Ga naar inhoud

Praktische vraag over bekabeling

Aanbevolen berichten

• Beheerder
Geplaatst:

Een muurbeugel met 4 keilbouten is in principe beter omdat dit steviger is.

Staat de tegelvoet redelijk uit de wind en plaats je de schotel laag, kan het ook prima met een tegelvoet met 4 stuks 30x30 tegels, die je dan wel op rubber matjes moet plaatsen om je dakleer niet te beschadigen.

Gebruik niet één grote mat, maar gewoon een paar stukjes van bijvoorbeeld 10 x 10 onder de 4 hoeken en eventueel één in het midden (afhankelijk van de stevigheid/kwaliteit van de voet). Dan kan het water goed weg en blijft je dakleer langer goed.

De schotel heeft [vrij zicht] nodig op het zuiden.

Daar waar rond 13.30 de zon staat.

Ik kan aan je foto's verder niet opmaken hoe je naar de meterkast wilt/moet komen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

met twaalf laagjes baksteen op een loodslabbe die naar 't binnenspouwblad loopt / gedilateerd tpv dakrand (en een zichtbaar zachte handvormsteen

beter op een tegelvoet plaatsen is mijn advies.

afhankelijk van de steensoort ook liever een chemisch anker ipv keilbout.

ciao

Say Your Prayers

Anoushka Shankar

Geplaatst:
Origineel bericht van: columbo
Als je slim bent boor je door die opening in de voeg door de binnen muur,zo hoef je de gevel niet te beschadigen.

eerst vragen wat voor binnenspouwblad toegepast is
kz-steen of ander steenachtig materiaal, geen probleem :D
HSB (houtskeletbouw) binnenblad, begin er niet aan sick

of je vier coax door een voeg krijgt lijkt me ook een leuke test, en dan door naar binnen. wink
ciao

Say Your Prayers

Anoushka Shankar

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch

of je vier coax door een voeg krijgt lijkt me ook een leuke test,

Hoezo een leuke test ?
Ik heb hier ook 4 coax kabels door 1 voeg de kruipruimte in.
Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

En ik de 4-in-1 coax... Zelfde verhaal.

Geplaatst:

Als de schotel op een goede tegel(Voet) staat is dit geenn enkel probleem,die van schotel mij van 1m, staat op een 1cm dike RVS plaat tergrote van een grint tegel waar een RVS buis op gelast zit ,de RVS buis 30mm x1200mm ,ook met noodweer zoal gisteren geen enkel probleem.Foto staat op het forum <.

• Beheerder
Geplaatst:

Ja, maar een RVS tegelvoet met een solide RVS plaat van 100x100 bij 10mm dik is nergens te koop en als hij te koop zou zijn, wil niemand m betalen wink

Als je zo'n zware voet ook nog eens op 4 tegels vastschroeft, kan die inderdaad geen kant op.

Zo'n licht verzinkt tegelvoetje waar slechts 4 tegels van 30x30 in liggen waait bij een flinke storm om als je pech hebt. Als hij niet omwaait kan hij wel wat verschuiven. Het e.e.a. afhankelijk van de lokale situatie en windrichting natuurlijk.

Daarom de tip de schotel zo laag mogelijk op de buis te plaatsen (bovenkant schotel gelijk met bovenkant buis bijvoorbeeld) zodat je daar minder last van hebt.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Als je zo'n zware voet ook nog eens op 4 tegels vastschroeft, kan die inderdaad geen kant op.

Zo'n licht verzinkt tegelvoetje waar slechts 4 tegels van 30x30 in liggen waait bij een flinke storm om als je pech hebt. Als hij niet omwaait kan hij wel wat verschuiven. Het e.e.a. afhankelijk van de lokale situatie en windrichting natuurlijk

Mvg,

Michel

Nou heb zelf een visiosat bisatschotel en triax 110 cm op een tegelvoet 30x30 cm staan met extra tegels erop kan geen kant op, alleen als we hier in Nederland orkanen krijgen wordt het moeilijk.

Mvg Wiljo

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
Ja, maar een RVS tegelvoet met een solide RVS plaat van 100x100 bij 10mm dik is nergens te koop en als hij te koop zou zijn, wil niemand m betalen wink

Laat ik nou toch toevallig zelf in het staal zitten :D

Ik heb nog even op mijn dak gelopen en vraag mij af, of het niet handiger is om kleine gaatjes is mijn hardhouten kozijnen te boren on de kabels binnen te krijgen ipv door de muur?

De twee slaapkamers van de kids zitten aan de achterkant van het huis, dus waar de schotel moet komen. Ik heb nu nog geen serieuze plannen om daar nu al Satelliet TV aan te leggen maar dit zou in de toekomst wel mogelijk moeten zijn.

De huiskamer TV staat ook aan de achterkant van het huis dus vanaf de schotel kan ik vrij simpel via een gat in de muur of kozijn naar binnen (met 2 kabels uiteraard). De afstand is dan misschien een meter of zeven en is veel korter dan de afstand via de meterkast.

Ik heb altijd het idee dat alles via de meterkast moet lopen omdat daar alles binnenkomt; UPC, KPN etc. Maar met satelliet TV hoef ik niet via de meterkast natuurlijk.

Dan heb ik nog onze eigen slaapkamer aan de voorkant waar ik nu nog UPC heb en de zolder, waar ik nu UPC analoog kijk.

Raak ik UPC analoog straks kwijt als ik overstap?

Via de zijkant van het huis kan ik een kabel naar zolder krijgen en hier hoef ik niet te boren want er loopt al een aircoleiding.

IMG_2153.JPG

IMG_2154.JPG

Ik heb ooit eens een gat geboord van zolder naar onze slaapkamer voor UTP en Coax kabel dus ik kan dit gat nu gebruiken om van zolder een coax kabel naar mijn slaapkamer te krijgen.

Dus eigenlijk ben ik er redelijk uit denk ik.

CD TOPHD of Entertainment HD zonder CD receiver.
Trias schotel met octo LNB? (ivm toekomstige uitbreiding naar 5 aansluitingen?)
VU+ DUO in de woonkamer
Dreambox DM500HD in de slaapkamer
CI+ voor de zolder
Ik heb voor UPC destijds Hirschmann koka799 coax gebruikt, is dat ook een goede kabel voor satelliet?
Vergeet ik verder nog iets? wink
Geplaatst:

mooi gezien, ik dacht al, hij zal toch nog een kabeldoorvoer om de hoek hebben :D

Citaat:
Raak ik UPC analoog straks kwijt als ik overstap?

nog al wiedus als je het abo opzegt

alhoewel ik mensen ken die opgezegd hadden en 4 jaar verder konden kijken

je vergeet dat ongebruikte ingangen weggegooid geld zijn gerelateerd aan de levensduur / garantie (wanneer komt die noodzaak tot uitbreiden binnen? )

en dat zijn ook knoeperts van apparaten

voor de echt goede types/merken ook niet goedkoop

ciao en veel plezier met satelliet kijken

Say Your Prayers

Anoushka Shankar

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel

Michel
Ik heb echter een plaat van 500x400x15 mm op één grintegel geschoeft.de plaat bestaat eigenlijk uit 2 brede strippen van 400x15mm,deze heb ik aan elkaar gelast tot 1 plaatIs inderdaat niet zo te koop maar eigen fabrikaat.

post-33806-1318262146,9529_thumb.jpg

Geplaatst:

Die waardeloze UPC gaat roet in het eten gooien.

Als ik standaard TV en de 2 HD boxen uit mijn pakket haal, ga ik slechts een paar eur minder betalen per maand.

Dan is een overstap ineens wel heel erg duur frown.

Ik heb 120 fiberpower van UPC en daar is m.i. geen alternatief voor anders zou ik alles wel opzeggen.

Dus ik weet het op dot moment even niet. Ik heb wel een boze e-mail naar UPC gestuurd maar daar zullen ze niet van wakker liggen denk ik.

Geplaatst:

Bericht van UPC.

Er komt een nieuwe mediabox waarmee je draadloos beelden kunt streamen naar andere TV's in huis.

Of dit live beelden zijn of alleen opgenomen beelden, dat wist UPC niet helemaal zeker maar ze dacht beiden. Er lopen diverse topics over op andere sites.

• Beheerder
Geplaatst:

Van UPC worden wij 'sat-mannen' niet warm of koud. wink

Succes met je keuze.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Nee ik ook niet maar e.a. moet nog wel redelijk betaalbaar blijven en met die alles in 1 pakketten worden we helaas aardig in de houdgreep gehouden en is het niet zo eenvoudig om over te stappen frown

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen