Anton48 Geplaatst: 1 juli 2011 Geplaatst: 1 juli 2011 Ik wil graag films die ik op de pc heb naar de harde schijf op mijn Dreambox 800HD kopieren kan wel rechtstreeks in mijn box komen maar alleen daar de films naar pc zetten.Heb het geprobeerd met ftp programma maar dan krijg ik wel verbinding met de dreambox maar kom niet bij de harde schijf. Weet iemand hier een oplossing voor? Groetjes, Anton.
Tonskidutch Geplaatst: 1 juli 2011 Geplaatst: 1 juli 2011 DCC_E2 gebruiken dan kom je per ftp en telnet op de dreambox en kunt de /etc/samba/smb.conf aanpassen (regel 8 ) opdat je workgroup van dream en pC gelijk is... nadien is de hdd van de dreambox als netwerk schijf zichtbaar op je pC. ciao Eleanor Blancmange
SnijdeA Geplaatst: 1 juli 2011 Geplaatst: 1 juli 2011 Origineel bericht van: Anton48 Ik wil graag films die ik op de pc heb naar de harde schijf op mijn Dreambox 800HD kopieren kan wel rechtstreeks in mijn box komen maar alleen daar de films naar pc zetten.Heb het geprobeerd met ftp programma maar dan krijg ik wel verbinding met de dreambox maar kom niet bij de harde schijf. Weet iemand hier een oplossing voor? Kun je niet via ftp naar media en dan naar hdd gaan ? Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Henksat Geplaatst: 1 juli 2011 Geplaatst: 1 juli 2011 Waarom allemaal tooltjes gebruiken om alleen te kunnen FTP`en, dat heb ik nog nooit gesnapt. Maak gewoon een nieuwe netwerkverbinding aan via Windows Verkenner en geef dit netwerkstation een schijfletter. Makkelijker kopieëren van PC/NAS naar Dreambox of elke andere E2 box is er simpelweg niet. Edit: Dit werkt in Windows XP en Windows 7, maar in Windows 7 moet je het doen zonder schijfletter, althans dat is niet nodig, zie de bijlage. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
SnijdeA Geplaatst: 1 juli 2011 Geplaatst: 1 juli 2011 Origineel bericht van: Henksat Waarom allemaal tooltjes gebruiken om alleen te kunnen FTP`en, dat heb ik nog nooit gesnapt. Maak gewoon een nieuwe netwerkverbinding aan via Windows Verkenner en geef dit netwerkstation een schijfletter. Of pak een verkenner en browse naar ftp://ipadres. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Tonskidutch Geplaatst: 2 juli 2011 Geplaatst: 2 juli 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch DCC_E2 gebruiken dan kom je per ftp en telnet op de dreambox en kunt de /etc/samba/smb.conf aanpassen (regel 8 ) opdat je workgroup van dream en pC gelijk is... nadien is de hdd van de dreambox als netwerk schijf zichtbaar op je pC. ciao uhm wel even de dream herstarten opdat je dit kunt zien Eleanor Blancmange
Anton48 Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 Bedankt u allen het is me gelukt. Groetjes, Anton.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen