij af.

Volg even de link die ik gaf, en lees e.e.a. eens door.
CI+ is bedacht om de consument (sterk) in zijn vrijheid te beperken,
en daarom noemde ik het als ongewenst.

En als alle ruimtes een netwerkaansluiting hebben, zou je kunnen overwegen om een DM8000 in de woonkamer te plaatsen
(met 4 tuners geplaatst), en dan kunnen de andere ruimtes kijken via de webinterface (via PC/Laptop).

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Hierbij de foto's van de plek waar de schotel zou moeten komen.

Ik kan hiervandaag meteen door de muur naar de slaapkamers.

Dit is de achterkand van het huis waar tevens de huiskamerTV staat dus ik kan eigenlijk redelijk eenvoudig twee kabels naar binnen krijgen denk ik. Zo kan ik voor meterkast overslaan.

IMG_2152.JPG

Volgens Dishpointer moet de schotel naar links op deze foto gericht worden, gaat dat lukken?

IMG_2156.JPG

Geplaatst:

Dat zal geen probleem moeten zijn ,daar die boom ca 50m verder staat.Als je slim bent boor je door die opening in de voeg door de binnen muur,zo hoef je de gevel niet te beschadigen.En de schotel op een tegelvoed,met een mat er onder.ps wel eerst het grind aan de kant schuiven.

Geplaatst:

Bedankt, die boom staat idd vrij ver weg.

Dus de schotel hoeft niet perse op een beugel aan de muur? Ik zou ook liever een tegelvoet hebben maar als een beugel beter is, doe ik dat.

Ik zie net een paar stomme taalfouten in mijn vorige bericht; excuses blush

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen