Gast lientje. Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Het moet er nu eindelijk toch maar eens van komen. Sinds de wijziging van canal digitaal kan ik film 1 etc niet meer zien. Daarom wil ik nu de astra 23.5 toch maar gaan ontvangen. Zoals het was: Triax schotel 78cm met disecq switch met lnb 1 op Astra 19,2 en lnb 2 op hotbird. De tweede lnb wil ik nu gaan gebruiken voor astra 23,5 en geen hotbird meer. Er komt een monteur bij mij thuis die me telefonisch vertelde dat het niet mogelijk is om de lnb die ik voor hotbird gebruikte voor astra 23,5 te gaan gebruiken en ik bij hem een nieuwe lnb kan kopen. Klopt dit? en zou ik eventueel als ik dan toch een nieuwe lnb moet kopen dan toch ook de hotbird kunnen behouden met mijn huidige schotel? En als ik dan toch bezig ben, kan ik misschien ook 4 lnb's aansluiten zodat ik ook de astra 2 kan ontvangen?
vGnp Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Origineel bericht van: lientje. Er komt een monteur bij mij thuis die me telefonisch vertelde dat het niet mogelijk is om de lnb die ik voor hotbird gebruikte voor astra 23,5 te gaan gebruiken Sinds wanneer zijn er LNBs op de markt die maar een bepaalde satelliet kunnen ontvangen? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Ventura Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Wat voor multifeed houder is er nu geïnstalleerd op de triax 78? Is dat een triax duo of een flexi block houder?
Gast lientje. Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 vgnp, volgens de monteur had het te maken met het verschil in graden..... Toen ik hem vertelde dat het wel mogelijk was om astra 19,2 met die lnb te ontvangen omdat ik die per ongeluk wel eens op die lnb had gekregen vertelde hij dat dat wel kon, maar de graden lagen anders met de astra 23,5.... Ventura, ik zou het niet weten, het is een zwart plaatje waar 2 losse lnb's inpassen. Graag advies, ik ben niet van plan om een nieuwe lnb te kopen als het niet nodig is.
vGnp Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Laat je niks aansmeren, een iedere LNB is geschikt om welke satelliet dan ook te ontvangen die op de betreffende band uitzendt. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Ventura Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Origineel bericht van: lientje. het is een zwart plaatje waar 2 losse lnb's inpassen. Is het zwartje plaatje in een vorm van een driehoek? Zo ja, dan hebt u een triax duo houder. U kunt deze vervangen voor een triax flexiblock (alleen geschikt voor 2 lnbs) of een triax multifeedhouder (geschikt voor 4 lnbs). Is er een mogelijkheid om een foto te maken van de huidige opstelling?
Gast lientje. Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Ventura, het is inderdaad in de vorm van een driehoek. Omdat ik niet alles wil vragen heb ik gegoogled waar een flexiblock voor dient, om satellieten tot 10 graden verschil te kunnen ontvangen dus. Wil dat zeggen dat ik met de gewone duo houder überhaupt geen astra 19.2 en 23.5 kan gaan ontvangen ( ook niet met een nieuwe lnb zoals die monteur zei) . En als ik dan toch zo'n flexiblock aan moet gaan schaffen, kan ik dan ook gelijk 1 doen voor 4 lnb's, of is mijn schotel van 78 cm daar te klein voor? Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken en op hier kan plaatsen.
vGnp Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Origineel bericht van: lientje. En als ik dan toch zo'n flexiblock aan moet gaan schaffen, kan ik dan ook gelijk 1 doen voor 4 lnb's, of is mijn schotel van 78 cm daar te klein voor? Lees dit eens: --> KLIK <-- vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast lientje. Geplaatst: 26 juni 2011 Geplaatst: 26 juni 2011 Ja vgnp, toevallig net gelezen,topic kwam toevallig net boven die van mij te staan, die heeft het goed voor elkaar gekregen,
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen