Ga naar inhoud


[RE-8000HD] tuner 2 geen signaal


apruijn

Aanbevolen berichten

OK nu komen we verder.

als ik astra 1 19.2 kies op diseqc 1, dan heb ik zowel bij tuner1 als 2 sterkte 92% en kwaliteit 84%

als ik astra 23.5 kies op diseqc 2, dan heb ik bij beide sterkte 0% en kwaliteit 0%

 

LNB defect ?

VU Plus duo 2 - openpli6beta

Kernel 3.13.5

LAN en USB HDD

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer je dat in het configuratie menu doet van de schotel ontvangst instelling, en niet tevens een transponder frequentie instelling mee verandert zal je inderdaad o% te zien krijgen.

 

Wanneer je naar 23 graden schakelt dien je ook een 23 graden transponder met bijbehorende instelling aan te geven.

 

Maar wat voor zenderlijst gebruik je eigenlijk?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je die lijst nu opnieuw inleest, en na het inlezen aangeeft dat deze lijst gecopieerd moet worden naar tuner 2 zou alles goed moeten staan.

 

Kan je op dit moment wel nederland 1 HD ontvangen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je bij Astra 1 Diseqc 1/uit hebt staan, en bij Astra 3 Diseqc 2-uit, en dit voorheen wel werkte, is kennelijk of je schotel verdraaid, of je Duo-Twin LNB defect.

 

Maar dit staat dan los van tuner 2.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me niet waarom, maar bij mijn RE8000 werkt het kopieren van de kanalen na de fastscan niet.

Ik scan beide tuners apart in en dan werkt het pas bij mij.

Ik kon dat zien met Polaredit want dan stond er bij veel kanalen geen kruisje in de T1 én de T2 kolom.

Ik verwijderde dan wel eerst de hele zenderlijst.

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: P3P31
Vraag me niet waarom, maar bij mijn RE8000 werkt het kopieren van de kanalen na de fastscan niet.

Weliswaar heeft deze vraag niets met het lopende onderwerp te maken maar toch maar even hierop ingaan.
Wat bedoel je precies met werkt het kopieren niet?
Bedoel je dat je na de uitgevoerde Fastscan de vraag of je de zenderlijst ook naar de 2e Tuner wilt te kopiëren niet in beeld krijgt?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Wanneer je naar 23 graden schakelt dien je ook een 23 graden transponder met bijbehorende instelling aan te geven.


welke instellingen horen daarbij ?
astra 1 heeft
frequentie 12515 mhz
LNB spanning Aan
LNB frequentie 9750 en 10600

VU Plus duo 2 - openpli6beta

Kernel 3.13.5

LAN en USB HDD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de vraag komt wel in beeld maar als ik dat opvolg worden de kanalen niet gekopieerd.

Dus ik dacht misschien zit daar wel de oplossing van het probleem.

 

 

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor 23 graden is de transponder waar Nederland 1 HD op zit:

 

11856.00 V DVB-S2 QPSK 27500 5/6

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik begrijp hieruit, dat je zender/transponderlijst corrupt is/was.

 

Wanneer je dan alleen een transponder toevoegt, heb je een grote kans dat de fout weer terug komt.

 

Ik zou er nu niets aan doen, maar bij herhaling van het

euvel de gehele zender/transponderlijst wissen en opnieuw inlezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Had hier van de week een soort gelijk probleem. Tuner 2 gaf bij heel veel kanalen niks. Heel hinderlijk als er een opname liep; je kon dan nog maar heel beperkt zappen.

Eerder hadden we de box een fastscan laten doen, en na het scannen copy tuner1 -> tuner2 laten uitvoeren. En dat laatste blijkt dus gewoon niet goed te werken. Oplossing was inderdaad de fastscan op elke tuner apart uit voeren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...