Gast Geplaatst: 24 augustus 2002 Geplaatst: 24 augustus 2002 HAllo allemaal. Ik wil graag wat kanalen kijken via de gold kaart met viaccess files. Ben van plan om een MM aan te schaffen.Maar moet ik per se een magic prog er bij kopen? Want ik hoef geen funkaart te gebuiken,alleen een via.gold. Weet iemand wat ik het beste kan doen? groetjes
prutsie Geplaatst: 24 augustus 2002 Geplaatst: 24 augustus 2002 Als je een magic module koopt is het wel zo handig dat je er een magic programmer bijkoopt ook. als je geen magic programmer hebt, hoe wil je dan de juiste software in de magic module programmeren ? De magic module is alleen geprogrammeerd met een loader als je die koopt. net zoiets dus als een blanke smartcard. als je geen programmer hebt heb je ook niet al teveel aan je blanco smartcard,,, toch ?? Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 24 augustus 2002 Geplaatst: 24 augustus 2002 hoi die pruts :--) even een voetnoot. als je van plan bent met emulatie kaarten(NIET orriginele kaarten dus) viaccess te kijken via de magic.. stop dan maar. helaas is dit nog een niet echt doorontwikkelde tak van ushtar.. misschien in de volgende versie? de echte viaccess kaarten werken wel trouwens. groeten
prutsie Geplaatst: 24 augustus 2002 Geplaatst: 24 augustus 2002 Ik heb hier helaas geen ervaring mee, zowel met originele als ook goldkaartjes niet. de x in 1 funkaartjes werken in de magic wel prima, ook met viaccess en tpscrypt. Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
realist Geplaatst: 25 augustus 2002 Geplaatst: 25 augustus 2002 Hallo Radxnl en Prutsie, Ik lees jullie laatste replies (ik lees feitelijk al jullie replies met interesse) en dan denk ik: Een goldkaart werkt niet in de MM voor viaccess. Een funkaart werkt wel in de MM voor viaccess en daarna denk ik: Een goldkaart is een emulatie kaart en een funcard is toch ook een emulatie kaart, maar dan zou de funkaart niet in de MM voor viaccess mogen werken. Maak ik nu een denkfout? Mijn actie hoort bij Jouw reactie. Hart. gr. v/d realist
prutsie Geplaatst: 25 augustus 2002 Geplaatst: 25 augustus 2002 De funkaartjes waar over gesproken wordt zin voorzien van de x in 1 software. deze software is dus geen viaccess emulatie, maar meer een irdeto emulatie. doordat de software in de cim (magic module in dit geval) met deze x in 1 software kan werken werkt dus ook viaccess. de atr, en het hele gedrag van de kaart is echter hetzelfde als een standaard irdeto 1 kaartje. maw. alle x in 1 software die je op internet vind voor een funcard zorgt ervoor dat je funcard zich als een irdeto kaart gedraagt. de kaart schakelt dus niet naar seca en viaccess, maar geeft wel het juiste control word terug aan de decodermodule op de vraag van de decoder. hierin ligt ook het probleem met AU van de x in 1 software. Omdat de kaart zich als een irdeto kaart gedraagt is ook alleen irdeto AU (auto update) te maken, en zijn seca, viaccess en nagra dus niet AU en is dit ook niet te maken. Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
realist Geplaatst: 26 augustus 2002 Geplaatst: 26 augustus 2002 Bedankt Prutsie, Ik heb de reply gelezen. Er zijn faq's die Seca, Irdeto, enz beschrijven, maar zou er nu ook een faq zijn, die het gedrag v/d funkaart beschrijft en wel, hoe deze bijv. Seca(commands) omtovert naar Irdeto(commands)? Hart gr. V/d realist Mijn actie hoort bij Jouw reactie. Hart. gr. v/d realist
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen