Gast Daan82 Geplaatst: 25 juni 2011 Geplaatst: 25 juni 2011 Beste allemaal, Voor mijn werk ga ik voor langere tijd naar het buitenland. In het appartement waar ik kom te wonen was al een schotel aanwezig (zie foto). Graag zou ik via Canal Digitaal een contract afsluiten voor een aantal zenderpakketten. Ik zag dat meerdere kanalen in HD te ontvangen zijn, en ook Eredivisie Live een optie is. Ik zou deze pakketten er graag bij nemen, maar ik heb geen idee of schotel die ik nu heb daar wel geschikt voor is. Op dit forum zullen wellicht mensen zijn die dit type schotel herkennen (gekenmerkt door de 'doorzichtigheid' ervan). Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Alvast bedankt!
edbe Geplaatst: 25 juni 2011 Geplaatst: 25 juni 2011 hij zal wel geschikt zijn, alleen moet je een 2e lnb erbij hangen, deze zal wel op 19 oost gericht staan, je moet ook 23 oost hebben voor de HD kanalen te kunnen zien. 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
alleyoop Geplaatst: 25 juni 2011 Geplaatst: 25 juni 2011 Dat ziet er een Sky minidish uit gebruikt in de UK en daar past geen monoblock LNB op. Vrees dat je alleen de beugel gaat kunnen houden en de schotel zal moeten vervangen.
Alex1970 Geplaatst: 25 juni 2011 Geplaatst: 25 juni 2011 Niks 2e LNB, niks schotel vervangen. Gewoon opnieuw uitrichten op 23.5° Oost, althans dat ligt eraan waar "het buitenland" precies is. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
alleyoop Geplaatst: 25 juni 2011 Geplaatst: 25 juni 2011 Origineel bericht van: Alex1970 Niks 2e LNB, niks schotel vervangen. Gewoon opnieuw uitrichten op 23.5° Oost, althans dat ligt eraan waar "het buitenland" precies is. Wetende dat een Sky minidish maar 45cm groot is en dat de footprint van Astra 3B maar net het oosten van de UK bedekt zou ik dit niet durven beweren...
alleyoop Geplaatst: 25 juni 2011 Geplaatst: 25 juni 2011 My mistake, alles zit op de pan-european beam en dan zou het wel moeten lukken indien het een Sky zone 2 schotel is (60cm hoog). Een zone 1 schotel (43cm) zal wellicht te krap zijn. Met alleen maar ontvangst op 23.5 oost mis je natuurlijk een pak stations op 19.2 waarvoor je ook betaalt.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Origineel bericht van: Daan82 Voor mijn werk ga ik voor langere tijd naar het buitenland. Voordat men tot een goed antwoord kan komen is het wel van belang te weten naar welk land je gaat. Dus... Waar ga je naartoe?
Gast Daan82 Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Bedankt allemaal voor de snelle reacties! Het gaat in dit geval om Parijs. Frankrijk dus. Het balkon is gericht op het zuiden. De vorige bewoner van het appartement was ook een Nederlander. Hij ontving via Canal Digitaal zonder problemen het basispakket, maar had geen abonnement op andere kanalen. Hij kon me dus niet met zekerheid vertellen of zenders ook in HD ontvangen konden worden, en of extra pakketten als Eredivisie Live te ontvangen zijn. Het zou vervelend zijn om een jaarcontract af te sluiten om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt. Ik hoop dat jullie wat kunnen met deze informatie! Nogmaals enorm bedankt. Handig om op deze manier een aantal experts op dit gebied te kunnen raadplegen!
Ventura Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Origineel bericht van: Daan82 De vorige bewoner van het appartement was ook een Nederlander. Hij ontving via Canal Digitaal zonder problemen het basispakket, maar had geen abonnement op andere kanalen. Het is heel duidelijke dat de schotel op Astra 1 gericht staat. Origineel bericht van: Daan82 Hij kon me dus niet met zekerheid vertellen of zenders ook in HD ontvangen konden worden, en of extra pakketten als Eredivisie Live te ontvangen zijn. Het zou vervelend zijn om een jaarcontract af te sluiten om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt. Het basispakket van CD is alleen NED1,2 en 3 op HD. U kunt wel het huidige basis abonnement wijzigen naar basisHD met extra pakket Eredivisie Live. Let wel op dat de schotel afgesteld staat op de Astra 3. Als ik op de foto zie gaat zal dat geen probleem leveren. Hebt u al rekening mee gehouden met een HD ontvanger?
alleyoop Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Zit er bij zo'n basis HD-pakket geen HD-ontvanger en Triax 64 met monoblock gratis in bruikleen?
Tonskidutch Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 alleyoop, DUOlnb maar dat terzijde Daan82 -die sky minidish zal niet geschikt zijn voor de DUO-lnb dat is dus een risico qua installatie -de schotel gewoon draaien op 23,5 met huidige lnb die erop gemonteerd is > is veel slimmer als er enkel nederlandse zenders gekeken wordt. let op Daan82 regel je kaart voor canalDIGITAAL nu dat je nog in nederland woont (bank rekening en woon adres) overigens regel een weekendje Parijs voor mij en ik richt hem uit voor je overigens dat abonnement moet men tijdig ontbinden per aangetekend schrijven anders hangt men er nog een jaar langer aan vast hetgeen niet betekend dat je dan een probleem hebt want er zijn genoeg fransen die je die kaart met kushand overnemen. ciao Pabadam Yonderboi
Tonskidutch Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Origineel bericht van: Daan82 Voor mijn werk ga ik voor langere tijd naar het buitenland. Voordat men tot een goed antwoord kan komen is het wel van belang te weten naar welk land je gaat. Dus... Waar ga je naartoe? men zou bijna de rue de blablabla al kunnen raden als je de foto ziet, was je ooit in parijs? anders moet daan82 jou maar laten komen uitrichten Pabadam Yonderboi
alleyoop Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Brr, Parijs. Wie wil nu een schotel gaan uitrichten in het hoge noorden
Ventura Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch overigens dat abonnement moet men tijdig ontbinden per aangetekend schrijven anders hangt men er nog een jaar langer aan vast. Door een wijziging in de Nederlandse wet mag dat niet meer. Als een jaar contract afloopt. Dan kan men per maand zijn/haar abonnement opzeggen.
Gast Daan82 Geplaatst: 27 juni 2011 Geplaatst: 27 juni 2011 Nogmaals dank allemaal voor de hulp! Duidelijk verhaal. Ik heb de overname formulieren van Canal Digitaal net ingevuld, en ga het proberen met Eredivie Live erbij. De ontvanger is in ieder geval geschikt voor HD, dus daar zal het niet aan liggen. Mocht het niet werken dan kan ik altijd nog proberen een andere schotel aan te schaffen. Grootste probleem daarmee zal zijn dat het in Parijs niet is toegestaan. Huidige schotel is gelukkig weinig opvallend, dus zou mooi zijn als het daarmee lukt Thanks mannen!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen