Gast sandjai Geplaatst: 28 juni 2011 Geplaatst: 28 juni 2011 hallo ik heb een dm800hd. ik heb een verbatim externe hd gekocht van 1Tb. als ik dit aansluit dan zie ik op het scherm staan: harde schijf niet gevonden of harde schijf is niet geformateerd. maar hoe kan ik met de dreambox mijn harde schijf formateren?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 28 juni 2011 Geplaatst: 28 juni 2011 Aangesloten en vervolgens de box wel een reboot gegeven? Als de schijf niet wordt gezien, dan kan ie natuurlijk ook niet geformatteerd worden.
Gast bobelen Geplaatst: 29 juni 2011 Geplaatst: 29 juni 2011 originele software er op zetten en dan de schijf formateren en dn immage naar keuze (het moet geen kloon zijn)
Gast sandjai Geplaatst: 29 juni 2011 Geplaatst: 29 juni 2011 ik heb de box wel een reboot gegeven maar geen resultaat
Gast sandjai Geplaatst: 29 juni 2011 Geplaatst: 29 juni 2011 hoe bedoel je orginele software erop zetten? wat erop stond toen ik het gekocht had? het is geen clone versie
DeBeek Geplaatst: 29 juni 2011 Geplaatst: 29 juni 2011 yep.. de orginele dream image erop zetten want die stond erop toen je hem kocht..
martjeB Geplaatst: 30 juni 2011 Geplaatst: 30 juni 2011 Ik heb afgelopen weekend een 3,5 inch 2TB ingebouwd. Image was volgens mij newnigma. Zeker niet origineel image. Gtz. Martje B
Tonskidutch Geplaatst: 30 juni 2011 Geplaatst: 30 juni 2011 Origineel bericht van: martjeB Ik heb afgelopen weekend een 3,5 inch 2TB ingebouwd. Image was volgens mij newnigma. Zeker niet origineel image. werkte dat dan? en waarom weet je het huidige image niet? Citaat: volgens mij vreemd. ciao Eleanor Blancmange
martjeB Geplaatst: 30 juni 2011 Geplaatst: 30 juni 2011 Ja dat werkte. Ik had of nog newnigma of net openPLi. Ik weet niet meer zeker of de imagewissel voor of na de harddisk inbouw was. Wel had ik m eerst in een windows pc snelformat gegeven omdat de harddisk uit een nas kwam en meerdere partities had. Weet niet of dat nodig was. Gtz. Martje B
martjeB Geplaatst: 30 juni 2011 Geplaatst: 30 juni 2011 En mijn box is niet standaard. De voeding is vervangen door een zwaardere versie en de harddisk krijgt de 12V direct van deze voeding. De 5V komt van de originele header. Gtz. Martje B
arie kanarie Geplaatst: 1 juli 2011 Geplaatst: 1 juli 2011 Citaat: Ik heb afgelopen weekend een 3,5 inch 2TB ingebouwd. Daar wil ik wel eens een foto van zien, een 3,5" is bijna net zo groot en dik als de DM800 groot is. Volgens mij kan er hooguit een 2,5"in. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
martjeB Geplaatst: 1 juli 2011 Geplaatst: 1 juli 2011 Origineel bericht van: arie kanarie Citaat: Ik heb afgelopen weekend een 3,5 inch 2TB ingebouwd. Daar wil ik wel eens een foto van zien, een 3,5" is bijna net zo groot en dik als de DM800 groot is. Volgens mij kan er hooguit een 2,5"in. Die harddisk zit ook niet in de 800, maar de 800 en de harddisk zitten samen in een origenae s16 computer behuizing. Gtz. Martje B
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen