Ga naar inhoud


Ervaring telenet Fibernet (XL)?


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Zijn er leden die zelf persoonlijk ervaring hebben met Telenet fiberspeed 60?

 

Dat is het abonnement met 6 MB up, 60 MB down en 'ongelimiteerde' download quota.

 

1. Bevalt de snelheid, wordt die ook daadwerkelijk gehaald?

2. Is de verbinding stabiel? Hoe vaak is er een (kleine of grote) storing?

3. Krijg je alleen een modem, waar je dan je eigen router achter kunt plaatsen?

4. Indien 3=nee, welke modem/router krijg je dan en is die eventueel te bridgen, zodat je er alsnog je eigen router achter kunt plaatsen zonder dubbel NAT?

5. Zeurt Telenet snel over de 'fair use policy'?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

1: Ja, tussen de 58 en 59 mbit via speedtest. constant

2: Als de bekabeling in orde is zelden.

3: Standaard een Wifi modem met router ingebouwd. (merk compal), Businessabbo's krijgen modemonly.

4: router functie kan niet uitgeschakeld worden, kan wel eventueel dmz en portforwarding gebruikt worden.

5: Wat is snel? Ze vragen beetje op te letten in de piekuren ivm downloaden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ok dat gaat hem dus niet worden.

 

Ik wil geen dubbel NAT in verband met IP telefonie, VPN's e.d. en een provider die zeurt over de FUP zie ik ook niet zitten.

 

Ik heb al jaren scarlet ADSL, en dat is 100% stabiel, zeuren nergens over, maar het is zo traag als dikke stront wink (5.5 Mbit down, 0.4Mbit up)

 

Afgelopen maand hebben ze hier de straat opengebroken en er mantelbuizen met glasvezel in gestopt. Die glasvezel gaat wel alleen naar grijze kasten van +/- 90 cm hoog en 80 cm breed, aan het begin van de straat.

 

Ik heb geen idee of dat Belgacom of de kabel is, maar ik hoop stiekem op VDSL2.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb sinds februari fibernet 60 met grote tevredenheid.

Op al je vragen kan ik antwoorden met "ja". Heb een gemiddeld verbruik van 180 gig per maand, nog geen gezeur gehad hierover.

Tevens had ik expliciet gevraagd voor een modem zonder router en draadloos funktie. Dit was geen probleem, alhoewel dit enkel voor 'business' klanten zou zijn. Installateur deed hierover niet moeilijk, maar je moet het wel vragen hééé...

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat klinkt dan weer goed.

 

Ik zal ze morgen eens bellen en vragen of dat kan.

 

Jouw telenet modem geeft dus het externe IP adres door aan je eigen router?

 

Kan je eens kijken welk merk en type modem dat exact is?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SouLGuY

Tevens had ik expliciet gevraagd voor een modem zonder router en draadloos funktie. Dit was geen probleem, alhoewel dit enkel voor 'business' klanten zou zijn. Installateur deed hierover niet moeilijk, maar je moet het wel vragen hééé...


Ik heb dan wel geen fiber 60 maar fiber 40, maar die router zonder draadloze functie kan ik wel bevestigen.
Ook hier hangt zo één tegen de muur.
Ik heb bij mijn overschakeling naar fiber wel heeeeeeeeeeeel expliciet gezegd dat ik een router ZONDER wifi wilde en als ze er geen wilde installeren dat er een groot aanbod is van andere providers. Het wat meteen ok :D
Niet zomaar vanuit gaan dat de installateur er één zal plaatsen als je dat vraagt.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste michel,

 

intussen is dit Fibernet60-abo opgeheven en versmolten met het veel snellere abonnement Fibernet100.

 

Samen zijn ze nu Fibernet XL en is het 100down en 5up. Dus 6up is het nooit geweest. De prijs is 69,95 euro.

 

Met de productvernieuwing van afgelopen zondag, zal ik ook deze overstap doen.

 

spongebob

 

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

En dat modem geeft transparant het externe (telenet) IP adres door aan je eigen router?

 

Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en Fibernet XL bestelt met een aanvullende vraag in het bestelformulier. Aan de hand van een tip heb ik deze tekst gebruikt voor de aanvraag:

 

Citaat:
Beste,

Ik vraag hierbij heel nadrukkelijk om een Eurodocsis 3.0 modem zonder WiFi en zonder router functie.

Ik maak gebruik van DynDNS voor mijn beveiligingscamera's en tevens gebruik ik een VPN en deze verbindingen kunnen alleen gemaakt worden vanuit mijn eigen router.

Indien levering van een standaard Eurodocsis 3.0 modem zonder router functie niet mogelijk is, vervalt hiermee de bestelling.

Ik ben momenteel alleen bereikbaar op telefoonnummer xxxxxxxxxxxx

 

Met vriendelijke groet,

 

Nu maar hopen dat het goed gaat.

 

Mvg,

 

Michel;

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

vandaag gelezen op de site van HLN dat telenet de downloadsnelheid van torrent bestanden fors heeft terug geschroefd.

 

Vele klanten hebben dit gemeld en het antwoord van telenet was dat ze inderdaad software aan het testen waren om de snelheid van deze downloads op bepaalde tijdstippen fors terug te schroeven.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ehh, welke poorten staan er dan dicht? Heb je daar meer info over?

 

25 kan ik me nog iets bij voorstellen, maar ik wil toch hopen dat ze van de rest afblijven.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: jeevanhoof
Hoi,

vandaag gelezen op de site van HLN dat telenet de downloadsnelheid van torrent bestanden fors heeft terug geschroefd.

Vele klanten hebben dit gemeld en het antwoord van telenet was dat ze inderdaad software aan het testen waren om de snelheid van deze downloads op bepaalde tijdstippen fors terug te schroeven.

mvg


Dat wil ik toch niet hopen. Dat kan voor zover ik weet alleen met deep packet inspection (DPI) en dat zou een enorme inbreuk op je privacy zijn.

Als dit allemaal waar is, begin ik nu al spijt te krijgen van mijn aanvraag.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens topic op userbase (zelf niet getest)

 

Deze ingaande poorten gaan OPEN ONDER 1024:

 

113/tcp auth

201/tcp at-rtmp

353/tcp ndsauth

709/tcp entrustmanager

900/tcp unknown

 

En de volgende ingaande poorten BOVEN 1024 worden GEBLOKKEERD.

 

1080/tcp socks

1243/tcp unknown

1999/tcp tcp-id-port

2140/tcp unknown

3127/tcp unknown

4444/tcp krb524

6776/tcp unknown

7789/tcp unknown

12345/tcp netbus

20034/tcp unknown

27374/tcp subseven

31337/tcp Elite

60000/tcp unknown

65301/tcp pcanywhere

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dus alles behalve deze zitten onder 1024 dicht?

 

113/tcp auth

201/tcp at-rtmp

353/tcp ndsauth

709/tcp entrustmanager

900/tcp unknown

 

21, 22, 23, 25, 110, 80 allemaal dicht dus?

 

Vreemde zaak.

 

Op zich niet zo'n groot probleem, maar vreemd is het wel.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...