Ga naar inhoud

[DM500HD] The Gemini Project II, netwerk share?

Aanbevolen berichten

Gast jac00088
Geplaatst:

Ik heb sinds kort The Gemini2 Project V5.1 op mijn Dreambox DM500HD gezet. Nu wil ik graag mijn ontvanger via het netwerk benaderen om er bestanden op te zetten. Ik wil namelijk de CCcam er opzetten, maar zie de ontvanger niet in het netwerk terug. Weet iemand hier een oplossing voor?

Geplaatst:
Origineel bericht van: jac00088
, maar zie de ontvanger niet in het netwerk terug. Weet iemand hier een oplossing voor?

hoe heb je `m aan gesloten,lan of Wlan?
En in gpII is die Cccam download er uit gehaald.
moet er eerst zelf in zetten.
hier meer

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Gast jac00088
Geplaatst:

Mijn ontvanger is aangesloten via een ethernet kabel aan de router. Mijn iMac is via WLAN aangesloten op de router.

Geplaatst:

Heb je bij de instellingen gekeken onder netwerk instellingen?

Krijgt hij wel een IP toegewezen?

Is de netwerkkabel in orde? Is de poort op de router waar hij op zit in orde?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Gast jac00088
Geplaatst:

Hij krijgt wel een ip toegewezen. Ik kan hem ook wel benaderen via de webpagina en vanaf daar de ontvanger besturen.

Ik kan hem alleen niet via Bonjour benaderen. Zodat ik er bestanden op kan zetten. Normaal wordt hij zichtbaar als zijnde in het netwerk aangesloten en kan ik de schijf benaderen.

Geplaatst:

Probeer es FTP, bonjour (ken ik niet) maakt misschien gebruik van services die alleen op MAC's draaien ?

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Gast jac00088
Geplaatst:

Het gekke is dat hij met de Open Pli software wel te zien is. Dan kan ik hem wel benaderen. Ik ga het in ieder geval eens proberen d.m.v. FTP. Dank u

Geplaatst:

Zelf heb ik alle netwerk apparaten in mijn router ingesteld via de dhcp server op MAC adres. In de router zal je de dreambox waarschijnlijk zien staan als dm500hd (pli) en in terminal kan je via telnet of nog makkelijker ftp, bestanden overzetten.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen