Ga naar inhoud

ADSL van canaal digitaal

Gast adsl_slachtoffer

Aanbevolen berichten

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: adsl_slachtoffer
Oude provider: 24-mei opgezegd, 27-jun afgesloten.
Canaal digital: 19-jun aangesloten

Hier zal je probleem zitten denk ik, overigens had je dit ook wel kunnen voorzien toch?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: ruwebol
Dit zou niet juist zijn omdat je na het isra punt de meegeleverde splitter moet monteren. Dit om het telefoon signaal te scheiden van de internet data.

Dat is niet geheel correct, er zijn twee situaties te onderscheiden:
1. Er wordt gebeld via de analoge lijn, dan dient de zg. splitter als ruis-onderdrukker. Men noemt het dus alleen maar een splitter.
2. Er wordt gebeld via Voip (dus over ADSL), de splitter kan achterwege worden gelaten.

Inderdaad geen splitter bij alleen adsl. Ik gebruik ook VOIP maar het zit toch echt zo gemonteerd. En het werkt uiteraard anders kon ik hier nu niks op het forum schrijven smile Misschien kan de splitter dan wel weg, maar ik heb geleerd dat je niks moet veranderen dat goed werkt als het er niet beter van zal worden.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Hahaha, je hebt gelijk, als het niet stuk is hoef je het ook niet te fixen. De splitter kan er inderdaad tussenuit bij jou, maar het hoeft niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het voordeel van de splitter is dat je de 2 draden (in mijn geval een lasdop) onder de klemmetjes van de splitter kan aansluiten en daarna met het standaard meegeleverde kabeltje naar je adsl modem kan.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast adsl_slachtoffer
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Oude provider: 24-mei opgezegd, 27-jun afgesloten.
Canaal digital: 19-jun aangesloten

Hier zal je probleem zitten denk ik, overigens had je dit ook wel kunnen voorzien toch?

Natuurlijk, maar ze vertelden dat er 2 adsl signalen over 1 lijn kunnen, maar ik weet niet hoe dat zou kunnen, en dit heeft ook niet gewerkt bij mij.

Ik wil het modem graag in de woonkamer, aangezien ik daar 3 aansluitingen gebruik:
Skype telefoon
HTPC
PC
En vroeger ook een internet radio.

Met de 4e aansluiting kan ik weer naar boven over het 2e aderpaar smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker te weten smile Lijkt er dus op dat er iets mis is gegaan met overzetten en de vermelde datums zoals er geschreven is. Ben blij nu erg blij dat ik die overstap service wel had! Weet niet de ervaringen van anderen, maar die van mij is dat communiceren of een mail schrijven naar canal digitaal een crime is of kan zijn. Tot nu toe is er door Telfort altijd geantwoord op een mail. Geen overstap service zou voor mij al een reden zijn om niet op hun aanbod in te gaan. Succes en hopelijk wordt je snel geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast adsl_slachtoffer

Nog ff een update:

Gisteren nogmaals gebeld en aangegeven dat hun communicatie erg slecht is.

Ze hebben daarna 2x gebeld, 1x op werk en 1x thuis, en ze hebben zelfs op de emails gereageerd die ik heb verstuurd via de website.

Acties: heb je het modem aangesloten op lijn1, lijn2? Modem gereset. Niets werkt natuurlijk smile

Nu denken ze dat mijn lijn niet aangesloten is op KPN, dat zou zomaar kunnen, mijn vorige provider was BBnet.

Nu maar weer afwachten wanneer de monteur mijn lijn op KPN aansluit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...
Origineel bericht van: Rekordc
KPN biedt de mogelijkheid om je virtuele provider over hun netwerk te zijn.

Hoe werkt dat "virtuele provider"? Virtuele PC ken ik wel.

Heel simpel ik ben een bedrijf en wil ADSL gaan aanbieden met mijn naam. Ik kan een compleet netwerk in nederland gaan bouwen zoals, versatel, kpn, wannadoo, bbned heeft gedaan.
Of ik huur bij kpn ruimte, plak mijn stikkertje er op, zorg voor de complete afhandeling (klantenservice), dat is wat CDS heeft gedaan.

Vergelijk het met supermarkt mobiel,bv AH mobiel. Staat wel op je scherm maar zij hebben echt zelf geen masten.

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Rekordc
Vergelijk het met supermarkt mobiel,bv AH mobiel. Staat wel op je scherm maar zij hebben echt zelf geen masten.

Dat noemt men ook wel 'white labelling'.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen