Ga naar inhoud

[ET9000] Aantal beginnersvragen over de ET9000.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de laatste dagen e.e.a. gelezen over de ET900. Ik ben van plan om er eerst Openpli op te zetten. Er zijn mij een aantal zaken nog niet helemaal duidelijk.

1. Is het noodzakelijk om elke dag automatisch een update van Openpli op te halen.

2. Ik ben van plan om de opnames op mijn nas te zetten. Overdag ben ik aan het werk en

staat nu mijn nas uit. Deze staat ‘s avonds en weekends aan. Kan deze situatie problemen

op leveren. Bijvoorbeeld omdat de ET900 en de nas elkaar niet zien.

3. Kan er een 2,5 inch externe harde schijf aangesloten worden. (genoeg stroom op de usb?)

4. Kan de ET9000 als volledig mediaplayer gezien worden.

5. Lukt het om een hd zender te streamen naar de pc.

6. Voorlopig heb ik maar één kabel naar de receiver lopen en moet ik dus doorlussen. Klopt

het dat als ik straks een Nederlandse zender wil opnemen ik het beste een sd zender kan

opnemen. Zodat ik naar een andere Nederlandse sd zender kan blijven kijken. Het kijken

naar een Nederlandse hd zender lukt dan dus niet in deze situatie.

7.Omdat mijn hele gezin de ET9000 moet gebruiken, ben ik van plan om de ET9000 te

installeren en er daarna niet meer mee te “prutsen”. Is deze receiver hier geschikt voor of

is het noodzakelijk dat je regelmatig e.e.a. moet aanpassen omdat je anders geen

ontvangst hebt.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Geplaatst:

1. Is het noodzakelijk om elke dag automatisch een update van Openpli op te halen.

Nee dat is niet nodig

2. Ik ben van plan om de opnames op mijn nas te zetten. Overdag ben ik aan het werk en

staat nu mijn nas uit. Deze staat ‘s avonds en weekends aan. Kan deze situatie problemen

op leveren. Bijvoorbeeld omdat de ET900 en de nas elkaar niet zien.

Ja dat kan problemen opleveren maar waarom geen hdd erin zetten?

3. Kan er een 2,5 inch externe harde schijf aangesloten worden. (genoeg stroom op de usb?)

Dat zou kunnen maar zie mijn vorige post.

Nee niet volledig maar hij kan normale bestanden gewoon aan.

Ja

6. Voorlopig heb ik maar één kabel naar de receiver lopen en moet ik dus doorlussen. Klopt

het dat als ik straks een Nederlandse zender wil opnemen ik het beste een sd zender kan

opnemen. Zodat ik naar een andere Nederlandse sd zender kan blijven kijken. Het kijken

naar een Nederlandse hd zender lukt dan dus niet in deze situatie.

De zenders moeten op dezelfde transponeder zitten dat is het enige.

7.Omdat mijn hele gezin de ET9000 moet gebruiken, ben ik van plan om de ET9000 te

installeren en er daarna niet meer mee te “prutsen”. Is deze receiver hier geschikt voor of

is het noodzakelijk dat je regelmatig e.e.a. moet aanpassen omdat je anders geen

ontvangst hebt.

Nee 1 x in het halfjaar een online update volstaat ook. (de juiste instellingen blijven dan gewoon staan.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

1. Nee, dit doe je na eigen behoefte .. ik doe het eens per 2 maanden ...

2. Ja, het liefst heeft de ET9000 een permanente verbinding.

Ik zeg het liefst ... als er geen permanente verbinding is kan je time outs etc krijgen. Voorkeur dus permanent.

3. Nog niet geprobeerd. Moet je het antwoord schuldig blijven.

4. Ja en Nee, mkv, avi etc gaan prima .. dvd iso werken bij mij niet. Gebruik je mkv's nog nooit problemen mee gehad .. subs gaan ook prima.

5.Moet wel lukken

6. Wil je volledig gebruik maken van de ET9000 gebruik een tweede kabel. Die doorlus is een surrogaat oplossing ...

wat ik niet plezierig vindt.

7. Zelf staat hij bij mij beneden ook voor het gezin.

Nooit problemen, stabiel en opnemen via een nas share.

Alles gaat perfect. Af en toe een update van openpli en een zenderlijstje ... is alles wat ik doe.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Nee, absoluut niet nodig

2. Ik ben van plan om de opnames op mijn nas te zetten. Overdag ben ik aan het werk en staat nu mijn nas uit. Deze staat ‘s avonds en weekends aan. Kan deze situatie problemen op leveren. Bijvoorbeeld omdat de ET900 en de nas elkaar niet zien.

Ja, uiteraard, als er een opname op de NAS gepland staat en deze staat uit dan zal uiteraard de opname mislukken

Dat kan ik niet met zekerheid beantwoorden

Een volmondig NEE

Ja

6. Voorlopig heb ik maar één kabel naar de receiver lopen en moet ik dus doorlussen. Klopt het dat als ik straks een Nederlandse zender wil opnemen ik het beste een sd zender kan opnemen. Zodat ik naar een andere Nederlandse sd zender kan blijven kijken. Het kijken naar een Nederlandse hd zender lukt dan dus niet in deze situatie.

Inderdaad, dus prioriteit nr. 1 moet een 2e kabel worden!

7.Omdat mijn hele gezin de ET9000 moet gebruiken, ben ik van plan om de ET9000 te installeren en er daarna niet meer mee te “prutsen”. Is deze receiver hier geschikt voor of is het noodzakelijk dat je regelmatig e.e.a. moet aanpassen omdat je anders geen ontvangst hebt.

Nee, als deze een keer staat is het niet nodig steeds te "prutsen" maar soms zijn er wat verbeteringen en volstaat het om gewoon even een update te draaien, dit is niet ingewikkeld, gewoon even in het menu kiezen en 2 minuutjes wachten met een herstart van Enigma , meer is het niet.

Geplaatst:

Bedankt voor jullie antwoorden, het is mij duidelijk.

Wat de nas betreft: om de warmteontwikkeling tegen te gaan, leek het mij verstandig om voor opnames de nas in te zetten. Wat is jullie ervaring met de warmteontwikkeling en een ingebouwde hd?

Met of zonder ingebouwde fan?

Geplaatst:

IK heb hier een 1 terra erin zitten en heb er wel een fan ingezet eentje van 12 volt (die gewoon loopt op 5 volt spanning en mijn box wordt niet heet ik vond hem altijd al koeler dan de Dreambox 800 wie ik had.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Ik heb diezelfde disk er inzitten, zonder fan. Als je gewoon naar 1 zender kijkt wordt de box niet erg warm.

Ga je echter urenlang enkele zenders opnemen en een andere vanaf harddisk bekijken, dan wordt de box achterin boven de voeding zo warm dat ik m'n hand er niet op kan laten rusten. De harddisk zelf zit echter voorin en wordt m.i. niet noemenswaardig warm.

Ik denk daarom dat het niet zozeer de disk is waardoor de warmte ontstaat, maar het totaal opgenomen vermogen als de box (processor) 'druk' is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen