Ga naar inhoud


[Premium+ HD] opstart probleem


Remond

Aanbevolen berichten

Mijn AZbox start niet meer op.

Als ik hem aanzet blijft die hangen in Booting.

Ik heb diverse malen geprobeerd met schakelaar uit/aan; power ingedrukt houden; opstarten met en zonder USB-stick. Allemaal zonder resultaat. de AB komt niet verder dan Booting.

Wie herkent dit probleem?

AZbox premium HD+ (2xDVB-s); Philips DSR8121; triple LBN quard; triax 78

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee. De laatste versie van de originele firmware staat erop.

Ik heb wel de opencas en multicas v170B.tgz plugin erop gezet om de AB gereed te maken voor CD. Daarna is de spanning eraf geweest, omdat de AB verplaatst moest worden van op de kast naat in de kast. Vanaf dat moment krijg ik hem niet meer opgestart.

AZbox premium HD+ (2xDVB-s); Philips DSR8121; triple LBN quard; triax 78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt. AB start inderdaad op zonder HD. Vervolgens de HD er weer in, en, voila hij doet het weer. Vluggew bedank voor de tip.

(ik ben wel nieuwsgierig wat er nu aan de hand was).

 

AZbox premium HD+ (2xDVB-s); Philips DSR8121; triple LBN quard; triax 78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vreugde is slechts van korte duur. Ik had wat ontvangstproblemen met mijn CD kaart. Beeld blijft regelmatig stil staan en tussendoor verschijnt de mededeling gecodeerd. Ik de kaart eruit gehaald en in de door CD beschikbaar gestelde receiver gestopt. Hier doet de kaart het probleemloos.

Vervolgens de AZbox weer aangesloten om te kijken of de CD kaart hier weer wel goed werkt. En ja hoor, ik krijg hem weer niet opgestart. Na lang booting verschijnt steeds de mededeling Err: NO-DISK Connect AS. Ik probeer van alles. Met usb-stick, zonder USB-stick. Hardidsck eruit. Harddisck er weer in. enz. enz.

Heb ik hier met een kneus van doen of moet ik het tocht zoeken in de software?

AZbox premium HD+ (2xDVB-s); Philips DSR8121; triple LBN quard; triax 78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zou graag willen proberen. Ik zou niet weten hoe ik dit moet doen als ik de AB niet opgestart krijg. Tijdens het Booten krijg ik geen contact met de USB poorten.

AZbox premium HD+ (2xDVB-s); Philips DSR8121; triple LBN quard; triax 78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowaar het is gelukt. Na heel veel opstart pogingen met diverse USB sticks lukte het uiteindelijk om in het update menu te komen. Vervolgens heb ik n.a.v. een tip die ik via het AZboxforum heb gekregen een DOM erase uitgevoerd. Nu start de AB weer normaal op.Met de CD kaart lukt het wat minder. Ik heb multicas vs 163 geïnstalleerd. Bij een aantal zenders o.a. ned2 en 3, RTL5 krijg ik de melding gecodeerd en/of geen signaal. Hier gaan we dit weekend mee aan de slag. Ik ben in ieder geval blij dat de AB weer normaal opstart.

AZbox premium HD+ (2xDVB-s); Philips DSR8121; triple LBN quard; triax 78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...