Ga naar inhoud


[SAB HD] sab titan aankoopadvies


blazer

Aanbevolen berichten

wil de titans aankopen toch wel wat vraagjes

 

- kan ik de uitgang van de DVB-T ( titan 2 )gebruiken om een gewone antenne aan te sluiten om vb. in spanje naar de regionale zenders te kijken ?

- werkt de kaart van Tv vlaanderen in een gewone gleuf dus zonder cam module of moet ik een module bijkopen ?

- zijn er nadelen ten opzichte van een officiele ontvanger van Tv vlaanderen ?

- hoe zit het met de software updates ,bij de officiele ontvanger gebeurd dit automatische via de satelliet , ik kan in mijn tweede verblijf zomaar de ontvanger niet via pc updaten daar ik geen internet heb .

- zijn de titans geschikt voor mensen die niet zo op de hoogte zijn van firmware en updates ?

 

 

Met andere woorden ik hou van een ontvanger waar ik niet te veel moet aan prutsen ééntje dat werkt wanneer het moet , ik ken er ook niets van ,daarom stel ik deze vragen ik overweeg van 2 titans aan te kopen , één voor in belgie en één voor in zuid spanje

groeten

Marc

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt op de dvb-t aansluiting een buiten antenne hangen. Daarmee kun je alleen de digitenne (dvb-t) zenders ontvangen.

Met een canaal digitaal kaart werkt de kaartlezer goed, dus moet volgens mij met een vlaanderen kaart geen probleem zijn.

Nadeel is dat de kaartlezer geen garantie bied dat het blijft werken, dan moet je een canaaldigitaal module gebruiken. ( met de wereldbol erop). Dan heb je meer zekerheid.

Je kunt de software via de site van sab op een usb stick zetten en dan via het menu van de ontvanger erin zetten. Zover ik weet kan dat niet via satelliet.

Als je er gewoon naar wilt kijken werkt het goed. Heeft tevens ook een canaaldigitaal fastscan lijst. Makkelijk voor beginners

 

succes ermee

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

topie ,

 

Bedankt voor de reaktie, ondertussen had ik op de site van sab

de verschillende manieren voor updates te doen al even doorgenomen , het lijkt me allemaal vrij goed uitgelegd .

 

Toch één vraagje dat ik niet direkt terugvind is of je de ontvanger als je hem update via pc of met een RS-232 kabel hij ook moet aangesloten zijn op de schotel en televisietoestel ?

 

Ik denk dat ik morgen zowel een I als een II ga halen

 

Groeten

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je laat de software mbv je pc naar een usb stick. Dan plug je de usb stick achter in de sab en via het menu de update draaiien. Het maakt verder niet uit of deze wel of niet op de schotel aangesloten zit.

 

succes,

 

topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila , heb vandaag twee titan's aangekocht den 1 en den 2

 

En alles werkt zowel op 19,2 als op 23,5 , mooi beeld , haarscherp zeker die HD kanalen .

 

Verkoper had al de laatste software geinstalleerd tegen dat ik ginder aankwam , netje zou ik zeggen .

 

Den titan 2 gaat mee naar Spanje om ginder te instaleren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...