esreverse Geplaatst: 2 juli 2011 Geplaatst: 2 juli 2011 Hallo, Ik krijg mooi beeld op 23,5 maar niet op 19,2. Houder zit om de 23,5. Probleem is dat ik geen vrij zicht heb en ik vraag me af of een 54cm schotel wel werkt. Lijkt me geen onmogelijke oplossing of wel?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 2 juli 2011 Geplaatst: 2 juli 2011 Nee, is niet onmogelijk. Het moet makkelijk kunnen, maar ja... Als je geen vrij zicht hebt wordt het gauw een probleem.
esreverse Geplaatst: 2 juli 2011 Auteur Geplaatst: 2 juli 2011 kzit op een camping in een dennenbomenbos ;-) kzal morgen nog wat proberen te klooien, misschien met de disq instellingen.. Ik wilde even bevestiging dat een 54cm ook werkt aangezien ik las dat eigenlijk alleen 64cm schotels zouden werken met een CD DUO LNB Met een enkele kop heb ik beeld op 23,5. Daarna DUO erop gezet en dan zou het toch moeten werken dacht ik zo
Mr DVB Geplaatst: 2 juli 2011 Geplaatst: 2 juli 2011 Nee, het hoeft niet (goed) te werken om twee redenen; 1) De schotel is kleiner en heeft wellicht een andere reflectie hoek dan een 64 cm (Triax) schotel 2) De schotel is kleiner en geeft daardoor minder versterking wat natuurlijk vooral invloed heeft of de lnb welke zich niet in het brandpunt bevindt Vóórdat je verder gaat moet je eerst zeker weten dat de Astra 1 positie (19 geraden oost) op de plek waar de schotel zich bevindt probleemloos te ontvangen is. LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 2 juli 2011 Geplaatst: 2 juli 2011 Dat gaat gewoon werken natuurlijk, maar alleen als er zicht is.
esreverse Geplaatst: 3 juli 2011 Auteur Geplaatst: 3 juli 2011 de 19.2 geeft ook beeld met een enkele kop. Nu ik met de dubbele alleen beeld heb op 23,5 vraag ik mij af of ik nog moet draaien of alleen nog de elevation moet aanpassen en dan met de kop draaien, hoewel als ik met de kop draai, dan gaat de elevation voor de 19,2 ook al aangepast worden maar dan snap weer niet waarom het signaal van de 23,5 hierdoor verandert.(Houder zit om de 23,5) Bij CD heb je 2 handleidingen, de een zegt de houder om de 23,5 de ander om de 19,2, lekker dui Blijft leuk dit. Je weet dat er een dikke vis zit, alleen moet ik hem zien te vangen ;-)
alleyoop Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 54cm is doenbaar maar je hebt weinig reserve voor de feedhorn die niet in het echte brandpunt zit. Een maand geleden heb ik de duo-lnb 60 getest op 11973V met een Triax 54 en 64 en dit was het resultaat voor 19,2° (in het brandpunt): 54cm: SNG 9dB, BER 2,8 E-4 64cm: SNG 9,6dB BER 1,7 E-4 -> Klein verschil Maar dan een opmerkelijk groter verschil voor 23,5° (niet in het brandpunt): 54cm: SNG 5,8dB BER 6,2 E-3 64cm: SNG 9dB BER 4,2 E-4 -> Groot verschil, je ziet dat focus niet perfect is met een 54cm. Een eventuele oplossing is om de schotel een heel klein beetje te verdraaien naar het oosten zodat 19,2° iets zwakker wordt en 23,5° iets sterker. Probeer je dit met de 64cm dan lukt dit niet wat bewijst dat de focus optimaal is voor dit formaat.
esreverse Geplaatst: 3 juli 2011 Auteur Geplaatst: 3 juli 2011 Ok thx allemaal voor jullie reacties. Inmiddels heb ik beide satellieten werken. Ik had een satfinder v/d praxis met een loscontact erin wat de zaak nog wat lastiger maakte. Ik heb de schotel vandaag 1 mtr naar het oosten verplaatst ivm het beperkte zicht en hij staat nu 50cm v/d grond en kijkt tussen een aantal takken door en hij doet het perfect nu. grt, Es
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Mooizo, nu nog even foto's maken en een reportage plaatsen in de galerij der leden-installaties? Altijd leuk
alleyoop Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Origineel bericht van: esreverse en kijkt tussen een aantal takken door en hij doet het perfect nu. Mooi zo, nou maar hopen dat die takken ook bij felle wind niet bewegen...
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Origineel bericht van: alleyoop Mooi zo, nou maar hopen dat die takken ook bij felle wind niet bewegen... Of gewoon afbreken, dan is het ook goed.
esreverse Geplaatst: 3 juli 2011 Auteur Geplaatst: 3 juli 2011 wil je weten hoe hoog takken zijn? 20-25 mtr. Nu maar hopen dat het volgend jaar niet dicht gegroeid is, anders wordt het een andere caravan kopen met vrij zicht ;-)
esreverse Geplaatst: 3 juli 2011 Auteur Geplaatst: 3 juli 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Mooizo, nu nog even foto's maken en een reportage plaatsen in de galerij der leden-installaties? Altijd leuk We zullen zien als ik mij verveel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen