Ga naar inhoud


Bereik WiFi extender


P3P31

Aanbevolen berichten

 

Hallo forum,

Ik zit er aan te denken om een WiFi extender te kopen van Orange voor mijn Livebox2 die werkt over het electriciteits net van mijn huis.

Iemand enig idee wat het bereik (meters) is van zo'n systeem?

Kan ik bv een kabelhaspel uitrollen naar mijn buurman?

Zijn er nog andere hick-ups?

Met groeten uit snikheet Frankrijk.

 

 

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Eén van de dingen waar je wel even om moet denken... Als je een meerfasen aansluiting hebt, werkt het maar op één fase.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dan ziet het er weer wat positiever uit.

Ik heb gisteren op een verpakking kunnen kijken en daar staat een bereik van 200 meter op, maar daar staat ook op dat het niet geschikt is voor 3 fasen, wat bij mij het geval is.

Nu moet ik dus uitzoeken welke stopcontacten op dezelfde fase staan.

Hmm, kan ik dat zelf? of moet er een electricien bijkomen?

Al vast bedankt.

 

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Dat kun je zelf prima uitzoeken. Bij 3 fasen heb je ook (meestal) 3 stuks aardlek. Het simpelst is gewoon even om de beurt die aardlekjes uit te zetten en daarmee de daarmee gepaarde groepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: P3P31
Hmm, kan ik dat zelf? of moet er een electricien bijkomen?
Al vast bedankt.


Niet zo moelijk. Neem een lang verlengsnoer dat je in de eerste wcd steekt. Loop vervolgens naar met het andere uiteinde van het snoer naar de andere wcd. Meet nu de spanning tussen ieder pool van het verlengsnoer en iedere pool van de wcd, dat zijn dus 4 metingen. Je mag alleen maar ca. 0 V of ca. 230V meten. Zodra je ca. 400V meet zitten de beide wcd's op andere fases.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Dat kan ook natuurlijk, maar is wel meer werk dan mijn idee. Mits natuurlijk de groepenkast zo is ingedeeld als ik voor me zag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Dat kan ook natuurlijk, maar is wel meer werk dan mijn idee. Mits natuurlijk de groepenkast zo is ingedeeld als ik voor me zag.


Bij mij zou dat niet gaan omdat iedere groep zijn eigen overbelastings- annex aardlekschakelaar heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig staat net op een van de grote IT sites in nederland een review van de D-Link DHP-W306AV. Een powerline adapter en wifi in 1

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht.

Ik zie maar 2 aardlekschakelaars. Dus met het verlengsnoer aan het werk (tussen mijn PC en het buitenstopcontact). Ik meet 0-234-234-406V. Neem dus aan dat ze op verschillende fasen zitten.

Jammer, ik heb een verlengsnoer liggen van 100 meter naar een gasten-caravan; daar wilde ik die WiFi extender gebruiken.

 

Bedankt voor de link naar de test; wordt het wat duidelijker voor een leek.

 

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Dat kun je zelf prima uitzoeken. Bij 3 fasen heb je ook (meestal) 3 stuks aardlek.
Ik heb dat dus zelf nog nooit gezien...? Het zou ook een zeer ongewenste situatie wezen. (Maar dat gaat erg OT) Bij een 3 fasen aansluiting hoort gewoon een 3 fasen aardlek schakelaar. Het kan zelfs zo wezen dat bij de installatie is gekozen om elke groep afzonderlijk een aardlekschakelaar te geven, in combinatie met een automatische zekering.
De TS geeft zelf al aan dat het "anders" is...

@TS: Je zou kunnen overwegen 2 groepen te verwisselen kwa fase, zodanig dat alles op dezelfde fase komt... Is niet veel werk, en kan een beetje electricien in een half uurtje voor je doen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Of de phasen even hf koppelen wink

 

Geen idee wat hf koppelen is maar volgende week komt de electricien, dus misschien komt het toch nog goed.

 

 

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hmmm,

Kan ik niet veel eenvoudiger mijn transmitter in de stekkerdoos bij mijn PC steken en een verlengsnoer uit dezelfde stekkerdoos naar de caravan trekken voor de receiver.

Heb ik toch niets meer met 3 fasen huisnet te maken en zit de boel nog achter mijn bliksembeveiliging ook.

Of is dit te simpel gedacht.

 

 

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: P3P31

Hmmm,
Kan ik niet veel eenvoudiger mijn transmitter in de stekkerdoos bij mijn PC steken en een verlengsnoer uit dezelfde stekkerdoos naar de caravan trekken voor de receiver.
Heb ik toch niets meer met 3 fasen huisnet te maken en zit de boel nog achter mijn bliksembeveiliging ook.
Of is dit te simpel gedacht.



Nee hoor, dat zou ik ook zo oplossen, dan heb je niets met al die problemen te maken.....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nou die WiFi Extender op 100m verlengsnoer werkt als een speer.

Als ik er nog een 50m haspel aankoppel krijg ik nog wel signaal maar mijn smartphone zegt: "wachten op IP adres ...".

Ik heb niet lang gewacht want met 100m ben ik allang tevreden.

Als bonus werkt die extender ook rond huis op de 3 fasen; met 50m kabelhaspel moest ik weer "wachten op IP .. bla bla".

Voor mij einde verhaal.

Forum bedankt voor de input.

 

 

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een (opgerolde) haspel werkt als een spoel. Dit is een grote weerstand voor hoogfrequent signalen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...