Ga naar inhoud

Hulp bij uitbreiding satellieten

Aanbevolen berichten

Gast Franky4fun
Geplaatst:

Na 2 jaar tevreden canaal digitaal te kijken met duo LNB op astra1+3 met 60cm schotel + philips DSR 7121, wil ik graag uitbreiden. Lees, echt gaat hobbien wink Weet alleen niet precies wat beste is. Daarom deze topic. alle hulp is welkom!

Ik wil:

Astra1 + Astra2+ Astra3 +hotbird

Ik denk aan 2 opties:

1. nieuwe schotel, zo'n alles in 1 ding met 4lnbs. Ik vraag me wel af wat de kwaliteit is en ik vind deze niet goedkoop. wat zijn de beste opties en jullie ervaring?

2. een extra schotel op schuur 78cm voor duo lnb Astra2+hotbird

en dan beide schotels aan elkaar knopen met een multiswitch 4/1, liever nog 4/2 voor 2tvs.

het uitrichten wil ik waarschijnlijk laten doen omdat ik daar geen ervaring mee heb.

Zou optie 2 goed werken of hebben jullie betere ideeen?

thanx smile

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Wat voor schotel heb je nu? Er bestaan geen monoblocks voor Astra 2 en Hotbird, dus het zal met losse LNB's moeten. Meest ideale situatie die werkt is bv. een Triax 78/88 cm schotel met een multi-feed houder of een T55 of een Visiosat G4. Dus 1 schotel.

Gast Franky4fun
Geplaatst:

ik heb nu een triax 60cm. misschien dat ik het niet goed heb maar, duo lnb astra 28,4 en hotbird 13,0 bestaan toch wel?

Ik heb wel door dat misschien 1 nieuwe schotel van 78/88 cm beter zou zijn. Daarop dan 4 losse lnb's naar een switch waarop dan 2 ontvangers kunnen worden aangesloten. 4/2

Wat voor spullen zou je me aanraden? lijkt je dit goede optie?

Geplaatst:

Om de astra 1,2,3 en hotbird te kunnen ontvangen. Moet u helaas de bestaande schotel (triax 60cm) vervangen. Ik geef u twee opties.

Optie 1:

Visiosat Bi-satellite G4 quadro

4 maal Inverto Black Ultra single

Spaun SAR411F WSG of Triax DiSEqC switch 4/1

(iets duurder)

Optie 2:

Triax 88cm met multifeed houder

4 maal Inverto Black Ultra single

(iets gunstiger)

Gast Franky4fun
Geplaatst:

88cm schotel lijkt me wat groot worden. Hangt namelijk redelijk in het zicht. ik lees dat 78cm ook wel voldoen. is dat zo? Welke LNBs raad je me aan? eventueel ook voor Duo (2tvs)

Oja, is mijn philips receiver geschikt om via de 4/1 switch al het beeld te verwerken?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Franky4fun
Ik lees dat 78cm ook wel voldoen. is dat zo?

Is wel voldoende. Hou er wel rekening mee iets minder regen en of slecht weer reserve.

Welke LNBs raad je me aan?

Inverto Black Ultra single/twin/quad lnb.

Oja, is mijn philips receiver geschikt om via de 4/1 switch al het beeld te verwerken?

Deze is geschikt. Zie >link< van Canal Digitaal.
Gast Franky4fun
Geplaatst:

bedankt voor de info

ik neem zeker een triax 78cm. passen de verschillende merken LNBs op de multifeed die bij de triax hoort?

Die swithes als ik er 2heb voor 2tvs dan wil deze buiten naast de satteliet bevestigen, is het erg dat ze buiten hangen?

Geplaatst:
Passen de verschillende merken LNBs op de multifeed die bij de triax hoort?

De hals van van universeel lnb is 40 mm. Die passen op een multifeed houder.

Die swithes als ik er 2heb voor 2tvs dan wil deze buiten naast de satteliet bevestigen, is het erg dat ze buiten hangen?

Mits er een buiten behuizing en goede f connectoren aanwezig zijn kan het geen dat ze buiten hangen.

Gelieve deze >topic< door te lezen.
Gast Franky4fun
Geplaatst:

thanx!

Die link is zeer nuttig. Ik hoop spoedig tot een boodschappenlijstje te komen. Zou je me aanraden het zelf af te stellen of is dat voor een beginneling niet te doen. Heb geen meet apparatuur. zag iets voor 15euro, heb je daar wat aan of is dat net niks.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Zo'n piepding heb je wel wat aan, met name om vanuit niets een satelliet vinden. Zelf doen is aan te raden omdat het a) leuk is, B) geeft het voldoening en uiteraard leer je er weer wat van. Gewoon leuk hobby-en zeg maar.

Gast Franky4fun
Geplaatst:

Mijn keueze op dit moment gaat worden:

Philips 7121receiver

Triax 78cm met multifeed houder

2x Inverto Black Ultra single

2x Inverto Black Ultra twin (voor naar 2de receiver)

uitrichten op asta1,2,3 en hotbird.

Is dat goede keuze volgens jullie kenners? kennen jullie goede dealer/site voor de aankopen.

laugh

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ik zou Alps LNB's nemen ipv Inverto Black Ultra, nemen minder ruimte in.

Geplaatst:
Mijn keueze op dit moment gaat worden:

Philips 7121receiver
Triax 78cm met multifeed houder
2x Inverto Black Ultra single
2x Inverto Black Ultra twin (voor naar 2de receiver)

uitrichten op asta1,2,3 en hotbird.

Is dat goede keuze volgens jullie kenners? kennen jullie goede dealer/site voor de aankopen.

laugh

Inverto Black ulta single/Twin gaat niet werken.
De tussen ruimte is te kort.
Inverto Black eco single kan wel , twin weer niet
Bij twin dient je de alps te nemen.
Persoonlijk vind ik de Inverto Multiconnect een slechte LNB.

Een andere optie is de triax 88 te nemen waardoor je meer ruimte krijgt.
Gast Franky4fun
Geplaatst:

Ik lees ook meer goede verhalen over de small ALPS dus ik denk dat deze het dan gaan worden. ik moet het wel bij 78cm houden, gezien de locatie.

Lees over een ontvang van bijvoorbeeld 90% voor een satt. Men leest dat af via de reveicer. Hoe tover ik deze info naar voren in mijn philips? Zie niks in het menu hierover.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Je hebt toch wel iets van een signaalmeter in je menu? Misschien dat ie niet xx% weergeeft, maar groene en/of rode balkjes.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen