Ga naar inhoud


Ervaring telenet Fibernet (XL)?


Michel

Aanbevolen berichten


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Neen, ik was nog geen Telenet klant en heb gewoon alleen fibernet met de 'gratis' prepaid sim kaart (web&walk) mee bestelt.

 

Op de site stond tijdens de bestelling duidelijk 0 euro activatiekosten en 0 euro installatiekosten.

Dat was precies na het weekend dat ze de site helemaal veranderd hadden.

 

In de bevestiging stond dus ook 0 euro activatiekosten en dat is wat mij betreft bindend.

 

Toen ik de afwijkende aankoopbevestiging kreeg (per email 2 weken later, per post zelfs pas na installatie) stond daar 50 euro activatiekosten op met 20 euro korting.

 

Ik heb toen direct bezwaar gemaakt en daar heb ik dus na 3 weken (ruim 2,5 week na installatie) antwoord op gekregen dat ik die 30 euro gewoon moet betalen.

 

Citaat:
Beste mijnheer XXXXXXX,

 

U nam contact op met ons over de aanrekening van de eenmalige kosten voor de activering van uw internetabonnement.

 

Bij nazicht merken wij dat op de aankoopbevestiging die u ontving op 5 juli 2011 de activeringskost van 30 euro duidelijk wordt vermeld. De installatie is volledig gratis.

 

Deze 30 euro zal worden aangerekend op uw aanrekening van 9 augustus 2011.

 

Wij hopen dat wij u hiermee voldoende informatie hebben gegeven.

 

Met vriendelijke groeten,

 

XXXXXXXXXXXX

Telenet Klantendienst

 

Ik heb ze dit terug geschreven:

 

Citaat:
Beste XXXXXXXX,

 

Kunt u mij dan vertellen waar dat staat op de orderbevestiging (zie bijlage), want ik kan het met de beste wil van de wereld niet vinden.

Ook tijdens de online bestelling was er nergens sprake van activeringskosten. Die waren heel nadrukkelijk 0 euro.

 

Ik heb van telenet direct na de bestelling zowel een email bevestiging (zie bijlage) als ook een bevestiging in PDF gekregen en in beide staan de activeringskosten op 0 euro. ruim 2 weken later stuurt telenet dan een bevestiging per post waarin plotseling wel 30 euro activeringskosten worden vermeldt.

 

U zult begrijpen dat u niet tijdens een bestelling en in de aansluitende bevestiging 0 euro kunt vermelden en later 30 euro gaat afrekenen. Dat is zowel wettelijk als moreel niet correct.

 

Uw antwoord heeft overigens aanmerkelijk langer dan de beloofde 5 werkdagen geduurd. Om precies te zijn 3 weken. Ik hoop dat uw volgende reactie iets sneller zal verlopen.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Mvg,

 

Michel

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Tja, maar tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit helaas bij Telenet nog een hele hoop verschil.

 

Ik zal onder protest (met een briefje naar telenet) betalen en die 30 euro als ik het abonnement ooit beëindig gewoon van de laatste factuur aftrekken.

 

Net zo hufterig, maar wat moet je anders?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De techniek is gelijk aan UPC en Ziggo's hoge snelheids abonnementen.

 

Er wordt gebruik gemaakt van eurodocsis 3.0, maar de snelheid en ping is erg goed.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Alle 3 providers gebruiken precies dezelfde eurodocsis 3.0 techniek hoor.

Mvg,

Michel


weet ik wel,kon m'n bericht niet meer aanpassen,
maar per centrale mag telenet max 3 gebruikers eropzetten omdat hun netwerk niet meer op fibernet aankan.
ze kijken het eerst na bij aanvraag of je er nog wel bij kan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik vind het ook vreemd want vanaf daar zou glas moeten liggen en over glas kan je echt enorme hoeveelheden data verschuiven, maar er zal best wel een technische beperking zijn aan het systeem van telenet.

 

Ik maak me veel drukker over het feit dat die mannen naar een aankoopbevestiging verwijzen. Volgens mij snappen ze niet dat een aankoopbevestiging een bevestiging van mijn aankoop zou moeten zijn en ze dus nooit zelf op eigen houtje zaken daarin mogen veranderen.

 

Als ik rode appelen bestel, kunnen ze niet zomaar groene appelen bevestigen en leveren.

Dit wordt voor mij weer een principekwestie. Desnoods maar terug naar ADSL.

 

Mvg,

 

Michel

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Tja, maar tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit helaas bij Telenet nog een hele hoop verschil.

Ik zal onder protest (met een briefje naar telenet) betalen en die 30 euro als ik het abonnement ooit beëindig gewoon van de laatste factuur aftrekken.

Net zo hufterig, maar wat moet je anders?

Mvg,

Michel


Dat zou ook mijn aanpak zijn.
En dat heeft niks met hufterigheid te maken maar met rechtvaardigheid.
De r is blijkbaar nog niet behandeld in de a t/m z procedures bij Telenet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
uhm ik begrijp het niet echt...

dus in een buurt (gekoppelt aan wijkcentrale) kan men maximaal 3 fibrenet XL abonnenten hebben?
wow

ciao

ja is zo,kijk maar eens de diensten na op de site,de kleine lettertjes zeggen dit normaal gezien,
en telenet meld dit ook aan de klanten die fibernet willen dat ze eerst nakijken of je kan aangesloten worden in je buurt.
ze doen dit om heel het systeem van aangesloten internetklanten niet teveel te belasten,zodat er geen vertragingen zijn bij andere klanten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...