Ga naar inhoud


[6073] Philips DSX 6073/030 UPDATE ERROR


Gast Corazon

Aanbevolen berichten

mijn vader belde mij op dat zijn schotelontvanger het niet meer doet.

Hij heeft verschillende zenders opnieuw gezocht, zoals sbs6,veronica en net5 en verplaatst waar hij ze wou hebben. Buitenlandse zenders heeft hij ook verplaatst en 3 dagen deed dat ding het zonder problemen. Hij zet hem uit en na een halve dag zet hij hem weer aan en ineens doet de receiver niks meer. Hij kan niet eens meer het menu inkomen.

 

*Als het apparaat uit staat en hij met de powerknop, op het apparaat, het apparaat aanschakeld, geeft hij _ _ : _ _ Dat zou de tijd moeten zijn, want bij mijn Pioneer is dat wel het geval (in de winkel werd toendertijd verteld dat de Philips en Pioneer exact hetzelfde waren)

 

*Als hij vervolgens met de afstandbediening het pijltje omhoog of omlaag drukt voor de kanalen te kiezen geeft hij 00:01 en dan gaat hij tellen: 00:02 00:03 enz

*Als hij vervolgens het pijltje links en pijltje rechts tegelijk indrukt op de reciever, geeft hij de melding: update error. Laat hij de knoppen weer los, dan springt hij op een tijd

*Drukt hij op de receiver op menu, krijgt hij kort een groen scherm te zien en daarna weer sneeuw op de tv

*Drukt hij op de receiver op ok, dan krijgt hij kort een wit/grijs scherm te zien en daarna weer sneeuw op de tv

 

Ik ben al dagen aan het zoeken op internet wat dit zou kunnen zijn en kom niet verder. Heeft iemand een idee hoe dit apparaat te resetten is, want hij kan nergens meer inkomen in het menu?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dit lijk wel op een kapotte voeding,kijk even in de ontvanger of er ook bolle

elco's 'op de voeding print zitten

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn eigen Pioneer DBR S100NL2 ook even open gemaakt, maar daarbinnen ziet het er heel anders uit, dan die Philips DSX 6073/030 van mijn vader. Dus dat verhaal van de winkelier toendertijd, dat het exact dezelfde app.zijn met een ander uiterlijk, is inderdaad een fabeltje geweest.

 

Als ik het goed begrijp is een elco een condensator (moest even googlen hoor smile )Maar die zien er allemaal goed uit. Staat er niet één bol of bruin aan de bovenkant. frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen week ook voor iemand nieuwe software er in gezet omdat met het verwisselen van station's er schijnbaar iets fout is gegaan.

Kon nog wel in het menu komen maar daarna niet meer werd steeds erger.

Ook bij hem programma telling op display goed maar op scherm allemaal yyyyyy tjes.

Het ging hier niet om de officiele software.

Inmiddels 2.12d er in gezet weer oke'

 

Suc6

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

neem dan ook direct 150 graden elco's (kost wel 10 cent meer maar gaan jaren langer mee)

 

@corazon: ze kunnen ook gewoon geen capaciteit meer hebben zonder bol te staan, ook kunnen ze van de onderkant lekken, gewoon vervangen.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus elco's vervangen is geen overbodige luxe en nieuwe software erin zetten. Maar waar hoe ga ik dat doen. Staat dit ergens op sat4all.com beschreven. Beukenoot heeft het over 2.12D software, is dat de orginele software voor de Philips DSX 6073/030? En ik lees ook over Eeprom opnieuw programeren, moet dat ook gelijk gebeuren? Aan de achterkant van het apparaat zitten 3 verschillende poorten: modem-,seriele- en paralelle poort, welke moet ik gebruiken? Een hoop vragen tegelijk, maar ik weet heel veel van computers bouwen en configureren, maar met sateliet-receivers kom ik op een nieuw terrein. Interessant en wil dit zeker zelf gaan proberen :D als ik weet hoe wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn meerdere mogelijkheden, serieel programmeren kan maar duurt erg lang, met een OSLINK kan het ook(rechtstreeks in de ic's) maar ik zou zo geen handleiding weten hier.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Noord-Holland ben je ook welkom, dan lap ik de decoder weer op voor je.

Maar ik kan me voorstellen dat je de afstand iets te ver vind. wink

 

Je decoder serieel voorzien van nieuwe firmware heb ik een handleiding voor geschreven.

Alles wat je nodig hebt kan je vinden in het topic Philips voor beginners

Alleen een serieel kabeltje heb ik er niet bij in kunnen pakken. wink

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens flashDSX moet ik 3 verschillende .bin files laden, maar er zitten maar 2 bin files in de directory: 6072_OrgFirm_met_snelscan_CDSkanalenlijst. Ik snap er niet veel van confused

 

Als ik bij RayhTec kijk zitten er 7 pagina's achter. Is dit deze firmware meer uitgebreid? confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik het programma op connect klik zou de reciever over moeten springen van __:__ naar SE.

 

Behalve bij mij dan crazy

 

druf niet op write te klikken, want straks doet hij het misschien nooit meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...