Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat komt ook wel in orde in de buurt van Alicante, je zal dan best 2 losse LNB's gebruiken want op die breedtegraad staan Astra 1&3 te ver van mekaar om nog een duo-lnb te kunnen gebruiken. Ik zit hier rond de 44° breedtegraad en merk al goed de beperkingen van zo'n duo LNB.

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

2 losse lnb's , maar hoe weet je dan waar je die moet plaatsen ?

al die termen van breedtgraad en zo klinkt voor mij onbekend , heb weinig of geen kennis van satelliet.

oke ik heb mijn beide schotels vroeger ook zelf geplaatst en afgeregeld maar dat was met één lnb dat vind ik nu niet zo moeilijk.

zal die boel nog is moeten bekijken zeker

Geplaatst:

Astra 1G (31.5°E) -

Astra 4A (4.8°E) -

Astra 3A / Astra 3B (23.5°E) -

Astra 2A / Astra 2B / Astra 2D / Eurobird 1 (28.2°E) -

Astra 1H / Astra 1KR / Astra 1L / Astra 1M / Astra 2C (19.2°E) -

als we maar zeker zijn dat we over de zelfde posities praten.

ciao

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Alleyoop ,

Om even terug te komen over de installatie in Spanje

dus ik zit in zuid spanje locatie Rojales .

daar straks had ik een gesprekje met iemand die een triax 78 cm in combinatie met de originele duo lnb van TVV heeft geplaatst en die beweerde dat dit perfect werkt ?

Probleem is natuurlijk dat ik van hier in belgie mijn materiaal wil meenemen dus ik zou de juiste keuze moeten vinden om ginder niet in de shit te geraken he .

ik dacht van mischien een triax 78 cm met een rail en daar twee losse lnb' op zoals jij al vermelde .

ik zou daar ook een SAB titan II willen installeren omdat die een DVB-T tuner heeft dan zou ik daar de oude spaanse antenne kunnen op aansluiten op zo terug de regionale zenders van daar te ontvangen ,want sinds een tijdje zijn ze daar ook overgestapt naar een decordertje .

Dus mensen iemand die tips heeft voor mijn installatie ginder allen welkom he

Marc

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: blazer
ik dacht van mischien een triax 78 cm met een rail en daar twee losse lnb' op zoals jij al vermelde .

Met 2 losse LNB's ben je af van de 'vaste' brandpuntafstand van een monoblock, is inderdaad dus een betere optie.
Geplaatst:
al die termen van breedtgraad en zo klinkt voor mij onbekend , heb weinig of geen kennis van satelliet.

Oei oei, breedtegraad of latitude is iets van de les aardrijkskunde van het lager onderwijs :D
Het is een denkbeeldige horizontale lijn over de aarde die gaat van 0° aan de evenaar tot 90° aan de polen, het grootste deel van Vlaanderen zit in de buurt van de 51e breedtegraad, ik zit tot het eind van deze week in Zuid-Frankrijk in de buurt van de 44e breedtegraad en Alicante is ongeveer 38°.
Zo'n duo-lnb werd ontworpen voor de Benelux maar in Zuid-Spanje zitten de stralenbundels van de Astra 1 en Astra 3 verder van mekaar dus je krijgt verlies en dan is het beter om met 2 losse LNB's te werken omdat je die afzonderlijk van mekaar op maximum signaal kan afregelen. De goedkoopste oplossing is dan een Triax 78 met een duo flex houder. Je zal wel minstens 1 Alps LNB met een dunne kop moeten aanschaffen want Astra 1 en 3 liggen te dicht bij mekaar om 2 gewone LNB's met 'champignonkop' te kunnen gebruiken.
Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Dat bedoelde ik dus, het kwam er alleen niet zo uit smile

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
maar om de hoek waaronder de 2 vaste koppen zitten. wink

En de hart-hart afstand tussen de golfpijpjes natuurlijk, met alleen de hoek ben je er nog niet.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

ondertussen heb ik even aan mensen die ginder bezig zijn met satelliet onder andere cd en tvv gevraagd wat hun ervaring ginder is .

zij beweren dat het ook perfect werkt met de duo lnb in combinatie met de triax 78 cm

mijn bedoeling is om ginder gewoon het pakket van tvv te ontvangen he mensen niet meer of minder .

ik ga het ginder zeker proberen met een duo lnb omdat ik die toch heb liggen , werkt het niet kan ik ginder nog altijd losse koppen gaan kopen , enige probleem is dat ze ginder voor zo'n losse kop geld vragen alsof dat het goud is om een idee te geven voor een alps kop 23 € denk dat dit vrij veel is

groeten

marc

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ja, een Alps single zou ergens rond de 10 euro moeten kosten, 23 is wel erg veel.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Ja, een Alps single zou ergens rond de 10 euro moeten kosten, 23 is wel erg veel.

Niet meer dan EUR 7,50 denk ik.

vGnp

Satlook Digital NIT

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Mwoach, da's ook in de buurt van de 10 toch? smile

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Mwoach, da's ook in de buurt van de 10 toch? smile

Als jij 1/3 meer "in de buurt" vindt, dan mag jij bij mijn toekomstige baas voor mij de loononderhandelingen komen doen. laugh

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:
ik ga het ginder zeker proberen met een duo lnb omdat ik die toch heb liggen

In je eerste posting sprak je van een duo-lnb 60, het is toch niet die lnb die je gaat proberen op een Triax 78 want dat gaat zeker niet werken. frown
Geplaatst:

Alleoop,

volgens de uitleg die in gelezen heb werkt dit perfect op een triax 78 cm .

lees hieronder dit komt van ***geen-reclame*** !

DUO LNB 60 TWIN op 78 cm schotel

--------------------------------------------------------------------------------

In de webshop zie ik de "DUO LNB 60 TWIN" voor Astra 1 en 3 staan.

Deze is gemaakt voor 60 cm schotels.

Nu lees ik op dit forum dat voor ontvangst van 3 satellieten eigenlijk een 78cm schotel nodig is.

Kan deze "DUO LNB 60 TWIN" zomaar in een 78 cm schotel geplaatst worden?

EN HET ANTWOORD IS :

Je kan de DUO LNB 60 gewoon in een Triax 78 cm schotel gebruiken, dat is geen probleem.

Zo word het alleen maar moeilijker voor mij als leek he .

groeten

Marc

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen