Ga naar inhoud


UPC FTA op Digitaal


uncle

Aanbevolen berichten

Ben weer terug bij UPC om reden van het snelle internet.

Daarvoor moet ik mede het analoge pakket ad € 17,05 p.maand mee betalen, een soort van koppel verkoop. Nu vraag ik mij af of dit eigenlijk zomaar kan. Technisch niet anders mogelijk lijkt mij, maar uit juridisch van uit het consumenten recht kan men hier een vraagteken bij zetten. Gelet dit feit zou men mogen verwachten, dat de zenders die analoog zonder versleuteling worden doorgegeven dan ook digitaal zonder versleuteling moeten worden doorgegeven.

 

Tevens is een feit dat enkele zenders al FTA Digitaal worden doorgegeven. Dat is Nederland 1 en de regionalen met alle radiozenders, behalve de thema radiozenders.

 

Dus de stelling van mij is: Als een dienst bij UPC wordt afgenomen dan is men verplioht ook de analoge dienst af te nemen tegen € 17,05 per maand. Dan moet de provider (UPC) tevens worden verplicht dezelfde doorgegeven analoge zenders FTA aan te bieden in haar Digitale pakket.

 

Gaarne reacties.

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Andere aanbieders zoals glashart en Ziggo doen dat wel.

UPC ziet alleen maar €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ dus doen dat niet.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft het feit dat wanneer je alleen internet wilt bij een kabelmaatschappij dat je altijd nog 17 Euro per maand extra kwijt bent. Een internetabonnement van 25 Euro kost dus in werkelijkheid 42 Euro.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas mag dit blijkbaar. Ik heb er ook naar gekeken om alleen internet af te nemen van Delta kabel, maar dat zou technisch niet mogelijk zijn. In Zweden kan dit dus wel, maar hier is het dus onmogelijk... tja, dan geen kabel-internet. Ik ben erg blij met ADSL van Telfort... inderdaad véél goedkoper omdat je niet verplicht bent 16 euro zinloos over de balk te gooien voor een tv pakket waar je toch niet naar kijkt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tele 2 is toch net zo , je moet beslist een telefoon erbij nemen , doe je het niet krijg je n heel lage up en download , neem je het 20 mb paket en zit je net als ik in n offshore gebied krijg je 8 mb en mag je blij zijn als de 7 gehaald word maar dat telefoon nummer heb je ook al hangt er geen phone aan , als die gebruikt werd ging regelmatig de camontvangst hangen, het is n vaste lijn en t brulijzer is eruit. ben allang blij om bij upc en kpn weg te zijn, dat was n dure lijdensweg

 

mvg schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: uncle
Daarvoor moet ik mede het analoge pakket ad € 17,05 p.maand mee betalen, een soort van koppel verkoop.

Wat UPC zal inbrengen tegen het argument koppelverkoop is dat de doorgifte van tv-signalen hun core-business is en dat de internetdienst een extra optie is.

Jaren geleden zegde ik mijn Multikabel (nu Ziggo) tv-abonnement op. Men attendeerde me erop dat dan ook mijn internetverbinding zou komen te vervallen. Als ze me niet als klant willen, dan toch lekker niet denk ik dan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht ooit gelezen te hebben dat ze in België deze vorm van koppelverkoop hebben aangepakt en dat je daar nu wel alleen internet af kunt nemen?

Technisch kan het dus wel (itt sommigen die beweren dat de internetfrequentie niet af te filteren is dus "moet" een kabelaar er wel tv bij doen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: uncle
Daarvoor moet ik mede het analoge pakket ad € 17,05 p.maand mee betalen, een soort van koppel verkoop.

Wat UPC zal inbrengen tegen het argument koppelverkoop is dat de doorgifte van tv-signalen hun core-business is en dat de internetdienst een extra optie is.


Dit lijkt me werkelijk een flut argument. smile De core business van AlbertHeijn is dagelijkse boodschappen maar als je de winkel inloopt voor enkel een Tefal braadpan dan heeft niets of niemand daar een probleem mee. En als ik bij een Shell benzinepomp een doosje sigaren ga halen hoef ik toch echt niet verplicht m'n auto vol te tanken met hun corebusiness (benzine). wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

tis toch niet zo moeilijk straks meer smile

 

als het analoge pakket er uit is, kan een kabel aanbieder PRIMA een internet only abbo verpatsen, gezien je de digitale zenders toch achter de decoder kan verstoppen :P

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
tis toch niet zo moeilijk straks meer smile

als het analoge pakket er uit is, kan een kabel aanbieder PRIMA een internet only abbo verpatsen, gezien je de digitale zenders toch achter de decoder kan verstoppen :P


Zo had ik het nog niet gezien. Maar ja. Dan lopen ze toch € 17,05 per maand mis?

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Net als de TS heb ik UPC gekozen voor het snelle internet, maar vanwege de geringe meerkosten heb ik ook zo'n bagger PVR genomen (die mijn vriendin overigens goed bevalt).

 

UPC zegt logischerwijs : "U moet analoge TV afnemen" en dat heeft mijns inziens alleen maar te maken met de technische hindernis om de analoge en digitale TV signalen uit het signaal weg te filteren (dit zou inhouden dat per kabel in de wijkkast een filter geplaatst moet worden : extra kosten). Voor het doorgeven van analoge TV moet UPC dus ook geld afdragen en daarom kan internet niet los geleverd worden.

 

Iedereen wil natuurlijk de analoge zenders ook digitaal FTA (en dat is ook een tijd zo geweest), maar UPC is natuurlijk niet zo begaan met de kabel kijker, want als alle analoge zenders digitaal FTA zijn dan zal een groot gedeelte niet hun mediabox afnemen. Wellicht verandert dit beleid als UPC het analoge signaal afschaft, dat zou voor ons DVB fanaten een fantastische ontwikkeling zijn.

 

Het is volgens mij dus een soort koppelverkoop om dat het technisch te lastig is om geen TV door te geven bij een internetabonnement.

DM8000 : DVB-C, DVB-C/T, DVD, 1TB

PC : TBS6980, TBS6680

Samsung 40" 6800 Series, UPC CI+

Big BiSat met 10 x Alps Quad, 4 x Satconn 10/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...