Ga naar inhoud


Ervaring telenet Fibernet (XL)?


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Nou, er bestaat toch gerechtigheid wink

 

Citaat:
Beste mijnheer,

 

U nam contact met ons op over de activatiekost van het Internet.

 

Normaal gezien is de kost voor deze activatie 30 euro. Echter, aangezien u twee aankoopbevestigingen van ons heeft ontvangen, hebben wij besloten deze kost uitzonderlijk te laten vallen. Er zal op uw volgende factuur niets aangerekend worden, noch voor installatie, noch voor activatie.

 

Wij willen ons ook excuseren voor de lange wachttijd. Zowel onze briefbehandeling als onze telefonische ondersteuning heeft achterstand opgelopen door de extreme drukte in de maanden juni en juli. Wij doen echter al het mogelijke om u zo snel mogelijk van dienst te zijn.

 

Wij hopen alvast dat wij u hiermee voldoende informatie hebben gegeven.

 

Met vriendelijke groeten,

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gelukkig is het goedgekomen, maar het is wel erg jammer dat je vrijwel altijd boze brieven moet gaan versturen voordat je gewoon krijgt waar je recht op hebt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Nogal wink

1417211712.png

Ook ruim 2 x zo duur! Dat dan weer wel frown


dan moet je eens zo rond 3 a 4 uur smorgens proberen,
zal nog sneller zijn wink

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, heb VDSL2 van de concurrent, en dat werkt ook behoorlijk snel. Alle poorten zijn open, en je kan er ook gewoon een eigen router achterzetten die de PPPoE verbinding opbouwt, en dit tot 4 keer toe. Je kan dus 4 verschillende ip adressen hebben tergelijkertijd. Ze doen ook niet aan traffic shaping.

 

Mvg Edwin

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

die router erachter zetten is geen probleem,

heb er hier ook 4 staan,dus geen probleem.

en van dat shaping word je enkel iets gewaar als je met progamma's werkt voor ilegale dingen te downen en uppen.

voor gewoon gebruik merk je daar niks van.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Voor 'gewoon' internet heb je geen 100 mbit down en 5mbit up met ongelimiteerd download volume nodig. Dat even voorop gesteld.

 

Dat ze bij telenet de eerste 1000 poorten blokkeren gaat nergens over, dat vind ik een uiterst vreemde zaak. Nergens voor nodig bovendien. Ik heb er verder geen last van, want mij gaat het hoofdzakelijk over de VPN's. Als die maar snel zijn wink

 

Trafic shaping? Wat doen ze dan precies? Ik kan gewoon (legaal) 7-8 megabyte per seconde uit de nieuwsgroepen downloaden met telenet FiberNet XL.

Zou telenet dit gaan beperken gaat het abonnement er direct weer uit. Contract of niet.

 

Ik neem aan dat jij het over belgacom hebt? Dat bedrijf is helemaal kwel en kommer en kan hier bovendien niet eens VDSL leveren. Bovendien zijn ze met VDSL met €56,75 bijna net zo duur en factor 2,5 trager (30mbit down/4,5mbit up).

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Traffic shaping is gewoon bepaalde diensten vertragen omdat jan modaal geen vertraging zou merken tijdens surfen op de spitsuren. Vb downloaden van torrents enz... worden een versnelling lager gezet tijdens de piekuren. Telenet heeft dit trouwens toegegeven in een persbericht. Ze doen dit omdat hun netwerk toch redelijk op de limiet zit. Gelukkig voor jullie dat jullie een snelle verbinding hebben, maar had je straat vol gezeten met telenetters dan ging je snelheid dratisch naar beneden gaan. Daarom ook dat slecht een paar mensen fibernet 100 kunnen krijgen per woonwijk. Ik ben al bij veel mensen gaan werken aan de pc, en moet toegeven, in vele wijken gaat het internet surfen via telenet heel snel. Maar in mijn eigen wijk vb is het al heel wat minder. Torrents zijn niet zowieso illegaal trouwens. Veel linux versies worden ook zo verdeeld. En daarbij, wat gaat het de provider eigenlijk aan wat ik afhaal via internet of op eender welke manier. Er staat nergens in het contrakt, 100mb down tenzij je torrents download.

Mvg Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk toevallig in de sector waar ik zowel met telenet als belgacom veel in contact kom.

Als het over stabiliteit en snelheid gaat dan is telenet toch wel een heel stuk beter als adsl, vdsl.

Dit zien veel bedrijven ook in die massaal overschakelen met internet.

 

Snelheid op telenet is trouwens ook vrij constant, mede omdat zij hun zware downloaders aan banden leggen oa aanmoedigen van downloaden tijdens rustige periodes. Dat snelheid ernstig zou schommelen dat zou mij toch verbazen.

 

http://ispmonitor.be/be-en/meteo/comparison_month/

 

Moet je eens 4 km van een telefooncentrale zitten op adsl..

Syncs die 3 a 4 keer per dag wegvallen omdat veel klanten in grijs gebied zitten. Leg dat maar eens uit aan klant....

Snelheid die op veel plaatsen absoluut triestig is, 4 mb/S op het industriepark in Genk bijv, Lommel idem.

Snelheid van internet die gecapt is als je belgacomtv aan het kijken bent en je lijn is niet snel genoeg.

 

Ik ben ook tegen traffic shaping maar om nu met het argument van die linux versies aan te komen is natuurlijk onzin.

99.9 procent wat via torrents gaat is illegaal.

Evenals een dataverbruik wat over 500 gig gaat, niemand maakt mij wijs dat dit door legaal gebruik veroorzaakt is.

Dat een provider daar niets mee te maken heeft geef ik je 100 procent gelijk in.

 

mvg Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...