Gast Franky4fun Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Ik heb nu een duo LNB op astra1+3 met 60cm schotel + philips DSR 7121, ik wil graag uitbreiden. Lees, echt gaat hobbien Weet alleen niet precies wat beste is. Ik wil: Astra1 + Astra2+ Astra3 +hotbird Ik denk aan 2 opties: 1. nieuwe schotel, zo'n alles in 1 ding met 4lnbs. Ik vraag me wel af wat de kwaliteit is en ik vind deze niet goedkoop. wat zijn de beste opties en jullie ervaring? 2. een extra schotel op schuur 78cm voor duo lnb Astra2+hotbird en dan beide schotels aan elkaar knopen met een multiswitch 4/1, liever nog 4/2 voor 2tvs. het uitrichten wil ik waarschijnlijk laten doen omdat ik daar geen ervaring mee heb. Zou optie 2 goed werken of hebben jullie betere ideeen? thanx
Gast Togan Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Keuze 1 is niet slecht, maar moeilijker af te stellen voor goede (HD) ontvangst op Astra 3. Ook is de regenreserve hier minder en kan je snel zonder beeld zitten bij een flinke bui. Keuze 2 gaat niet lukken, want in de duo LNB zit al een switch. Je kan dit dan niet op een 4/1 switch aansluiten. Ik zou gaan voor een Triax schotel van 88 cm., met rail voor meerdere LNB´s. Koop er dan 4 twin!!-LNB´s bij en 2 DiSEqC-switches 4/1. De twin is voor als je later een PVR-ontvanger zou kopen. Zo´n ontvanger heeft altijd 2 tuners, zodat je kunt kijken naar een zender en opnemen van een andere. Het een en ander hoeft echt niet zo duur te zijn, dus kijk eerst even rond op het net.
vGnp Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Origineel bericht van: Togan Keuze 2 gaat niet lukken, want in de duo LNB zit al een switch. Je kan dit dan niet op een 4/1 switch aansluiten Dat gaat wel lukken, uncommitted switch gebruiken: --> KLIK <-- vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Togan Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Dat het zo werkt weet ik, maar is misschien voor sommige mensen wat ingewikkeld om af te stellen in het menu.
Gast Franky4fun Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Als ik het zo hoor, is dit beste/makkelijkste/goedkoopste.. Huidige schotel vervangen door Triax 78/88 met 4 losse LNBs voor de opstelling astra 19,23,28 en hotbird. Gebruik maken van een switch 4/2. Zijn die er? Ik wil 2 tv's aansluiten. Is 78cm al genoeg? hopelijk wel. Wat voor spullen/merken zijn gangbaar raden jullie aan. LNB en houder enzo?
vGnp Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Origineel bericht van: Franky4fun Gebruik maken van een switch 4/2. Zijn die er? Ik wil 2 tv's aansluiten Nee. Dus: - 2 stuks 4/1 DiSEqC switch (denk om een goede behuizing, danwel binnen!) - 4 stuks twin LNB - 2 ontvangers - Triax schotel - Multi LNB houder - Voldoende coax kabel - 20 F-Connectoren (plus een aantal extra voor defect/verlies) - Handleiding voor afstellen schotel/LNBs: --> KLIK <-- vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Franky4fun Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 bedankt voor de info. Wat zijn f-connectoren? en welke LNBs zijn goed? 78cm is voldoende denk je? switchen moeten buiten omdat ik geen 8kabel naar binnen kan loodsen. is dat een probleem. zijn ze standaard niet weer bestendig? jammer dat er geen 2receiver switchen zijn. Nu zit je totaal dus maar liefst 8kabel naar 2switches te brengen als ik het goed begrijp. MIsschien toch maar alleen voor astra1 een twin voor de slaapkamer dan..
vGnp Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Origineel bericht van: Franky4fun Wat zijn f-connectoren? De stek(k)ers die je op de coax kabel aanbrengt Origineel bericht van: Franky4fun en welke LNBs zijn goed? Er zijn niet echt slechte LNBs, maar pas op voor deze: --> KLIK <-- Origineel bericht van: Franky4fun Misschien toch maar alleen voor astra1 een twin voor de slaapkamer dan.. Als je toch al de kosten voor die 4/1 switch maakt, dan... vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Franky4fun Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Mag ik je nog wat vragen.. ik bedoel voor de slaapkamer geen switch maar 1twin op de Astra1 LNB en 1kabel naar de onvanger op slaapkamer. En de andere LNBs drie singles. Dan heb ik 1switch voor 4lnb voor de huiskamer. werkt dat gewoon? Kun je bepaalde merken adviseren? (Rekening houden met het feit dat 4LNBs naast elkaar moeten passen) ik denk aan: - triax schotel 78cm +multifeed van triax - 1twin lnb (merk?) - 3 single lnb (merk?) - 1 switch voor buiten (merk?) - coax kabel Ben ik er dan..
vGnp Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Origineel bericht van: Franky4fun Mag ik je nog wat vragen.. Natuurlijk, vraag maar een eind weg Origineel bericht van: Franky4fun ik bedoel voor de slaapkamer geen switch maar 1twin op de Astra1 LNB en 1kabel naar de onvanger op slaapkamer. En de andere LNBs drie singles. Dan heb ik 1switch voor 4lnb voor de huiskamer. werkt dat gewoon? Waarom niet? Origineel bericht van: Franky4fun Kun je bepaalde merken adviseren? (Rekening houden met het feit dat 4LNBs naast elkaar moeten passen) Als je kijkt naar de link die ik gaf voor de schotelafstelling, dan zie je in grote lijnen al hoe e.e.a. in de praktijk werkt Origineel bericht van: Franky4fun ik denk aan: - triax schotel 78cm +multifeed van triax - 1twin lnb (merk?) - 3 single lnb (merk?) - 1 switch voor buiten (merk?) - coax kabel Ben ik er dan.. Welk merk/type ontvanger(s) heb je? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Franky4fun Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 ik heb de receiver: philips DSR 7121. de tweede moet ik dan nog keer kopen. Zou mooi zijn als ik tot een kant en klaar boodschappenlijstje kan komen op mee naar de schotelboer te gaan. Vandaar dat even doorvraag naar goede merken etc.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 Origineel bericht van: Franky4fun ik denk aan: - triax schotel 78cm +multifeed van triax - 1twin lnb (merk?) - 3 single lnb (merk?) - 1 switch voor buiten (merk?) - coax kabel Ben ik er dan.. Niet vergeten ook f-connectors te kopen natuurlijk Qua LNB's, die van Alps zijn mooi smal en passen zeker weten. Switches zijn er in alle mogelijke prijsklassen, die van EMP werken goed en die van Spaun natuurlijk ook.
Gast Franky4fun Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 oja de connectoren! Kun je nog een goede site aanbevelen voor de aankopen? Nu wordt het: Philips 7121receiver Triax 78cm met multifeed houder 2x Inverto Black Ultra single of alps welk type past? 2x Inverto Black Ultra twin (voor naar 2de receiver)of alps welk type past? Spaun SAR411F WSG of Triax DiSEqC switch 4/1 aantal F-connectoren In het africhten ga ik nog eens even verdiepen...
Gast Franky4fun Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 oja.. moet ik voor een switch die buiten kan hangen nog een speciale hebben, hoe los dat op?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 Meestal zitten ze al in een soort buitenbehuizing en anders kun je die er los bijkopen (Spaun bv.)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen