blazer Geplaatst: 29 juni 2011 Auteur Geplaatst: 29 juni 2011 Alleyoop , trouwens is hier op het forum ook al bevestigd dat het werkt, zelfs met een beter signaal dan op de 64 cm schotel http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1494192/fpart/3 lees maar Marc
alleyoop Geplaatst: 29 juni 2011 Geplaatst: 29 juni 2011 Blazer, je combineert 2 zaken: 1) een duo-lnb op een Triax 78 zou perfect werken in Zuid-Spanje 2) een duo-lnb 60 zou perfect werken op een Triax 78 Dus je conclusie is dat een duo-lnb 60 perfect werkt op een Triax 78 in Zuid-Spanje. Indien dit allemaal klopt dan vraag ik me af waarom er nog duo-lnb 80's verkocht worden als het toch even goed werkt met een duo-lnb 60? De bedoeling van een duo-lnb is dat je eerst maximaal afregelt op de satelliet in het brandpunt van de schotel (23°) en dat je daarna automatisch ook het beste resultaat hebt op de 2e positie (19°). Wat er hoogstwaarschijnlijk gaat gebeuren met een 'scheel kijkende' duo-lnb is dat je perfect signaal hebt op 23° (logisch natuurlijk) maar dat je dropouts krijgt op 19°, om dit te compenseren ga je dan aan de schotel zitten regelen om het signaal te verbeteren maar als je dan terug naar 23° kijkt dan zit je daar slecht. Zonder echte afregelapparatuur ben je vertrokken voor een avondje draaien en kantelen en plots zit je iets te ver en heb je niets meer en moet je terug herbeginnen. Misschien krijg je het werkend maar met wat felle wind of enkele donkere wolken krijg je dropouts ... Test het gerust eens uit en laat ons weten wat het resultaat is want de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
blazer Geplaatst: 30 juni 2011 Auteur Geplaatst: 30 juni 2011 opgelet , ik zeg niet dat je geen gelijk hebt he . Ik ken er weinig of niets van ,ik ga alleen maar verder over wat ik her en der lees. Ik zou een SAB titan II willen kopen voor ginder omdat ik dan al een DVB-t tuner ingebouwd heb , maar gisteren lees ik dat er iemand zulk apparaat had gekocht uit de doos gehaald was de zenders aan het laden en toestel viel al uit , niet meer aan de praat te krijgen . volgens SAB moest hij dat ding al aan de pc hangen om zo terug in orde te krijgen . dus dat toestel is geen optie voor mij ,ik heb ginder al geen pc , en ik wil een decorder met de juiste software fabriekaf zodat ik er niet moet aan prutsen. soms gaan mijn ouders naar daar en dan moet het ook werken , die mensen zijn 70 jaar . groeten Marc
blazer Geplaatst: 30 juni 2011 Auteur Geplaatst: 30 juni 2011 Alleyoop , Welke duo lnb zou ik dan best nemen voor de triax 78 cm in spanje . ga proberen van de duo lnb 60 te verkopen en dan maar ineens zeker spelen en de juiste duo kop meenemen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen