Doek Geplaatst: 1 juli 2011 Auteur Geplaatst: 1 juli 2011 Ja het ligt nu bij de verzekering, want bij zoveel defecte apparatuur heeft het geen zin om de Vu+ nog zelf aan de gang te krijgen. Het is toch wel een sterk apparaat als het nu nog steeds gedeeltelijk opstart en de update via USB gewoon uitvoert. Het lijkt er sterk op dat er iets via alle vier de LNB's binnen is gekomen, want deze zijn allemaal defect. Ik denk dat de inslag de volgende routes heeft gevolgd: LNB's --> Switch --> Vu+ Duo --HDMI--> versterker --HDMI--> TV _________________________ --LAN--> router LNB's --> Switch --> Tevii S660 Zou het kunnen dat de schotelantenne die in het zand in de tuin staat restanten van de blikseminslag heeft opgevangen, want dan is een positie op de grond toch niet zo veilig? Er is geen directe inslag geweest, want ik zie nergens schroeiplekken. Iedereen in ieder geval bedankt voor de informatie over de Vu+, helaas heeft het niet mogen baten.
minplus Geplaatst: 1 juli 2011 Geplaatst: 1 juli 2011 De zaak kan ook via de telefoonleiding of de stroomleiding aan flarden gaan. Hier zit nog een gat van een halve meter in de tuin waar de bliksem een dikke maand geleden insloeg. 1 PC, 1 tuner en 2 tuner-ingangen en een TV kaduuk via de telefoonleiding en een serie andere dingen via het stroomnet. De 2 VU's hebben het gehouden, moet alleen bij 1 van de 2 nu vrijwel steeds na het opstarten op standby klikken en meteen weer op aan om beeld te krijgen. Degelijke machines dus. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Gast Duolist Geplaatst: 2 juli 2011 Geplaatst: 2 juli 2011 Origineel bericht van: Doek Zou het kunnen dat de schotelantenne die in het zand in de tuin staat restanten van de blikseminslag heeft opgevangen, want dan is een positie op de grond toch niet zo veilig? Er is geen directe inslag geweest, want ik zie nergens schroeiplekken. Je hebt last gehad van de zogeheten EMP (Electro Magnetische Puls). Die wordt veroorzaakt door bliksem in de buurt (kan een heel eind weg zijn), en bovengrondse leidingen zijn een prima antenne daarvoor. In ons land zijn dat voornamelijk buiten-antennes, in veel landen ook de stroom- en telefoonleidingen. Er bestaan voor al die leidingen zogenaamde "surgeprotectors": de bekendste is een tafelcontactdoos met overspanningsbeveiliging; sommige uitvoeringen daarvan hebben ook in-en uitgangen voor telefoon en antenne. Daarvoor zijn ook losse overspanningsbeveiligingen te koop. Sinds ik een paar maal aardige schade door EMP heb opgelopen, is al mijn apparatuur van dit soort beveiligingen voorzien. En bovendien gaat bij onweer vlakbij gewoon de steker eruit. Over een directe blikseminslag hoef je je geen zorgen te maken: als je dat overkomt heb je echt heel veel (deels zichtbare) schade, daar helpt geen enkele beveiliging tegen. Maar dat komt gelukkig niet veel voor.
Thomas2000 Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 Ik heb eens gelezen, en ik dacht dat het duolist was, dat die ook heel vreemde problemen met de vu had en de oplossing was de stekker andersom in het stopkontakt steken. Is misschien nog het proberen waard. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen