AEO Geplaatst: 30 juni 2011 Geplaatst: 30 juni 2011 Hallo, Ik heb gehoord dat er plannen zouden zijn om een CO2 heffing op electriciteit in te voeren vanaf 2012 of 2013. Ik vraag me af of dit echt zo is, en zo ja, hoeveel gaat de prijs dan per kWh omhoog? Wie weet hier het fijne van? Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
pukje Geplaatst: 30 juni 2011 Geplaatst: 30 juni 2011 alleen de veroorzaker (centrales) moet co2 en nox administratie bij houden en als ze teveel produceren moeten ze rechten inkopen. De paticulier valt niet onder ,e.v.t. kan je wel betalen over de verbranding van aardgas in je cv ketel
Moderator ceesv Geplaatst: 30 juni 2011 Moderator Geplaatst: 30 juni 2011 Uiteindelijk wordt de heffing toch doorberekend naar de eindverbruiker. Ik ken overigens een centrale in Nederland die geen CO2 heffing hoeft te betalen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
pukje Geplaatst: 30 juni 2011 Geplaatst: 30 juni 2011 Het is een gekke wereld per wet is stroom co2/nox neutraal mijn mening laat ik maar echter wegen
Tonskidutch Geplaatst: 30 juni 2011 Geplaatst: 30 juni 2011 een jaar of twee geleden heb ik dat reeds geschreven dat er of een CO2 belasting komt of CO2 als kostenpost doorberekend zal worden aan de gebruiker. als de prijzen sowieso al stijgen wegens de koppeling aan aardolie (wat schreef men 7% laatst) zal die extra kosten post ongeveer met 20% BTW is op 7% 1,02% = totale stijging 8,02% gaan toenemen. die zal de afnemer moeten betalen. of je bespaart op elektriciteit 8,02% van je verbruik en bent neutraal ten opzichte van vorig jaar. vraag jezelf af hoeveel kWatts/annum je kunt besparen door iets achterwege te laten... ga niet nieuw spul kopen om dat te bereiken. (nu sta ik op de lijst ongewenste burgers) ciao Pabadam Yonderboi
Moderator ceesv Geplaatst: 30 juni 2011 Moderator Geplaatst: 30 juni 2011 Ik koop mijn stroom gewoon in Frankrijk. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
pukje Geplaatst: 30 juni 2011 Geplaatst: 30 juni 2011 het gekke is nu kan ja 3 of 5 jaar vaste prijs stroom kopen. Moet ik concluderen dat olie goedkoper wordt of dat de koppeling met olie weg valt . n.b. kern energie neemt ieder jaar af.
Moderator ceesv Geplaatst: 30 juni 2011 Moderator Geplaatst: 30 juni 2011 Dat laatste is niet juist, Frankrijk heeft deze week besloten 1 miljard te investeren in kernenergie. Ze verwachten in de toekomst volop stroom te gaan exporteren naar landen die centrales gaan sluiten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
pukje Geplaatst: 30 juni 2011 Geplaatst: 30 juni 2011 het is allemaal 1 pot nat bij wie je stroom koopt neem electrabel electrabel is volledig in handen van frankrijk de grootste aandeelhouder van dat franse bedrijf is veolia electrabel verkoopt 2 belgische kern centrales aan e-on e-on verkoopt 2 duitse kerncentrales aan electrabel met afspraak e-on beconcureerd electrabel niet in de benelux en nu komt het groot aandeelhouder e-on is ook veolia groot aandeelhouder rwe (essent) is veolia ohja veolia is frans en doet niet alleen bus/trein/afval verder maar geen commentaar.
satcor64 Geplaatst: 1 juli 2011 Geplaatst: 1 juli 2011 Ook dit zal er wel doorkomen. Heffinkje zus en zo, ieder jaar zal men proberen de burger verder uit te knijpen. Ben benieuwd wanneer er een heffing komt op het in ademen van "schone" buitenlucht. Dus het aantal personen in een gezin en dat dan vermenigvuldigd met het aantal liters ingeademde lucht. Grtzz
schapi Geplaatst: 1 juli 2011 Geplaatst: 1 juli 2011 breng anderen nou niet op gedachten , dalijk moet je ook nog schetenbelasting afstaan 8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens
verkerkbr Geplaatst: 2 juli 2011 Geplaatst: 2 juli 2011 Nee, dat is methaan. Denk hierbij aan het verhaal van de dierenarts, die een aansteker achter een koe aanstak en vervolgens brandde de boerderij af. Maar je kunt er theoretisch met een auto op rijden. Helaas niet zo erg ver. Groet, Bram
Tonskidutch Geplaatst: 2 juli 2011 Geplaatst: 2 juli 2011 je kunt ook op een koe rijden. ciao Pabadam Yonderboi
satcor64 Geplaatst: 2 juli 2011 Geplaatst: 2 juli 2011 Yep, Gewoon op de koe rijden, dat is pas groen! Grtzz
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen