Ga naar inhoud


[RE-8000HD] tuner 2 geen signaal


apruijn

Aanbevolen berichten

het lukte niet meer om andere zenders op te nemen of te kijken als er een opname liep.

indruk : draaien op 1 tuner...

nu probeer ik de settings weer goed in te stellen op :

tuner 1 diseqc sw 1/uit

tuner 1 2/uit

 

tuner 1 geeft sterkte 91% en kwaliteit 83%

tuner 2 geeft sterkte 90% en kwaliteit 0

 

ik heb de coaxkabels al los gehad en opnieuw aangesloten; geen resultaat.

 

what to do ?

VU Plus duo 2 - openpli6beta

Kernel 3.13.5

LAN en USB HDD

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je zal toch iets meer over je installatie moeten vertellen, willen wij je kunnen helpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat voor schotel gebruik je?

Wat voor LNB's gebruik je?

Heb een kabel naar je ontvanger lopen of heeft elke tuner een eigen LNB/kabel?

Zit er een diseqc switch in je antenne installatie?

Gebruik je de originele software of een alternatief?

Welke versie software zit er in je ontvanger?

Waar kijk je op tuner 1 naar, en wat probeer je tegelijkertijd op tuner 2 te zien?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

80 cm schotel (merk onbekend)

LNB : standaard LNB van Canal Digitaal

dubbele tbv beide satellieten

dubbele coax kabel vanuit LNB naar re8000, elke tuner eigen kabel

RE8000 - fw 1.08.75 orgineel

 

ik zie dat ik in de thread een foutje heb staan :

tuner 1 1/uit

tuner 2 2/uit

waarna tuner2 dus 0% kwaliteit geeft, waardoor hij geen zenders toont die van tuner2/23,5 moeten komen

VU Plus duo 2 - openpli6beta

Kernel 3.13.5

LAN en USB HDD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waar in het menu doe je die instelling?

De LNB, hoe heb je die gemonteerd? Ik bedoel, de diseqc instelling voor Astra 1 19 graden en Astra 3 23 graden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het menu : installatie - schotelantenne instellingen

 

de lnb is de standaard lnb van cd, die verkrijgbaar was nadat o.m. de regionale zenders verplaatsten naar de astra 23.5.

 

ik heb geen diseqc switch (bij mijn weten), zou ingebouwd/ingebed moeten zitten in de rebox (?).

VU Plus duo 2 - openpli6beta

Kernel 3.13.5

LAN en USB HDD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: apruijn
ik heb geen diseqc switch (bij mijn weten), zou ingebouwd/ingebed moeten zitten in de rebox (?).

Die zit natuurlijk in je monoblock van CDS.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraag; komt het signaal terug als de decoder een tijdje aan staat? En heb je dus voornamelijk dit probleem als de decoder uit of in Deep sleep heeft gestaan?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

het valt me op dat ik bij satelliet astra 23.5 helemaal niks krijg, welke instelling ik verder ook probeer.

 

LNB defect ?

(mogelijk na het onweer van vorige week ?)

 

misschien kunnen jullie me aangeven wat er precies in dat scherm ingesteld moet worden om astra 19.2 via tuner1 en astra 23.5 via tuner2 te kunnen ontvangen ?

VU Plus duo 2 - openpli6beta

Kernel 3.13.5

LAN en USB HDD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: apruijn
misschien kunnen jullie me aangeven wat er precies in dat scherm ingesteld moet worden om astra 19.2 via tuner1 en astra 23.5 via tuner2 te kunnen ontvangen ?

Kijk, hier ga je een beetje 'de fout' in. Je moet 'anders denken'. Lees en huiver...

Je hebt een ontvanger met 2 tuners en je hebt een monoblock met 2 aansluitingen, van elke tuner gaat er een kabel naar je monoblock. Tot zover ben je 'bij'.

Nu, om het geheel te laten werken naar behoren, dien je ergens in het menu aan te geven dat je aan beide tuners twee (!) LNB's hebt hangen, 1 voor Astra1 (19.2E) en 1 voor Astra2 (23.5E). De instellingen zijn dan DiSecq A (of 1) voor Astra1 en B (of 2) voor Astra 2.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verder werkt de ontvanger met zijn twee tuners via een ander systeem, het is niet zo dat tuner een exclusief voor 19 en tuner 2 voor 23 bedoeld is of zo door de ontvanger gebruikt wordt.

 

Je hebt als het goed is een zenderlijst ingeladen, als je het jezelf eenvoudig wilt maken de HD fastscan lijst van canaaldigitaal.

 

Wanneer die ingelezen is vraagt je ontvanger of je die wilt copieëren naar tuner 2.

Die vraag beantwoordt je met ja.

 

Daarna werkt je ontvanger zonder problemen.

Als gebruiker bepaal je in principe niet zelf welke tuner waarvoor gebruikt wordt, dat doet de ontvanger zelf.

 

Door je instelling te veranderen, laat je de 2e tuner de zenders van Astra 1 ontvangen met de verkeerde diseqc stand.

 

De instellingen van Tuner 1 en 2 dienen gelijk te zijn.

Dus wanneer er bovenin het menu Astra 1 staat bij tuner een en dan diseqc 1/uit, dan moet wanneer je in dat menu tuner 1 verandert naar tuner 2 ook bij astra 1 diseqc 1/uit staan.

 

Bij astra 3 23 graden staat in principe bij alletwee de tuners diseqc 2/uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...