Ga naar inhoud


drinkflesje voor konijnen.


Gast Delta Star

Aanbevolen berichten

Gast Delta Star

Hallo Sat4all(ers);

Ik delta star heb een vraag;hoe kan ik op een simpele manier een drinkflesje maken voor m,n konijn.kan hierover niks vinden op het net.

Mvg;D.S.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wij zijn net van de flesjes afgestapt en hebben een stenen bak met water, omdat we elk half jaar nieuwe flesjes konden kopen omdat ze eigenlijk na een paar weken gaan lekken, en steeds meer gingen lekken.

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: naze1975
Wij zijn net van de flesjes afgestapt en hebben een stenen bak met water


Heb je er dan geen last dat ze steeds stro en uitwerpselen in hun bak gooien?

Ik vind die bakken tenminste maar een vies gedoe en ook op de tentoonstelling krijgen ze van ons meestal gewoon hun eigen drinkfles terug.
olli14.jpg
dit is er één uit onze stal

Maar een manier om het stuk vallen te voorkomen is om de flessen aan de binnenkant in het hok te gaan hangen. Gooien/trekken ze de fles van de wand dat valt hij maar een klein stukje en is hij niet stuk.
Ander voordeel is dat ze dan niet in weer en wind/zon hangen en ook minder snel uitharden en dus ook minder snel breken

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: uniden
in de avicultura stond vorige maand een artikel in over drinkflesjes,


Klopt; hij ergerde zich ook aan de steeds stuk vallende of geknaagde flesjes en zelf op zoek is gegaan naar verschillende soorten.
Conclussie was dat veel oplossingen het probleem gaven dat ze niet goed schoon te maken waren of dat je niet kon zien of het konijn wel dronk.
Zelf prutsen met oplossingen was goedkoper maar dan moest je wel zelf losse drinknippels kopen (wat die kosten en waar te koop staat er niet bij) maar ook niet altijd bedrijfszeker.
Terwijl het bij konijnen zeer belangrijk is dat ze kunnen drinken.

Probleem bij alles is dat men vaak de kracht van een konijn onderkent. Dus zo'n flesje wordt met een simpel staaldraadje bevestigd maar die is in werkelijkheid absoluut geen partij voor een konijn, die ook een paperclip simpel recht trekt, gelast gaas stuk trekt enz.
Steek je even wat energie in een goed ophangsysteem dan voorkom je ook veel stuk vallen of stuk bijten (alhoewel dat laatste vrijwel alleen maar voorkomt bij dieren die zich vervelen.)

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Delta Star
Origineel bericht van: gerrit B
Origineel bericht van: uniden
in de avicultura stond vorige maand een artikel in over drinkflesjes,


Klopt; hij ergerde zich ook aan de steeds stuk vallende of geknaagde flesjes en zelf op zoek is gegaan naar verschillende soorten.
Conclussie was dat veel oplossingen het probleem gaven dat ze niet goed schoon te maken waren of dat je niet kon zien of het konijn wel dronk.
Zelf prutsen met oplossingen was goedkoper maar dan moest je wel zelf losse drinknippels kopen (wat die kosten en waar te koop staat er niet bij) maar ook niet altijd bedrijfszeker.
Terwijl het bij konijnen zeer belangrijk is dat ze kunnen drinken.

Probleem bij alles is dat men vaak de kracht van een konijn onderkent. Dus zo'n flesje wordt met een simpel staaldraadje bevestigd maar die is in werkelijkheid absoluut geen partij voor een konijn, die ook een paperclip simpel recht trekt, gelast gaas stuk trekt enz.
Steek je even wat energie in een goed ophangsysteem dan voorkom je ook veel stuk vallen of stuk bijten (alhoewel dat laatste vrijwel alleen maar voorkomt bij dieren die zich vervelen.)

suc6

Gerrit

Héélé verhalen,maar ik ben er nog steeds niet achter hoe ik ze even-tueel zelf kan maken,lijkt me ook wel is leuk.
Mvg;Delta Star
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou simpel je koopt dus van die drinknippels of je gaat die ook zelf maken, vult een halve liter flesje met water duwt zo'n nippel er in en dan maar hopen dat ze er water uit krijgen.

 

Alternatief is een jeneverfles die je vult met water, metalen schroefdop er weer op waar je een gaatje in hebt gemaakt.

Door het gaatje zal er door de druk een druppel aan gaan hangen wat het konijn weg kan likken.

Maar ook hierbij het probleem dat als je dop even niet goed zit, de fles iets scheef hangt enz. de fles vanzelf leeg zal lopen en je hok nat zal zijn.

Doe je er teveel water in dan zal de fles zich vacuum gaan zuigen en krijgt het konijn geen drinken.

 

Al met al dus veel gepruts waarbij je het welzijn van je dieren op het spel zet en je je af moet vragen of het de moeite waard is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Delta Star
Origineel bericht van: gerrit B
Trouwens kijk hier eens
franse hangoren forum

Het kwebbelgehalte is hoog, maar er is toch ook waardevolle informatie te vinden.

suc6

Gerrit

Heb me een paar Black & Tan,s aangeschaft.
denk dat ik maar overga op stenen bakjes.
Mvg:D.S.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...