Dukdalf Geplaatst: 2 juli 2011 Geplaatst: 2 juli 2011 Hallo, Heb net een nieuwe VU+ Duo, maar weet geen raad met het volgende probleem. Werk met Open-Pli en dit werkt perfect. Na het uitzetten (uitschakelen/deepsleep) kreeg ik hem gisteren na een lange tussentijd weer aan de praat. Maar vandaag gaat hij niet verder dan dat het rode lichtje in de display aan gaat en blijft branden. Verder is er geen reactie uit te krijgen. Enig idee waaraan dit kan liggen. Groeten.
Tonskidutch Geplaatst: 2 juli 2011 Geplaatst: 2 juli 2011 Dukdalf, kan veel redenen hebben, een is misschien dat ie bij booten iets aan het inlezen is of wil inlezen maar dat kunnen we enkel bepalen als je ons verteldt wat er allemaal geinstalleerd is aan plugins en of je hdd's + usb's eraan hebt hangen. bijvoorbeeld een verkeerd gemounte hdd kan indien afspelen van movies de laatste actie was voor deepsleep het herstarten belemmeren. maar er zijn ook netwerk issues die herstarten belemmeren, voorbeeld wlan dhcp / dns fout. om hem weer aan de praat te krijgen, even de stroomknop uit, 10 tellen wachten, dan weer aan en afwachten. anders toch effe nieuw flashen, kun je routine krijgen True North Rebekka Bakken
Dukdalf Geplaatst: 3 juli 2011 Auteur Geplaatst: 3 juli 2011 Tonskidutch, Ik heb alleen Open-Pli erop gezet en zelf nog geen plugins geïnstalleerd. Verder gebruik ik een Samsung USB HD. Ik zal nog eens de hele procedure overnieuw doen, inclusief een reset van de fabrieks instellingen. Want ik denk toch echt dat het heiraan moet liggen. Zal laten weten hoe het uitpakt. Groeten.
Tonskidutch Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 morgen, Dukdalf kan zijn dat juist die USB-disk niet correct mount bij boot als je hem werkende hebt kijk vooral of die via de device manager is te zien en dan welk mountpoint gebruikt wordt. het komt vaker voor (andere vu fora) en mounten via device manager lost het dan op. ciao True North Rebekka Bakken
Dukdalf Geplaatst: 4 juli 2011 Auteur Geplaatst: 4 juli 2011 Hallo, Ik waardeer het ten zeerste dat je mij wilt helpen. Helaas ben ik (leeftijd) niet zo bekend met deze materie. Ik zal het eens uitzoeken. Wel wil ik vragen of het kan dat dit het enige probleem kan zijn. Verder werkt alles naar mijn mening zoals het zou moeten zijn. Groeten.
Dukdalf Geplaatst: 4 juli 2011 Auteur Geplaatst: 4 juli 2011 Tonskidutch, Ik heb maar eens geprobeerd om twee keer achterelkaar de software erop te zetten, en waarachtig hij pikt het nu wel op. Bedankt nogmaals voor de support. Groeten.
guykers Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 Doordat je er een usb harde schijf (HDD) aanhangt, wil hij hoogstwaarschijnlijk vanaf die opstarten. natuurlijk heb je daar niet je boot staan. mocht je dus na een diepe standbye opstartproblemen hebben, koppel de usb HDD af, netschakelaar achter uitzetten, 10 sec wachten en netschakelaar weer aanzetten. Normaal gesproken start hij dan wel goed op. Waarom hij de usb HDD als boot partitie ziet, is een instelling welke jij gemaakt hebt. Eenvoudig te omzeilen door gewone stndbye te nemen ipv deep. nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
Dukdalf Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 guykers, Helaas deed zich het probleem vandaag weer voor. Het afkoppelen van de USB HD had ik ook al geprobeerd, maar dat had geen effect. Ondanks dat ik de uitschakeltijd van de HD op één minuut heb gezet, blijft deze doorlopen. Daarom wil hem uitschakelen i.p.v. naar stand-by omdat ik dan zeker weet dat de HD ook uitgaat. Anders zou het stroom verbruik wel erg hoog oplopen. Heb jij enig idee, waarom ondanks dat ik de uitschakeltijd op b.v. één minuut zet hij toch blijft doorlopen? Zou het toch zo kunnen zijn dat tonskidutch gelijk heeft dat de USB stick de boosdoener is? groeten
Tonskidutch Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Origineel bericht van: Dukdalf guykers, Zou het toch zo kunnen zijn dat tonskidutch gelijk heeft dat de USB stick de boosdoener is? groeten nou waar emple usb hdd's zijn geen plug en play dingetjes die moeten in het systeem worden aangekoppeld en dan blijf je met je fikke der van af. alle gerotzooi met insteken en stekker trekken van hdd's is funest FUNEST...knoop het in je oren post windows trauma patienten True North Rebekka Bakken
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen