Miauw Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Als 1 GSO systeem voor meerdere flats gebruikt wordt, is het een soort van kabelmaatschappij in het klein als ik het goed begrepen heb, en moeten er auteurs / uitzend rechten betaald worden, klopt dat? Als 1 GSO systeem per flat gebruikt wordt ter vervanging van diverse schotels, dan is het toch geen klein soort kabelmaatschappij en moet er geen auteurs / uitzend rechten betaald worden, klopt dat? Er worden hier veel portiekflats vervangen, dus heb ik wat informatie op dit forum ingewonnen waar mensen zoal naar kijken. Als er dan een Visiosat Big Bisat gebruikt wordt, dan kunnen 8 posities gebruikt worden. De Astra 1, 2, 3, hotbird en Eurobird zijn wel bekend, ook voor de medelanders zijn er dan als ik het goed heb een aantal posities interessant zoals op als ik het goed heb Turksat op 42 graden oost, maar weet dat niet zeker. Welke satellieten zijn voor de 8 LNB houders interessant? De reden dat ik naar een Visiosat Big Bisat kijk is omdat de flats die gesloopt en vervangen worden door nieuwbouw ook dichtbij de kust staan (+/- 4km). Kom ik meteen bij de volgende vraag: Welke satelliet ontvangers kunnen zo'n GSO systeem verwerken in het aantal kanalen. De één zal een hobby bak leuk vinden, maar ik denk dat de meeste mensen voor een makkelijke CDS bak zullen gaan. Voor die laatste heb ik de vrees dat die het aanbod aan kanalen niet kunnen verwerken, is mijn vrees terecht en is daar wat aan te doen? Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Tonskidutch Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 per flats, flat of gebouw(en)? je bedoeld wellicht per gebouw met meerdere apartementen. een huis antenne installatie voor ontvangst is vrij van rechten er wordt immers via die antenne geen content mee verkocht FTA of paytv is per gebruiker zelf per abonnement af te sluiten EN DAN PAS betaal je mee aan de rechten. als men echt kanalen toevoegd op het GSO die van kabel komen dan is het een ander verhaal. ciao True North Rebekka Bakken
Miauw Geplaatst: 3 juli 2011 Auteur Geplaatst: 3 juli 2011 Sorry, je hebt gelijk, ik bedoelde flatgebouw. De bovenstaande vragen gaan dus per flatgebouw, want ik meen dat bij meerdere flatgebouwen een GSO systeem wel een kabelnetwerk wordt waarover auteurs / uitzend rechten moeten worden betaald. Bij meerdere flatgebouwen doe je een kabelnetwerk na, of heb ik dat mis? Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Pas als men geen decoder/abonnement nodig heeft voor aansluiting op een GSO zou het lijken op een 'kabelsysteem'. Iedereen die in een gebouw aansluit op een GSO zal normaalgesproken gewoon een (CDS) abonnement moeten afsluiten om ook daadwerkelijk te kunnen kijken. Geen probleem dus.
Miauw Geplaatst: 3 juli 2011 Auteur Geplaatst: 3 juli 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Pas als men geen decoder/abonnement nodig heeft voor aansluiting op een GSO zou het lijken op een 'kabelsysteem'. Iedereen die in een gebouw aansluit op een GSO zal normaalgesproken gewoon een (CDS) abonnement moeten afsluiten om ook daadwerkelijk te kunnen kijken. Geen probleem dus. Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Kabelmaatschappijen betalen voor doorgifte van FTA buitenlandse zenders en berekenen dat door aan hun klanten. Echter kabelmaatschappijen leveren niet per flatgebouw. Bij een eigen GSO systeem van een woningcorporatie zou dus het zelfde moeten gelden, dus 1 schotel per flatgebouw, of klopt mijn redenering niet? Per flatgebouw alle schotels vervangen door één schotel die het dus via een GSO systeem waarin frequenties omgezet worden om het bij elkaar over 1 kabel te kunnen zenden. Zit ik nog met de andere vragen, hobby satelliet ontvangers kunnen meestal veel zenders verwerken, maar of dat ook van 8 satellieten tegelijk kan weet ik niet. CDS ontvangers hebben meestal een beperkt aantal mogelijkheden om het aantal zenders op te kunnen slaan, hoe moet dat dan opgelost worden? Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Origineel bericht van: ilseonline Bij een eigen GSO systeem van een woningcorporatie zou dus het zelfde moeten gelden, dus 1 schotel per flatgebouw, of klopt mijn redenering niet? Inderdaad, jouw redenering klopt niet. Bij satelliet is FTA ook echt FTA, simpel.
Miauw Geplaatst: 3 juli 2011 Auteur Geplaatst: 3 juli 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Origineel bericht van: ilseonline Bij een eigen GSO systeem van een woningcorporatie zou dus het zelfde moeten gelden, dus 1 schotel per flatgebouw, of klopt mijn redenering niet? Inderdaad, jouw redenering klopt niet. Bij satelliet is FTA ook echt FTA, simpel. Oké, maar waarom berekenen kabelmaatschappijen de FTA buitenlandse zenders dan toch aan de consument door? Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Dit is een lastige, je kunt kabel en satrelliet niet op die manier vergelijken denk ik.
Tonskidutch Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 de duitse zenders bijvoorbeeld die per satelliet ontvangst FTA zijn, mogen wij nederlanders eigenlijk niet zien, daar we geen bijdrage leveren aan het GEZ betaalsysteem in duitsland betreffende rechten en licenties. Ze zijn in Duitsland officieel FTA (free to air) want er is al voor betaald per GEZ (kijk en luistergeld) dat we ze toch ontvangen is nu eenmaal zo omdat de "geprojecteerde" satellietbeam bij de grens niet stopt. als men de beam zodanig kon knijpen (beperken) zou de nederlander geen duitse FTA zenders kunnen ontvangen. de kabelmaatschappijen betalen voor doorgift daarvan echter een lup-sum bedrag een de Duitse zendgemachtigden om toch dat te mogen uitzenden > spreek doorgeven. dus zodra de kabelmaatschappijen (groot of klein) die FTA zenders mee sturen door de analoge of digitale kabelnetwerken betaalt men ervoor. ontvangst per satelliet is daarvan niet betroffen indien het een eigen schotel betreft de GSO is in zoverre een eigen schotel. mixed men in jullie gebouwen de satellietontvangst met kabel doorgifte kan men voor de doorgifte van die zenders betaling vragen, ALS je ook kabel kijken gebruikt. Je bent niet verplicht in zo'n situatie voor kabel te betalen indien je geen kabelontvangst wenst maar men mag die kabel dan ook afkoppelen. maar wat als men een zuinige installatie heeft aangelegd waar per huisnummer afkoppelen niet kan? (hetgeen voorkomt) men moet dan per huurcontract (of servicekosten regeling) de vastrechtkosten en of gebruikrechten van die kabeldoorgifte hebben vastgelegd. Inderdaad is dat een minder fraaie oplossing en wordt jou daarmee iets opgedwongen dat je misschien niet wenst te gebruiken. Maar gelijk aan blokverwarming bijvoorbeeld, zul je moeten meebetalen aan algemeen gebruik, onderhoud en evt vervanging voor de verwarming ook al zet je de radiatoren dicht. Dat wordt oogluikend toegestaan omdat men als huurder en/of koper zoiets op voorhand als informatie te horen krijgt. in zoverre is; als men niet per huisnummer de aanbieder kan afkoppelen de situatie een slecht geregelde toestand. bij de beter GSO installaties is er echter een switch / patchkast om de bijmenging van een kabelaanbieder te regelen. (zoals die ook in elke straat staan) maar dat betreft ook de kabelontvangst zelve, daar er aan die installatie onder servicekosten regeling meebetaald moet worden. dus of je gebeten worden door de hond of door de kat... FTA is het dus nooit echt. ciao True North Rebekka Bakken
Miauw Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 Oké, het is duidelijk dat geen extra kosten betaald hoeft te worden. Servicekosten is wel een punt, je mag het niet opdringen. Zit ik nog steeds met de vraag welke CDS ontvanger zoveel kanalen aan kan, zo ook bij niet gekeurde ontvangers. Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Elke afnemer van het signaal bepaalt toch zelf het apparaat neem ik aan?
SnijdeA Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Origineel bericht van: ilseonline Oké, maar waarom berekenen kabelmaatschappijen de FTA buitenlandse zenders dan toch aan de consument door? Waar maak jij dat uit op ? Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Miauw Geplaatst: 6 juli 2011 Auteur Geplaatst: 6 juli 2011 Ik weet dat Ziggo voor bepaalde commerciële FTA zenders in een apart pakket geld vraagt. Ik meen RTL Television, al heb ik die al een tijd niet op mijn satelliet ontvanger meer staan. Ik kon daar gratis naar kijken en via de kabel zat/zit dat in een apart digitaal pakket. Misschien dat ik nu wat achter loop, want ik heb al een jaar of 6 geen kabel meer. Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
SnijdeA Geplaatst: 6 juli 2011 Geplaatst: 6 juli 2011 Origineel bericht van: ilseonline Ik weet dat Ziggo voor bepaalde commerciële FTA zenders in een apart pakket geld vraagt. Ik meen RTL Television, al heb ik die al een tijd niet op mijn satelliet ontvanger meer staan. Ik kon daar gratis naar kijken en via de kabel zat/zit dat in een apart digitaal pakket. Misschien dat ik nu wat achter loop, want ik heb al een jaar of 6 geen kabel meer. Dus, een beetje uit de lucht gegrepen, je kan het niet staven. Als je voor een pakket moet betalen, dan kan het ook zo zijn dat er betaalzenders in dat pakket zitten en dat er wat FTA zenders gratis bij zitten. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Tonskidutch Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 volgens mij heb je op Ziggo (maastricht) maar 6 a 8 duitse zenders waarbij sat1 (als commerciele) er wel bij zit. ard zdf swf wdr ndr sat1 xxx? maar dat heeft niets met de problematiek te maken... Ziggo kan via kabeltv (en binnenkort enkel nog digitaal) niet die bandbreedte aan zenders gratis doorgeven die wij satellietjongens gratis en voor niks hebben. de voor sat FTA is voor Ziggo betalen kabeltv zonder Ziggo abonnement is zwart (dus ook de "FTA" ) dat heb ik verder "boven" meen ik duidelijk uitgelegd. een aantonen of bewijzen hoeft voor mij echt geen aparte sub-topic te worden maar als jullie het leuk vinden, ga je gang. True North Rebekka Bakken
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen