blazer Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Hallo allemaal , zal me even voorstellen . Mijn naam is Marc en ben hier nieuw op het forum . Nu ik heb al verschillende jaren satelliet , maar heb nu mijn installatie wat uitgebreid met een nieuwe triax schotel en een duo LNB 60 van tvv . nu wat betreft de helling van de schotel leest ik 30° naar achter hellen. als ik dus een paal loodrecht op de grond plaats en mooi tegen de onder en bovenrand van mijn schotel zet, nu duw ik dus de schotel 30°naar achter van de paal weg . nu ligt mijn schotel enorm plat , dus mijn vraag is hoe en van waar meten jullie die 30° ? Ik heb mijn schotel op dit moment dan maar op de 30° geplaatst die dat op de beugel staat nu staat ze veel rechter . Ik kan wel alle posten nemen op de astra 1 , maar op de astra 3 krijgt ik ze er allemaal niet door . vb. jim jam ,duck tv , history kan ik nemen ,maar vb hallmark ,foxlife,13 street enz. kan ik niet nemen . liegt dit nog aan mijn kaart ,schotel of decorder ik weet het niet meer .er is nog een hd ontvanger onderweg van tvv misschien moet ik daar eerst mee proberen . nu werk ik met een S-box 8080 , deze heb ik al proberen updaten maar daar krijg ik een error. alle tips zijn welkom . heb al gedacht van de installatie grondig laten af te stellen door iemand die er wat van kent zelf ben ik echt een leek hierin . groeten Marc
aaannk Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Origineel bericht van: blazer Hallo allemaal , zal me even voorstellen . Mijn naam is Marc en ben hier nieuw op het forum . Nu ik heb al verschillende jaren satelliet , maar heb nu mijn installatie wat uitgebreid met een nieuwe triax schotel en een duo LNB 60 van tvv . nu wat betreft de helling van de schotel leest ik 30° naar achter hellen. als ik dus een paal loodrecht op de grond plaats en mooi tegen de onder en bovenrand van mijn schotel zet, nu duw ik dus de schotel 30°naar achter van de paal weg . nu ligt mijn schotel enorm plat , dus mijn vraag is hoe en van waar meten jullie die 30° ? Ik heb mijn schotel op dit moment dan maar op de 30° geplaatst die dat op de beugel staat nu staat ze veel rechter . Ik kan wel alle posten nemen op de astra 1 , maar op de astra 3 krijgt ik ze er allemaal niet door Die 30 graden kun je zien op de mount van jouw schotel daar staan als het goed is in graden in streepjes de elevatiegraden te lezen. op www.satdispointer kun je jouw adres/woonplaats invoeren en zien voor welke satelliet je welke elevatie je moet hebben+ skew vd lnb (is draaien iets links/rechts vd lnb. Zie nu in jouw bericht dat je een duolnb hebt, maar door als je met de duolnb passend op jouw 60 cm schotel wat draaid
satencom Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 De graden instelling staat op zij kant van de klem ,die zet je op ongeveer 30 graden maar dat is plaats geboden, ik weet niet waar je woont ,dat is wel belangrijk hoe heb je de lnb vast gezet, in de rechter of in de linker hoorn, als je voor de schotel staat , de S-box 8080 ,is het zelfde als de Thomson TS4H. zo zet je de zenders er in Snel kanalen installeren Kies KANALEN INSTALLEREN (toets 5). Druk optoets 6 (Snel kanalen installeren). Druk nu op OK om het snel inladen van zenders te beginnen. Het snel inladen van zenders duurt gemiddeld 15 seconden. Na het inladen verschijnen alle beschikbarezenders in één lijst op de meest ideale volgord Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
alleyoop Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Bij die duoLNB heb je normaal gezien ook een kaartje met een streep die je achteraan op de LNB dient te plakken. Daarna moet je de LNB draaien (ca 10°) tot deze streep waterpas ligt, hopelijk ben je dit niet vergeten? Als je in de toekomst ook HD wil kijken dan is het aangeraden om niet 19° maar 23° in de houder te plaatsen en dan de schotel maximaal af te regelen op Astra 3, vergeet dan niet de aansturing in de ontvanger voor de 2 posities om te wisselen.
blazer Geplaatst: 26 juni 2011 Auteur Geplaatst: 26 juni 2011 hoi , alvast bedankt voor jullie reactie dit krijg ik bij dispointer, maar als leek is dit chinees voor mij ! ik woon in Belgie Your Location Satellite Data Dish Setup Data Latitude: 50.9759° Longitude: 4.6331° Name: 19.2E ASTRA 1H | ASTRA 1KR | ASTRA 1L | ASTRA 1M Distance: 38612km Motor Latitude: 51.0° Declination Angle: 7.4° Dish Elevation: ° Elevation: 30.0° Azimuth (true): 161.5° Azimuth (magn.): 161.4° LNB Skew [?]: -4.0° Dish Skew [?]: 90.0° mijn lnb heb ik vastgezet met de kant van de 19,2 zoals ik gelezen had en dan met de waterpas juist gedraaid zodat de kop van de astra 3 wat hoger staat dan de kop van de 19,2 , zo staat het beschreven in de handleiding . de zender laden in mijn thomson is geen prob. ze staan trouwens allemaal in mijn kanalenlijst hoor zoals foxlife maar ik kan ze niet nemen , maar vb. duck tv is toch ook ééntje van astra 3 die kan ik wel nemen . eigenlijk zie ik het bos niet meer door de bomen .
blazer Geplaatst: 26 juni 2011 Auteur Geplaatst: 26 juni 2011 Aleyoop , dat heb ik gedaan he met dat streepje en de waterpas . ik heb al gelezen van de disqs instellingen in de ontvanger juist te zetten , maar dit is allemaal chinees voor mij , ik versta van die dingen niet veel hoor , ook vind ik nergens in mijn menu waar ik dit zou kunnen instellen . ik heb de kop van de 19 in de houder geplaatst omdat ze dit zo voorschrijven , jij zegt nu dat ik beter de kop van de 23 ik de houder plaats ???
satencom Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Die zenders die jij op noemt, kun je alleen ontvangen met een HD ontvanger Als je een HD ontvanger krijgt, dan kun je de duo-lnb beter in de andere hoorn vast zetten , de meeste HD zenders zitten op de 23,5 ,in de tomson hoef je niks in te stellen de DiSEqC instellingen zijn al ingesteld in deze ontvanger. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
blazer Geplaatst: 26 juni 2011 Auteur Geplaatst: 26 juni 2011 satencom, dat ik met de thomson geen HD kanalen kan ontvangen dat weet ik wel volgende zenders Foxlife, hallmark ,body in balance. zijn geen HD kanalen dus moet ik ze kunnen ontvangen met de Thomson Er is inderdaad een hd ontvanger onderweg vanuit tvv , de thomson wou ik meenemen naar Spanje om daar dezelfde kanalen te ontvangen als thuis . espn america kan ik ook niet ontvangen en dacht dat deze op de 19,2 zit ? dus als ik mij hd heb ben ik beter dat ik de lnb vastmaak met de kant van de 23,5 moet ik dan mijn schotel ook afregelen naar de 23,5 ? de 19,2 kant moet ik dan lichtjes naar beneden draaien ten opzichte van de 23,5 kop . nu ik weet niet dat het de moeite is want ik heb maar 4 HD zenders in mijn tvv pakket , en deze kan je ook in niet hd ontvangen Marc
Moderator ceesv Geplaatst: 26 juni 2011 Moderator Geplaatst: 26 juni 2011 De door jou genoemde SD programma's worden uitgezonden in DVB-S2, zoals in principe alle HD zenders uitgezonden worden. Daarom heb je een ontvanger nodig die deze modulatie methode kan ontvangen. Er zijn geen SD ontvangers op de markt die DVB-S2 ondersteunen, waardoor je dus toch voor deze SD zenders een HD ontvanger nodig hebt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
blazer Geplaatst: 26 juni 2011 Auteur Geplaatst: 26 juni 2011 ceesv , dus als ik het goed begrijp zal het niet lukken met de thomson omdat die volgens jou geen DVB-S2 kanalen kan ontvangen ? dan staat mijn schotel misschien wel goed en liegt het aan de decorder , zal wachten tot ik de hd ontvanger heb dan alvorens verder aan mijn schotel te prutsen . zou wel straf zijn , want dacht dat TVV de thomson samen met een duo LNB in één pakket heeft verkocht om dus astra 1 en 3 te ontvangen . ik heb ook nog een oude canaal digitaal philips decorder dacht een DSX-6073 , heb ik daar meer kans mee ??
satencom Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Je zult nog even moeten wachten op de HD ontvanger, de DSX-6073 is ook gelijk aan de thomson ,dus dat schiet ook niet op . Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Moderator ceesv Geplaatst: 26 juni 2011 Moderator Geplaatst: 26 juni 2011 Je kan Astra 1 en 3 ontvangen, alleen niet alle programma's. De trend bij Canaal Digitaal is verhuizen naar Astra 3, die zou ik dus centraal stellen bij het afregelen van de schotel en LNB. Zonder DVB-S2 ontvanger blijft er voorlopig nog genoeg te ontvangen op de schotel. DVB-S2 is zuiniger met het gebruik van de beschikbare bandbreedte, waardoor er bij gebruik van de satelliet transponder bij gelijkblijvende kwaliteit meer zenders uitgezonden kunnen worden. Dit bespaart kosten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
blazer Geplaatst: 26 juni 2011 Auteur Geplaatst: 26 juni 2011 oke , alvast bedankt voor de uitleg , ik ga alvast wachten op mijn hd dit is een philips 7141 alvorens verder te sleutelen aan mijn schotel. misschien kan ik ook beter een tweede 7141 zoeken om mee te nemen naar Spanje zodat ik daar niet te veel probs moet meemaken , want om daar aan materiaal te geraken is niet simpel + dat je daar een pak meer geld betaald om hetzelfde materiaal. nu heb nog een vraagje , ik lees dikwijls over signaalsterkte en ook over de beeldkwaliteit. nu de signaalsterkte kan je aflezen op je TV uit de menu van je ontvanger die is bij mij zelfs 4,5 op 5. maar die beeldkwaliteit waar kan je dit terug vinden ? soms lees je 90% signaalsterkte en toch 0% beeldkwaliteit ? Groeten Marc
alleyoop Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Blazer, die duo-lnb's werden al verkocht nog voor de doorbraak van HD en toen was de afregeling met de feedhorn van Astra1 (19°) in het brandpunt van de schotel de normale gang van zaken omdat Astra 1 nu eenmaal sneller te vinden is dan Astra 3. Ondertussen zitten al flink wat stations in HD op 23° (Astra3) en aangezien deze iets kritischer zijn om te ontvangen is het beter om deze laatste in het brandpunt te zetten, het signaal is immers het sterkst in het werkelijke brandpunt van de schotel. Ik denk dat alles wel in orde komt met de HD-ontvanger bij jou thuis maar ik zie al nieuwe problemen opduiken met een identieke installatie in Spanje omdat de duo-lnb's nu eenmaal ontworpen zijn voor gebruik in de Benelux, hoe meer naar het zuiden hoe minder effectief die immers werkt.
blazer Geplaatst: 26 juni 2011 Auteur Geplaatst: 26 juni 2011 Alleyoop , Dus toch misschien beter mijne astra 3 in het midden plaatsen , dan ga ik die sterker ontvangen . blijkbaar heb je met de astra 1 toch weinig problemen. Nu ja voor in Spanje , het is vrij diep in spanje , ik zit nog juist voorbij Alicante . Nu heb ik daar al jaren de astra 1 en werkt perfect dacht wel met een 80 cm schotel , ik zou daar ook dezelde kanalen willen ontvangen als hier thuis , indien dit mogelijk is he . groeten Marc
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen