Mr DVB Geplaatst: 30 juni 2011 Geplaatst: 30 juni 2011 Origineel bericht van: APPLE Voor een half jaar terug had je idd een 1meter schotel nodig, maar sinds de eutelsat vervangen na een defect voldoet een 88 cm perfect, het huidige signaal is dus sterker dan vroeger. Ik heb zover ik weet nooit ervaren dat de Eutelsat satelliet(en) op 15,8 (en voorheen 16) graden oost moeilijk te ontvangen waren, althans niet de transponders welke op Europa gericht stonden en staan. Ook in het analoge tijdperk had ik, zij het met enige 'spikes', beeld met een 70 cm schotel en Amstrad lnb. Satellieten welke met een 88 cm schotel moeilijker te ontvangen zijn zijn bijvoorbeeld de Badr op 26 graden oost, de eastbeam van de Turksat op 42 graden oost en de Nilesat op 7 graden west. De meeste transponders van deze laatste 2 zijn overigens 'onmogelijk' te ontvangen met een schotel(tje) van 88 cm. Daarentegen ontvang ik alle Badr4 transponders, inclusief die van MBC, vrijwel zonder onderbreking. LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)
Turridu Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 Nog even bezig geweest met het zoeken van 16.0e. Nieuwe paal in tuin gezet, schotel staat nu op circa 1,80 mtr hoogte ipv 1 mtr. zelfde verhaal, sterke transponders van mr dvb ingesteld, niks. Wel zie ik in etc\tuxbox\satellites.xml dat eutelsat w2m op 16.0e staat en niet op 15.8e. Kan dit nog kwaad? Moet ik het veranderen?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Origineel bericht van: Turridu Wel zie ik in etc\tuxbox\satellites.xml dat eutelsat w2m op 16.0e staat en niet op 15.8e. Kan dit nog kwaad? Moet ik het veranderen? Zolang de frequenties kloppen kan dat geen kwaad en hoef je er niks aan te doen.
Turridu Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 Bedankt voor de snelle reply Tha Great Mac. Snap er niks meer van het enige wat anders is tov eerst is Open Pli ipv Gemini 4.2. Ga morgen oude image erop zetten.....
Turridu Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 Ja die staat er sinds 10 sec op. Nu aan het booten
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Da's snel Nu hopen dat het wel lukt, wellicht even een verse satellites.xml genereren en erin zetten en dan weer testen...
Turridu Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 ^&%^#%@& Gemini 4.7 erop gezet, duo mono lnb erop gezet. Kop op astra 19.2 uitgericht, lichtjes de 2e kop ophoog gedraaid, en hij vind kanalen op 16.0 Dus het werkt met Gemini, maar niet mer Open Pli??
Turridu Geplaatst: 8 juli 2011 Auteur Geplaatst: 8 juli 2011 Het probleem is opgelost. Oplossing voor toekomstige lotgenoten. Open sattelite.xml, zoek de regel op van eutelsat 15.8E. Bij position moet je 158 in 160 veranderen.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Topper! Mooi dat je ook ff de oplossing hebt gepost, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen