Ga naar inhoud

welke transponders/satellieten hoor ik te ontvangen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

Ik ben bezig mijn schotel opnieuw op te stellen,ik ben nu een site aan het zoeken waar op staat welke satellieten/transponders ik allemaal hoor te ontvangen met mijn draaibare schotel van 1.10m,zodat ik kan checken of het in orde is,wie weet een adresje,bij kingofsat heb ik het nog niet gevonden.

mvg henry

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Hier op het board staat ook wel wat beschreven: klik

Geplaatst:

bedankt heel erg duidelijk deze ,alleen weet niet of dit nog helemaal actueel is laatste update is van 03/08/09 ik weet niet in hoe verre er wijzigingen plaats vinden in de footprints etc

Geplaatst:

Op Satbeams kan je klikken op de footprint op jouw locatie om te zien hoe groot je schotel moet zijn.

Maar ik heb ook gemerkt dat ik op sommige posities (bijv. Nilesat) toch ontvangst heb (met 1m20) ondanks het buiten de footprint valt, kwestie van uitproberen lijkt me, zeker als je schotel draaibaar is.

post-33201-1318262150,4268_thumb.jpg

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Alex1970
Op Satbeams kan je klikken op de footprint op jouw locatie om te zien hoe groot je schotel moet zijn.
Maar ik heb ook gemerkt dat ik op sommige posities (bijv. Nilesat) toch ontvangst heb (met 1m20) ondanks het buiten de footprint valt, kwestie van uitproberen lijkt me, zeker als je schotel draaibaar is.

Wat een handige site is 'Satbeams', deze kende ik nog niet.
Hartelijk dank dus voor het plaatsen van de link!

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Geplaatst:

Ook handig om te zien of je wel vrij zicht hebt op de gewenste satelliet(en): Dishpointer

Ze hebben (voor iPhone en Android) ook een handige app:

[video:youtube]

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen