Ga naar inhoud


Wel DVB-T (Digitenne), maar nog steeds niet met HDMI aansluiting, waarom nog niet?


Miauw

Aanbevolen berichten

Hoewel DVB-T (Digitenne) nog steeds niet in FULL HD uitzend, zou ik zo ondertussen wel een DVB-T ontvanger met HDMI aansluiting verwachten.

 

Iemand enig idee of de apparatuur in Nederland al op de markt is, of enkel in het buitenland?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De uit zendingen Van KPN Zijn geen HD,en zullen het waarschijnlijk ook nooit worden, de kwaliteit is zelfs nog geen SD,van daar er géén HDMI aansluiting zit op hun recievers.Dit is dus volkomen zinloos,net zo als een Turbo Op een 2CV .

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden voor HDMI is dat de kabel nu wel geïntregeerd is, ik weet dat de meeste nieuwe TV's nog steeds een scart aansluiting hebben, maar dat zal op den duur ook wel gaan verdwijnen.

 

Ik denk ook dat het beeld iets beter zal zijn i.v.m. dat digitaal niet meer naar analoog hoeft worden omgezet, dus waarom zitten beide aansluitingen niet op die KPN kastjes?

 

Verder heb je de CI modules, die werken volgens KPN volledig digitaal en hebben minder last van storing van buiten af. Nadeel is meteen dat CI modules de TV in moeten, dus opnemen gaat niet, tenzij je een contructie maakt, maar dan moet de TV ook aan blijven staan, dat is natuurlijk niet de bedoeling.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar ook al is het een SD signaal wat KPN aanleverd,

 

het in een STB converteren naar een analoog RGB signaal en deze weer op een TV ( in t geval van een LCD ) weer te Digitaliseren. dat levert kwaliteits verlies op

 

een insteek module geeft bij mij op mn samsung TV een aangenamer beeld dan een losse ontvanger op de scart ingang wink

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat schreef ik toch?

 

Het probleem is dan wel dat je niet kan opnemen, want de CI kaart zit in de TV.

 

Zijn Samsung TV's beter dan Philips TV's, of is het de combinatie met de CI module?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...