dingske Geplaatst: 25 juni 2011 Geplaatst: 25 juni 2011 Hallo, ik ga binnenkort beginnen aan de bekabeling van mijn nieuwbouw maar zoek nog wat advies bij de keuze van het stopcontact voor de sat coax. Omdat ik voor al mijn andere stopcontacten btcino materiaal gebruik zocht ik ook in hun gamma naar een sat stopcontact. Er is een technische gids waar een aantal specs te vinden zijn en het eerste wat al opvalt is dat het enige model met f-connecter daar niet in terug te vinden is. Ik probeer nog met btcino daaromtrend contact op te nemen maar het lijkt me evident dat zonder enige info ik deze dan ook niet zomaar zal aankopen. Rest nog twee types met 9.5mm male coax die elk <=1.5db aftakdemping zouden geven op de B1,FM,VHF,UHF en SAT IF 950-2150MHz banden. Het verschil is dat bij de eerste ook DC <=500 (ik vermoed mA) opgegeven is zowel als 22KHz/0.6V, bij het tweede type niet. Omgekeerd wordt bij de tweede wel de 2150-2400MHz band opgeven, bij de eerste dan weer niet. Klop mijn vermoeding dat dc en 22KHz doorlaat absoluut nodig is om de LNB's te kunnen voeden en om disecq communicatie toe te laten? (het lijkt me in dat geval eigenaardig dat ze dit eerste type dan toch als TV-SAT stopcontact met doorlaat voor de 950-2150MHz band promoten) Hoe zit dat met die 2150-2400MHz band? Wat zal ik missen indien deze niet tot bij mijn decoder geraakt?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 25 juni 2011 Geplaatst: 25 juni 2011 Ik heb hier alles van Busch-Jaeger, maar heb 'standaard' sat-wcd's van de satboer. Mede omdat niet ieder merk sat-wcd's met 2 f-connector aansluitingen biedt.
dingske Geplaatst: 25 juni 2011 Auteur Geplaatst: 25 juni 2011 Het handige aan die btcino dingen is wel dat je twee modules naast elkaar in een standaard stopcontact-grootte kunt plaatsen. Zo zou ik dus ook twee coax aansluitingen kunnen combineren. Er bestaan wellicht verloopstukjes van gewone coax naar f-type, dat lijkt me wel op te lossen.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 25 juni 2011 Geplaatst: 25 juni 2011 Ik zie alleen modules met 1 f-aansluiting ter grootte van een volle inbouwdoos. Wat ik hier eerder al meldde, niet elk merk biedt dubbele f-aansluiting.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 25 juni 2011 Geplaatst: 25 juni 2011 Ah, gevonden... Volgens mij kun je die prima gebruiken.
dingske Geplaatst: 25 juni 2011 Auteur Geplaatst: 25 juni 2011 Wel ik heb via hun site toch eens om de technische specificaties gevraagd, alleen al om te weten of het een eind-connector is of een aftak-doorlus model (scheelt aanzienlijk in db's bij de andere connectoren) Normaal ga ik gewoon alles in ster bekabelen hoewel ik toch even heb overwogen om in de kamers op twee overstaande muren een sat contactdoos te voorzien, doorgelust op eenzelfde coax. Het idee zijnde dat de tv op slechts een van de twee aangesloten wordt (de andere dan eventueel met een terminatiestukje afgesloten). Gewoon om later nog te kunnen kiezen aan welke kant van de kamer de tv komt te staan. Ik laat het toch achterwege om nu ook geen problemen te gaan zoeken, de eenvoudigste oplossing is meestal de beste.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 25 juni 2011 Geplaatst: 25 juni 2011 Als ik jou was zou ik vanaf alle te plaatsen f-wcd's kabel trekken tot in de meterkast en daar dus de keuze maken welke je wel en niet aansluit. Zo heb je de mogelijkheid ook om nog eens te veranderen etc.
dingske Geplaatst: 4 juli 2011 Auteur Geplaatst: 4 juli 2011 Ondertussen nog ontdekt dat voor geen enkele van de btcino WCDs iets opgegeven staat voor de terug-band (4-40MHz). Toch een alternatief zoeken dan maar...
Joh14vers6 Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Ik heb laatst SAT-WCD's van de Gamma gekocht, kom ik er vandaag achter dat deze geen LNB-spanning doorlaat. Is dat normaal? mvg, Arnoud VU+ Uno 4K SE Zgemma 7HS 4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra
columbo Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Nou bij de gamma meschien wel ,maar zo iets koop je toch niet bij de G ..ken niet zonder.. ,maar bij de vakhandel.
plankie Geplaatst: 10 juli 2011 Geplaatst: 10 juli 2011 Ik zie dat je rekening houdt met retour tussen 5-40 MHz, maar bij de meeste kabelbedrijven is dit echter 5-65 MHz. Als je zeker weet dat 5-40 MHz goed is heb ik niks gezegd
dingske Geplaatst: 11 juli 2011 Auteur Geplaatst: 11 juli 2011 Ik weet niet of Telenet in Belgie zelfs retour doet. Denk dat enkel de kabelmodem retour op de kabel zet en niet de tunerboxen aangezien die een extra internet verbinding vereisen. Nog over die middenfrequentie tot 2400MHz; ik vind her en der wel lnb's en tuners die tot zover gespecced worden maar nergens een indicatie welke extra functionliteit daar achter zit. Waarschijnlijk wordt gewoon een bredere band omgezet van zendfrequentie naar middenfrequentie waardoor er plaats is voor meer zenders per polarisatiekwadrant.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen