Moderator Matchless Geplaatst: 25 juni 2011 Moderator Geplaatst: 25 juni 2011 Interesse over de ombouw? Van de week ga ik een laptop schijfje inbouwen en kan dan wel wat foto's en info plaatsen. Nu heeft de netbook een grote pc schijf van 1 Tb maar die is onmogelijk in te bouwen. Maar dit is al 100x beter dan de 8Gb SSD schijfje. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Moderator Matchless Geplaatst: 25 juni 2011 Auteur Moderator Geplaatst: 25 juni 2011 Hmm.. De Sata schijf kan niet ingebouwd worden omdat er geen ruimte in dat kastje zit Dat wordt dus een "dubbele bodem" maken zodat de schijf beschermd is. Maar dan kan ik gelijk meer accu's erin bouwen zodat ik langer kan spelen En dat spelen gaat wel lukken want nu heb ik op de netbook win7 ultimate draaien en dat is stukken sneller dan XP. Ik kan zelfs naar de sat kijken via een mediaplayerstream en deze loopt volledig zonder freezes of onderbrekingen De Sata schijf is nu me master boot en de SSD schijven worden gezien als sercundaire schijven. Hier de aansluit gegevens voor de ombouw: Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Moderator Matchless Geplaatst: 25 juni 2011 Auteur Moderator Geplaatst: 25 juni 2011 Citaat: Leuke ombouw ! Dan heb je me andere ombouw nog niet gezien. Dat is een MSI wind waar de vorige eigenaar nogal kwaad was. Deze netboek heeft nl de muur gekust en daardoor is het scherm en behuizing gesneuveld. Maar ik heb vorig jaar een 14 lcd scherm omgebouwd met een touchscreen. Achter deze monitor zit nu dat MSI moederbordje met een 1 Tb harde schijf en 2 Gb geheugen. Dat is nu een touchpc geworden . Door die netbook is dat scherm slechts 4 cm dik Maar hier enkele foto's van het asus boekje: Die USB stekker is nu nog mijn 5 volt voeding voor de HD. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Moderator Matchless Geplaatst: 27 juni 2011 Auteur Moderator Geplaatst: 27 juni 2011 Ik heb nu 2 extra lion cellen aan de accu geplakt zodat de netbook langer op de accu's te gebruiken is. De orginele accu was niet de beste en die cellen wil ik met de tijd nog vervangen. Maar met de 2 extra cellen loopt de netbook nu met de harde schijf en SSD schijven ongeveer 1 1/4 uur(met draaiende HD en volle helderheid op het scherm). Maar de exacte looptijd weet ik nog niet omdat hij nu nog steeds op 23 % staat Hierbij draait de sata schijf continu door de swapfile en heb ik een gadget draaien waar online tv op te zien is. Hierdoor is er continu een WiFi verbinding wat ook weer stroom vreet. Omdat ik de SSD schijven er nog in heb wil ik1 eruit halen en de andere gebruiken als swapfile. Maar hier heb ik even wat hulp nodig want ik weet niet hoe je in win7 de swapfile kan omzetten naar de SSD drive. Als me dat lukt kan ik de sata schijf in slaapstand zetten wat de accu weer spaart. Mijn vraag is nu: Hoe kan ik de swapfile in win7 omzetten naar een andere schijf?? Tevens zoek ik een Broadcom Crystal HD Decoder (BCM70012) want met deze print kan ik HDTV kijken op de netbook Wie heeft zo'n ding liggen of weet waar ik die kan krijgen (als het een commerciele link is via PM ivm de regels). Morgen ga ik een DVB-T stick kopen en ga die inbouwen.Ook komt er nog een GPS module in voor navigatie. En er komt nog een dipswitch blok in om enkele dingen hardwarematig uit te schakelen. Daarna ga ik kijken hoe ik alles netjes af kan werken. Maar hij wordt zo wel heel erg leuk Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Eddy VL Geplaatst: 27 juni 2011 Geplaatst: 27 juni 2011 Bij XP is het in Systeemeigenschappen... Zal bij Vista ook wel zoiets insteken? M.V.g. Eddy Vl
Moderator Matchless Geplaatst: 27 juni 2011 Auteur Moderator Geplaatst: 27 juni 2011 Thanks Eddy , gevonden Ook is accu test gisteren goed gegaan. De netboek heeft 3 uur en 5 minuten aangestaan op de accu's . Nog een vraag. In de accu pack zitten ronde Li-On cellen. Echter kan ik aan Li-Po cellen komen, dat zijn van die platte cellen die gebruikt worden in telefoons of pda's. Kunnen die Li-Po cellen gebruikt worden ipv die orginele Li-On cellen? Of moeten die anders geladen worden? Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Eddy VL Geplaatst: 27 juni 2011 Geplaatst: 27 juni 2011 Origineel bericht van: Matchless In de accu pack zitten ronde Li-On cellen. Echter kan ik aan Li-Po cellen komen, dat zijn van die platte cellen die gebruikt worden in telefoons of pda's. Kunnen die Li-Po cellen gebruikt worden ipv die orginele Li-On cellen? Of moeten die anders geladen worden? Even op Wiki snuisteren... De werkspanning is identiek, maar ze kunnen blijkbaar niet zo goed tegen diep ontladen... Er wordt toch gesproken over een speciale Li-po Lader. Eddy
ceesmf Geplaatst: 29 juni 2011 Geplaatst: 29 juni 2011 Misschien een tip voor de gps , sierra wireless heeft een 3g module full size mini-pci-e met ingebouwde gps en dvb-t is ook te krijgen in half-size mini-pci-e (asus) Als je je wifi kaartje opoffert en vervangt door een nano usb wordt alles lekker compact, heb dit met succes in de gigabyte T1028 ingebouwd, alle antenne's zijn al aanwezig en dit netbook beschikt ook nog over een touch screen
Moderator Matchless Geplaatst: 30 juni 2011 Auteur Moderator Geplaatst: 30 juni 2011 Dat met die GPS is idd een goeie tip, ik zal daar eens naar kijken. In die netbook zit nog wel een print aansluiting voor een 3G mini-pci maar daar moet nog en connector op. Ik bouw nog een USB hubje in, dan heb ik aansluitingen genoeg . De dvb-t heb ik al gekocht, dat is een synergie T stick mini geworden. Superklein, het printje is maar 1,2 bij 2,5 cm. Alleen heb ik nog problemen met het ontvangst. De ontvangst is goed bij een zelfgebouwde dipool maar de spriet die bij de stick zat ontvang je wel iets maar alleen met veel zoeken en draaien. Op een funke buiten antenne krijg ik geen ontvangst. Ws omdat het een aktieve antenne is?? De harde schijf zit er nu iig in. Ik heb het klepje aan de onderkant verhoogt door een rand te maken van MDF. Nu past de schijf er wel in en het valt bijna niet op dat de netbook verbouwd is En ik heb nu veel meer inbouw ruimte. Enige nadeel is dat de netbook niet meer op zijn pootjes staat maar op die deksel. Maar omdat die vlak is wiebelt het geheel niet. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Big fellow Geplaatst: 1 juli 2011 Geplaatst: 1 juli 2011 Ik heb hier een nagenoeg ongebruikte 7" versie liggen... Als je wat fotos maakt misschien dat ik wat inspiratie kan opdoen . Nu ligt hij stof te happen.... Zie je PM trouwens “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Moderator Matchless Geplaatst: 10 juli 2011 Auteur Moderator Geplaatst: 10 juli 2011 Foto's volgen nog. Ik ben eerst nog wat aan het spelen met de navigatie hardware. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Moderator Matchless Geplaatst: 14 juli 2011 Auteur Moderator Geplaatst: 14 juli 2011 De navigatie wilt nog niet helemaal lukken omdat ik nog geen echte geschikte ruimte heb gevonden voor de antenne. Ruimte is er wel maar dan zit ik met me handen op de antenne en dan wordt de ontvangst niet echt goed. Maar ik heb wel alvast een paar foto's gemaakt van de harde schijf in de netbook. De sata en voedings kabel heb ik gemaakt van een sata/voedings kabel van een normale pc. Deze heb ik uitgesneden tot ik op de soldeerverbindingen zat. Toen heb ik van een kapotte lcd scherm een paar aansluitdraden gebruikt (van een laptop en de kabel is de verbinding van mobo naar tft scherm). Dit zijn hele dunne draden zodat ik de sata aansluitingen mooi dun en flexibel kan houden. Van het onderste deel van de behuizing heb ik alle plastic onder de klep weg geknipt. Zo krijg je heel veel ruimte Maar net te weinig om de HD onder de klep te krijgen. Daarom die mdf verhoging. De mdf rand wil ik later namaken maar dan in kunstof. Ook had ik van een andere kapotte netboek een plattere WiFi module liggen. De HD heb ik eenvoudig met dubbelzijdige plakband op de onderklep geplakt. De printkant v.d HD heb ik beschermd met folie. Want het risiko is groot dat de HD onderdelen raakt op het moederbord v.d netbook. De voeding voor de HD heb ik van een mosfet aan de bovenkant van het moederbord afgetapt. Daar moet ik nog een foto van maken maar dat doe ik pas als ik de netbook weer open moet schroeven. Als je niet wilt wachten dan zit de mosfet aan de rechterkant en een beetje onder de toetsenbord. De HD gaat uit als je de netbook uit of op standby zet. Even meten dus. Er steekt nu nog een extra kabeltje uit de netbook en dat is een interne USB poort (alleen de D+ en D-). Daar wil ik nog wat mee doen (dvb-t of gps). Als er onduidelijkheden zijn of vragen dan hoor ik dat wel. Hier zijn de foto's: De boel moet nog netjes gemaakt worden want dit is nog een testfase. Ook heb ik de SSD schijven er toch maar uitgehaald om energie te sparen.scheelt weer een paar minuten extra accutijd. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
chevrolet Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Dan zou ik toch een rand rond de gehele bodem van je PC maken i.p.v. nu zo'n 4kantje onderaan. Verder bewonder ik je kunne ben er gewoon jaloers op. V8 "fortuna vitrea est" VU+ Duo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen